kl er 02.44..

mamat2prinsesser&4prinser

♡2007♡2009♡2012♡2018♡2021♡2023♡2026♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Septembertassene 2026
Og måtte stå opp med Emmeth pga pustebesvær:( Han har fått masse slim i brystet nå brått ikveld, og sliter veldig med og puste. Begynte og hoste litt etter han blei lagt og er bare blitt verre og verre siden 19.45. Høres ut som falsk krupp hoste nesten, bare at han har masse slim han ikke får opp. Så sto opp med han og vi er nå i stua. Skal ringe legen i morgen, for dette er ekkelt! Han er tydelig misfornøyd, har feber og hiver etter pusten, men surkler så fælt i bringa hans:(

Håper dere alle sover søtt mange timer til:)

Uff det høres jo veldig ut som Lillebror var...
Håper dere fikk sove igjen!

Tenker veldig på astma jeg også, eller bronkitt:( er skikkelig hvesing nå og piper i brystet hans også kommer den bjeffehosten og er så mye slim han ikke får opp. er 2 timers ventetid hos fastlegen, så tar heller lege vakten i ettermiddag. Der er det alltid stille og rolig. Og ikke mer enn 3 min med bil.

Uff! Stakkars Emmeth! Håper dere finner ut av det så han slipper å plages så mye. Det er nok ikke lett for mammahjertet heller! Sender god bedring klem <3

Har de ikke akuttime hos legen??
Bedre å vente to timer enn helt til i ettermiddag eller? Høres ikke bra ut!

Har de ikke akuttime hos legen??
Bedre å vente to timer enn helt til i ettermiddag eller? Høres ikke bra ut!

Jo, de har det, men er alltid lang ventetid tid, 2 timer og mer selvom man har fått time 10, må man ofte vente flere timer på og komme inn:(

Ringte legen og fikk time kl 13.40 og hu sa jeg bare måtte dra rett på legevakten om det blei verre. Er døgnåpen legevakt på Jessheim.

Uff! Stakkars Emmeth! Håper dere finner ut av det så han slipper å plages så mye. Det er nok ikke lett for mammahjertet heller! Sender god bedring klem <3

Tusen takk for det:) var rett og slett panikkslagen i natt da han ikke fikk puste. Var skikkelig ekkelt. Går litt opp og ned nå, men mye slim:oops:

Huff - håper de klarer å hjelpe han med noe - stakkars lille Emmeth

Ja.. Håper virkelig jeg også. Tror enten det dreier seg om bronkitt eller astma, men aner jo ikke, og håper jeg tar feil.

Stakkars Emmeth..-og mammaen!Det hørtes ordentlig ekkelt ut både for han og deg!Håper virkelig de kan finne ut hva det er så han blir frisk og glad igjen!!!
Lykke til og masse god bedring til Emmeth.

Håper han ikke blir værre før dere får komme inn til legen da.
OG om han blir værre mens dere venter på legekontoret er det hvertfall folk der som kan hjelpe, tenker jeg...

uff stakkars liten,er aldri noe moro når barna er syke..masse god bedring..

Stakkars Emmeth..-og mammaen!Det hørtes ordentlig ekkelt ut både for han og deg!Håper virkelig de kan finne ut hva det er så han blir frisk og glad igjen!!!
Lykke til og masse god bedring til Emmeth.

Takk for det:rolleyes: dere er nå så søte, jenter:rolleyes: det er kjempeekkelt:oops::( vi fikk time til legen 13.40, men hu ville gjerne hatt oss inn før det, men var fullt opp. Så fikk beskjed om og dra rett på legevakten om han blei verre før legetimen. Ringte legevakten på Stensby, men er ikke lege der før 16.00. Så fikk beskjed om og ringe ambulanse hvis han slutta og puste eller blei blå på leppene:eek: takk for den liksom, blir ikke mindre bekymret av den grunn:confused:

Håper han ikke blir værre før dere får komme inn til legen da.
OG om han blir værre mens dere venter på legekontoret er det hvertfall folk der som kan hjelpe, tenker jeg...

Ja, blir han verre så drar jeg rett til legevakten på Jessheim eller ringer ambulanse. Ja, er glad for at han skal sjekkes ut av legen, og finner de ikke ut noe, så er han hvertfall sjekka:)

Huff stakkars Emmeth, han plages med noe støtt og stadig lille pjokken :( Får håpe det er forbigående og går over fort og av seg selv!

Huff!! Stakkars liten! :( Og stakkars deg også! Ikke no kjekk situasjon!
Jeg syns det høres ut som falsk krupp, uten at jeg skal si det for sikkert. Min bror og hans yngste sønn har vært veldig plaget med det :( De kastet opp masse slim når det sto på. Bror min var så hardt angrepet at han måtte overnatte i "is-telt" på sykehuset da han var liten. Han var helt blå da de kom frem til sykehuset.
Men begge de to var mest plaget når været skiftet fra varmt til kaldt og omvendt på høst og vårparten. Hvis det er krupp, så kan du jo så smått prøve å kle ham godt og plassere dere et sted han kan puste inn litt kjølig, men ikke iskald, luft.
Min bror og yngste sønnen har tilbrakt utallige timer foran fryseskapet på høsten og våren når det ikke har vært tilstrekkelig kaldt ute, og i en stol ved altandøra når det har vært kaldt ute.. Nå har det vel vært såpass kaldt hos dere at det nærmest er kaldt nok ute på gangen..?
Håper du får svar på hva det er så du kan få gjort noe med det! Masse godt bedring til Emmeth!! :(

