Klage litt igjen jeg

Glad70

Forumet er livet
Jeg er så sliten om dagen.[&o] Og litt bekymret, og ganske mye "nedfor".

Vet ikke helt akkurat hva som er "galt" med meg heller, er generelt sliten, har trykk i panna p.g.a. bihulene (har slitt med dette mye av svangerskapet, men er ikke egentlig forkjølt nå), har øresus som plager meg hele tiden nå, er skikkelig "tett i trynet" hver dag jeg våkner, og har vondt i bakhodet/tung. Mye av disse tingene trodde jeg egentlig kom av allergi og evt. migrenen min (som forøvrig har vært litt bedre de siste ukene, men som kan bli påvirket av allergi). Men så sjekket jeg pollenvarsling og registrering for siste uke, og det har jo ikke vært noe pollenspredning??? Skjønner ingenting jeg da, hva dette kan være.

Har mye forskjellige "vondter" i hodet også, og blir veldig sliten av denne susingen i øret (bobler litt i blant også). Tror ikke noe av det er sånn hodepine som man får ved blodtrykksstigning, men tør jo ikke å ta paracet heller, er redd for å "kamuflere" sånn farlig hodepine. Har jo fått beskjed om å ringe føden umiddelbart om jeg får noen av tegnene som kan bety svangerskapsforgiftning.

Uff, dette er vel egentlig bare bagateller, men jeg føler meg helt på bånn, er nedfor og gråter for ingenting.[:(] Og stakkars lille jenta mi har verdens værste mor for tiden. Det gikk bra å få henne i barnehagen i dag da, uten at vi ble "uvenner", for sambo stelte henne og ga henne grøt før han dro på jobb.

Jeg synes du skal ta deg en paracet jeg! Den gjør at du kanskje får slappe av LITT, og den virker jo ikke evig[;)]
Også tar du det opp på kontrollen neste gang, evt ringer du føden og forklarer bekymringene dine...

Det er ikke andre ting enn pollen du reagerer på da? Jeg merker at jeg har sånne tette og hovne øyne nå, men den pollen tingen som liksom sprer seg nå er ikke den jeg er allergisk mot[8|] Den kommer ikke før til høsten, men hver sommer går jeg likevel potte tett (allergien min endret seg forrige svangerskap, så får teste igjen når mini er født).

Det er heldigvis ikke lenge igjen nå da, men hvis du er bekymret så sier du i fra, ikke gå der og ha det slik!! Tipper at de setter deg i gang ganske fort hvis du får tegn på sf nå, de vil nok ikke ta noen sjanser... Men håper det starter av seg selv før de rekker å tenke på noe annet[;)]

Og ang snuppa di... Les tråden min i mars, så ser du at det er IKKE bare deg[&:] Men det går over, så vi må bare holde ut[:)] Syt og klag i mellomtida[:D]

ORIGINAL: snuppa80

Jeg synes du skal ta deg en paracet jeg! Den gjør at du kanskje får slappe av LITT, og den virker jo ikke evig[;)]
Også tar du det opp på kontrollen neste gang, evt ringer du føden og forklarer bekymringene dine...

Det er ikke andre ting enn pollen du reagerer på da? Jeg merker at jeg har sånne tette og hovne øyne nå, men den pollen tingen som liksom sprer seg nå er ikke den jeg er allergisk mot[8|] Den kommer ikke før til høsten, men hver sommer går jeg likevel potte tett (allergien min endret seg forrige svangerskap, så får teste igjen når mini er født).

