Klage meg litt

Iris987

Betatt av forumet
Huff i dag må jeg klage meg litt, jeg har vert så heldig og ikke ver noe kval i svangersapet, ikke kastet opp eller noe.

Men i går kom feberen, hosten og alle de andre influensa tegnene, så de siste dagene har jeg lagt å ikke kunne gjort noe. Måtte ty til paracet, hostesaft og snakket med de på legevakten så håper dette går over snart for dette var ikke noe serlig :(

Flerne som er syke?? Her er det generelt mye syke folk..

Huff, ikke moro :(
Familien min har sluppet unna så langt, men man vet aldri.
God bedring, håper du kommer deg fort igjen!

Eg var sjuk hele julen med omgangssjuken først og så influensa virus...:/

jeg har nok kastet opp og vært veldig kvalm siden pos.test men tenker at det går seg til,..
eneste jeg har vært plaget med er tett nese de siste 8ukene.. vet ikke om det er årstiden eller sv.skap,....men legen sa til meg at man kunne ta ibux og ikke paracet. eller er legene forskjellige syns punkt der.?
men du må ha god bedring :)

Ikkje noe gøy :( Eg har absolutt ikkje tid til å være syk,var kvalm og låg hele tirsdag og huset så ikkje ut etter mannen hadde tatt seg av barn og middag osv... Hun mellomste kastet opp 1 gang 2 dager før jul,eldste mann kastet opp når vi kom hjem på natta på julafta,og minste jenta har slitt med diare.. Men dem har komt seg nå alle sammen,og dem to eldste er i full sving i bhg igjen :)

....men legen sa til meg at man kunne ta ibux og ikke paracet. eller er legene forskjellige syns punkt der.?

Jeg ville ikke anbefalt Ibux til gravide. Det er mest sannsynlig ikke farlig hvis man har tatt en og annen tablett, men å anbefale gravide å bruke Ibux blir i mine øyne ikke helt riktig. Klipper og limer fra Felleskatalogen:

Graviditet/Amming:

Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Skal ikke brukes i 3. trimester. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Den absolutte risikoen for kardiovaskulære misdannelser er økt fra <1% til 1,5%. Risikoen antas å øke med dose og behandlingsvarighet.

Men så hender det jo at enkelte leger kommer med råd jeg ikke er helt enig i...

huff da.
Masse god bedring til deg.
Har selv vært litt småkvalm og løs i magen de siste dagene.
Vært redd for at londonturen røyk, men det ser ut til å gå bra :)

Takk :) Etter 4 dager med høy feber og influensa så er denne dagen litt bedre, hoster enda men holder meg inne
og i ro.. Huff, dette er den verste influensaen jeg har hatt på leenge.

God bedring! :) sliter selv med kraftig hoste, litt tett og generelt infulens-sliten kropp. Sluppet feber så langt, så håper den ikke kommer:)

Back
Topp