Klage litt

JemimasBaby

Augustbaby 2013
Siden jeg ikke fant igjen klageteåden, må jeg bare blåse litt ut her :p

Har egentlig vært i god form hele svangerskapet, men sist jeg var med jordmor snakket vi litt om dårlig tilrettelegging på jobb. Det går mest ut på at jeg står alene, uten mulighet for å kunne sette meg ned når jeg vil, gå på do når det trengs (må evt. tilkalle vekter som FORHÅPENTLIGVIS kommer innen en time) eller spise maten min uten å bli "avbrutt" av en kunde.. Jeg tok dette opp med ledelsen, og de ville gjerne finne en løsning, men nå blir det snart uansett mer bemanning siden vi trapper opp til jul. Det jeg bekymrer meg for da, er at selv om jeg slipper å være alene, vil tempoet være høyt, og det vil være mye stress.

De 2 siste dagene har alt komt på en gang: kvalm, svimmel, hoven i beina, noe som kjennes ut som starten på bekkenløsning, blir fort ekstremt "stram i magen" når jeg går/bøyer meg/støvsuger/koster gulvet o.l (+ hemoroider) I tillegg går jeg jo til og fra toget, noe som ofte føles som mer enn nok aktivitet for én dag..

Jeg er sliten nå og vil egentlig bare kaste inn håndkleet. Men høres det ut som om jeg kan få sykemelding på grunnlag av dette? For jeg er redd for at om jeg søker svangerskapspermisjon, vil det bare ende opp med at, ok: jeg slipper å være alene, men ingen tenker over hvor stressende det faktisk vil bli fram mot jul.. Det sitter også ganske langt inne å gå til legen for å "tigge etter å slippe mer jobb", men jeg må jo tenke på meg selv og bebisen i magen!?

Hva synes dere?

Jeg syns det høres ut som om kroppen din gir beskjed om at nok er nok. Forteller du dette til lege eller jm, så er det langt I fra tigging. Ikke sikkert du trenger 100% sykemelding, men litt. Du finner jo fort ut om det hjelper eller om du trenger mer/mindre. Vi må tenke på at babu skal ha det bra og at han/hun skal ha en mamma som har det bra ♡

Det er ikke verdt å slite seg ut fullstendig, er lurt å trappe ned før kroppen sier stopp for alvor :) du kan ev forsøke gradert sykmelding en periode, men ingen skam å kaste inn håndkleet nå.

Takk for tilbakemelding jenter. Det er liksom greit å få bekrefta fra andre at det er ok å få slappa av litt! :)

Skal foreløbig jobbe 2 dager i uka, og så skulle vi se neste gang om det blei full svangerskapspermisjon. Stusser egentlig på at det blei permittering og ikke sykmelding, men det er strengt tatt ikke så nøye når jeg uansett får være mer hjemme :)

Back
Topp