Det er heldigvis ikke lenge igjen nå da, men hvis du er bekymret så sier du i fra, ikke gå der og ha det slik!! Tipper at de setter deg i gang ganske fort hvis du får tegn på sf nå, de vil nok ikke ta noen sjanser... Men håper det starter av seg selv før de rekker å tenke på noe annet[;)]

Og ang snuppa di... Les tråden min i mars, så ser du at det er IKKE bare deg[&:] Men det går over, så vi må bare holde ut[:)] Syt og klag i mellomtida[:D]

Jeg så tråden din ja, og har svart, kjente meg godt igjen.[;)]

Skjønner liksom ikke hva annet enn pollen det skal være heller? Det begynner jo på denne årstiden, og jeg blir da alltid veldig tett i løpet av natta. Vi sover med åpent vindu. Har ellers tenkt litt på om det kunne være malinglukta, siden sambo pusser opp rommet til jenta vår, men det begynte før det. Da gjenstår bare en blomst jeg fikk i påsken som jeg kan komme på er "nytt" her inne, men har ikke reagert på potteplanter tidligere i hvertfall. Og den er jo ikke på soverommet vårt heller.

Kanskje jeg skal gjøre som du sier, og ta en paracet. Skal til legen i morgen, tenkte egentlig å vente til da, vil ikke ringe føden for "småting" heller, for hvis de ber meg om å komme så er det jo en times kjøring, blir så sliten av det også.[&o] Får jo målt blodtrykket hos legen i morgen, og om det ikke har steget mer, og urinen er fin, så er det jo egentlig ingen grunn til bekymring heller.

Uff, så rart hvor fort ting svinger. Jeg var SÅ glad etter kontrollen på sykehuset på tirsdag, men tror nesten jeg ble litt utladet etterpå, har egentlig følt meg elendig siden onsdag.[&o][&:][:'(]

ORIGINAL: torill***

ikke godt og si det dær ... [&:]
længe sia du va til kontroll da ??
trur kansje æ ville ha ringt og bare fådd det sjekka .. ikke akkurat nåkka og kødde med det dær .. og du som enda har hadd det før ...
masse god bedring til dæ .... håpe det årdne sæ ..

Jeg var til kontroll på sykehuset på tirsdag, og skal til legen i morgen, så jeg venter vel til da. Blodtrykket har vært høyt i det siste, men hadde ikke økt fra uken før og til tirsdag som var, så spesialisten på sykehuset mente det ikke var noe annet enn rett og slett høyt blodtrykk som jo ikke er helt uvanlig mot slutten av et svangerskap. Urin og blodprøver var fine, så han mente jeg ikke har tegn på svangerskapsforgiftning heldigvis.[:)] 

Men man skal selvsagt være oppmerksom.

ORIGINAL: Glad70

Jeg så tråden din ja, og har svart, kjente meg godt igjen.[;)]

Skjønner liksom ikke hva annet enn pollen det skal være heller? Det begynner jo på denne årstiden, og jeg blir da alltid veldig tett i løpet av natta. Vi sover med åpent vindu. Har ellers tenkt litt på om det kunne være malinglukta, siden sambo pusser opp rommet til jenta vår, men det begynte før det. Da gjenstår bare en blomst jeg fikk i påsken som jeg kan komme på er "nytt" her inne, men har ikke reagert på potteplanter tidligere i hvertfall. Og den er jo ikke på soverommet vårt heller.

Kanskje jeg skal gjøre som du sier, og ta en paracet. Skal til legen i morgen, tenkte egentlig å vente til da, vil ikke ringe føden for "småting" heller, for hvis de ber meg om å komme så er det jo en times kjøring, blir så sliten av det også.[&o] Får jo målt blodtrykket hos legen i morgen, og om det ikke har steget mer, og urinen er fin, så er det jo egentlig ingen grunn til bekymring heller.

Uff, så rart hvor fort ting svinger. Jeg var SÅ glad etter kontrollen på sykehuset på tirsdag, men tror nesten jeg ble litt utladet etterpå, har egentlig følt meg elendig siden onsdag.[&o][&:][:'(]

Du var jo ikke helt "i form" før kontrollen sist uke da, så kan jo være at du fikk en eller annnen form for reaskjon etter den kontrollen?