Huff!! Stakkars liten! :( Og stakkars deg også! Ikke no kjekk situasjon!
Jeg syns det høres ut som falsk krupp, uten at jeg skal si det for sikkert. Min bror og hans yngste sønn har vært veldig plaget med det :( De kastet opp masse slim når det sto på. Bror min var så hardt angrepet at han måtte overnatte i "is-telt" på sykehuset da han var liten. Han var helt blå da de kom frem til sykehuset.
Men begge de to var mest plaget når været skiftet fra varmt til kaldt og omvendt på høst og vårparten. Hvis det er krupp, så kan du jo så smått prøve å kle ham godt og plassere dere et sted han kan puste inn litt kjølig, men ikke iskald, luft.
Min bror og yngste sønnen har tilbrakt utallige timer foran fryseskapet på høsten og våren når det ikke har vært tilstrekkelig kaldt ute, og i en stol ved altandøra når det har vært kaldt ute.. Nå har det vel vært såpass kaldt hos dere at det nærmest er kaldt nok ute på gangen..?
Håper du får svar på hva det er så du kan få gjort noe med det! Masse godt bedring til Emmeth!! :(

Uff, så utrolig ekkelt med falsk krupp:(
Veit om flere som har hatt det og det er bare og kle på seg godt og ta pledd rundt deg og sette seg ute på trappa og puste inn kjølig luft! Går det bra med broren din og sønnen hans nå? Har det det ikke lenger? Håper ikke det:)

Var hos legen og fikk Brikanyl som vi skal gi han 3 ganger daglig. Han skal ha den siste dosen rett før leggetid. Legen mente det var Astma, men at han skulle utredes for det når vi skal til barnelegesenteret på strømmen den 13 mars. Da skal han utredes for melkeallergi. Fikk beskjed om og kontakte legevakt med en gang, hvis han fikk besvær med og puste igjen, for da måtte vi ha innhalator til han. Må innrømme jeg synes det er trist han høyst sannsynlig har Astma, men da får vi da iallfall gjort noe med det:) Har heldigvis legevakt bare 3 min med bil hjemmefra, så er veldig glad for det. For se om Brikanylen hjelper eller om vi må på legevakten med han, håper på førstnevnte:)

Uff, så utrolig ekkelt med falsk krupp:(
Veit om flere som har hatt det og det er bare og kle på seg godt og ta pledd rundt deg og sette seg ute på trappa og puste inn kjølig luft! Går det bra med broren din og sønnen hans nå? Har det det ikke lenger? Håper ikke det:)

Var hos legen og fikk Brikanyl som vi skal gi han 3 ganger daglig. Han skal ha den siste dosen rett før leggetid. Legen mente det var Astma, men at han skulle utredes for det når vi skal til barnelegesenteret på strømmen den 13 mars. Da skal han utredes for melkeallergi. Fikk beskjed om og kontakte legevakt med en gang, hvis han fikk besvær med og puste igjen, for da måtte vi ha innhalator til han. Må innrømme jeg synes det er trist han høyst sannsynlig har Astma, men da får vi da iallfall gjort noe med det:) Har heldigvis legevakt bare 3 min med bil hjemmefra, så er veldig glad for det. For se om Brikanylen hjelper eller om vi må på legevakten med han, håper på førstnevnte:)

Bror min voste det av seg rett rundt skolealder, og nevøen min har ikke hatt annfall siden i høst *bank i bordet* men da var det ikke så heftig som før, så det kan virke som om han er i ferd med å vokse det av seg han også. Han skal begynne på skolen til høsten :)

Astma er kjipe greier! :( Men da er det i alle fall medisiner å få. Får håpe det er noe han kan vokse av seg!
Skjønner godt at du syns det er betryggende med legevakten så nærme! Hadde følt meg veldig mye tryggere jeg også! :) Stakkars lille Emmeth! Han har jammen fått en litt tøff start her i livet :( Håper Brikanylen hjelper! *krysser fingrene*

Bror min voste det av seg rett rundt skolealder, og nevøen min har ikke hatt annfall siden i høst *bank i bordet* men da var det ikke så heftig som før, så det kan virke som om han er i ferd med å vokse det av seg han også. Han skal begynne på skolen til høsten :)

Astma er kjipe greier! :( Men da er det i alle fall medisiner å få. Får håpe det er noe han kan vokse av seg!
Skjønner godt at du syns det er betryggende med legevakten så nærme! Hadde følt meg veldig mye tryggere jeg også! :) Stakkars lille Emmeth! Han har jammen fått en litt tøff start her i livet :( Håper Brikanylen hjelper! *krysser fingrene*

Så bra han vokste det av seg, broren din:) Kjempebra sønnen hans ikke har hatt det siden i høst, måtte det forbli sånn:):) åh, så gøy, en liten skolegutt<3 har ei lita skolejente til høsten jeg også<3:D*stolt mamma*

Vi måtte på legevakten med Emmeth nå ikveld kl 19.0... Han fikk ikke puste og hadde MASSE slim i brystet, helt forferdelig og høre han peste sånn for og få til og puste. Han fikk slimløsende tabletter på legevakten og brikanyl nå rett før legging! han er så sliten, stakkars. Ikke fått sovet noe som helst idag omtrent, så håper han får sovet godt ei stund nå. La seg for kvelden 20.45, heeeelt utslitt:( Har hevet hodeneden på senga hans med 10 cm, håper det gjør det lettere for han og puste! Tenkte og sette igang med fingerheklingsteppe:)

Back
Topp