Kan jo hende nesa di er VELDIG følsom for pollen også da, at de målingene som er gjort ikke fanger opp ALT (men at nesa di gjør det)[;)] Nå blir man jo veldgi følsom for alt mulig også, symptomer man vanligvis bare blåser i, blåser man nå opp i stedet, og får de til å virke mye værre enn de egentlig er.
Hvis det BARE er på morgenen du blir sånn, er ikke sengetøyet som kan gjøre det da? Jeg reagerte som sagt på litt andre ting etter forrige graviditet, enn jeg gjorde før[;)]

Ta en paracet og gå og slapp av litt[:)] Trenger nok det nå som du er alene[:)] Og du er jo så gravid som du aldri har vært før[:D][:D]

ORIGINAL: torill***

okei ..[:)] da får du jo heldivis vite mere i mårra da ...
men har faktiks hadd det sånn som dæ og i det siste ... føle det præsse overalt i hode... litt tætt i øran og i næsa... det e vell bare nåkka som høre med den siste tida da ... ??
har ikke så mye erfaring når æ ikke har vært igjennom det ær før [:)]

Det er jo ikke uvanlig at gravide har mer hovne slimhinner enn ellers. Jeg hadde ikke sånne plager forrige svangerskap, men denne gangen har det vært mere "tett" ja, særlig i bihulene, men har også kjent litt småvondt i ørene i blant, senest nå for noen dager siden, så jeg regner med det er en sammenheng (og jeg har aldri i mitt liv hatt ørebetennelse).

ORIGINAL: snuppa80

Du var jo ikke helt "i form" før kontrollen sist uke da, så kan jo være at du fikk en eller annnen form for reaskjon etter den kontrollen?

Kan jo hende nesa di er VELDIG følsom for pollen også da, at de målingene som er gjort ikke fanger opp ALT (men at nesa di gjør det)[;)] Nå blir man jo veldgi følsom for alt mulig også, symptomer man vanligvis bare blåser i, blåser man nå opp i stedet, og får de til å virke mye værre enn de egentlig er.
Hvis det BARE er på morgenen du blir sånn, er ikke sengetøyet som kan gjøre det da? Jeg reagerte som sagt på litt andre ting etter forrige graviditet, enn jeg gjorde før[;)]

Ta en paracet og gå og slapp av litt[:)] Trenger nok det nå som du er alene[:)] Og du er jo så gravid som du aldri har vært før[:D][:D]

Jeg var kanskje ikke det? Husker ikke jeg, er jo så glemsk.[&:]

Det er ikke BARE på morgenen jeg merker disse allergisymptomene, men jeg merker det veldig godt da. Tror ikke det er sengetøyet, for jeg har det jo ikke sånn midt på vinteren. Men blir jo motivert til å gjøre rent på soverommet og bytte på senga oftere i pollensesongen da, så det er dagens "oppgave", har sengetøyet i maskinen nå, og skal snart gå inn og støvsuge gulvet og senga og gjøre reng osv. Men det bruker ikke å hjelpe noe særlig da.[8|] Bruker bare vaskemidler uten parfyme også.

Ja, det kan godt hende nesa mi er litt ekstra følsom. I år startet de vel pollenmålingene ganske tidlig, men vanligvis begynner mine "problemer" før pollenvarslingen starter sesongen.

Og som du sier, jeg er jo mer gravid enn noengang, så jeg vet jo ikke hvordan dette er jeg.[;)]

ORIGINAL: Tøysetulla

Mannen min er allergisk for husmidd... Han begynner gjerne å klø i halsen om kvelden når han legger seg og er veldig tett i nesa om morgenen..
Det er mye støv på soverom (kroppstøv, klær osv..), så det er derfor han blir ekstra tett etter ei natt..
Vi må skifte sengetøy etter maks en uke og tørke støv samtidig, men han blir likevel tett.. Merker det veldig hvis det går lenger tid mellom skiftene..
Kan være du også har fått denne allergien? Er veldig vanlig hvis en har pollen eller andre allergier!![8|]

Lykke til på kontroll i morra!![:)]

Jeg har jo tenkt på det, men er ikke spesielt plaget midt på vinteren, så det spørs vel? Kan jo være at man reagerer mer på forskjellig annet også når pollensesongen først er i gang, kanksje, at man blir mer følsom da?

Back
Topp