Kl 21 begynner marerittet...

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Kl 21 begynner marerittet her i huset. Lillegutt begynner å sutre om luftsmerter, mor hjelper så godt hun kan med smokk, massasje og byssing. Han skriker hysterisk til han blir rød i ansiktet og mammahjertet gråter.. I går fikk jeg kjeft av mannen for at jeg visstnok ikke raper han skikkelig, i dag har jeg virkelig prøvd å få hver eneste boble til å komme opp. Samme resultat som før, en liten rap kommer rett etter måltidet og ikke noe mer.. Jeg eier ikke matlyst og alt annet enn vann brenner i magesekken etter veldig lite mat de siste 2 ukene. Et par brødskiver er målet om dagen, eneste jeg får ned er Tine Krydderost som pålegg. Nå sover han en liten bikk, men han våkner vel om en time og da er det samme runden. Jeg vet ikke min arme råd :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Åh jeg skjønner frustrasjonen din så inderlig godt.
Har hatt samme sak her i huset.
Hun er så innmari sulten på kvelden og jeg får ikke gjort annet enn å ammet gjennom hele kvelden og vugget henne.

Etter en stund prøvde vi å gi mme på kvelden, for mette henne ordentlig før vi la henne. Og det var virkelig det son skulle til! Hun ble en helt annen baby!
Gir henne 150ml med mme på kvelden ved 22 tiden, og da sover hun til 03-04 på natten.

Jeg slet meg helt ut på kveldene, var helt oppgitt og frustrert og det gikk ut over humøret mitt og livskvaliteten min, så jeg vet godt hvordan du har det.

Mitt råd er å gi en flaske nan på kvelden, det gjorde susen for meg hvertfall:)

Og den rapingen er oppskrytt. Mangel på rapingen alene gir ikke barnet så store smerter at det gråter så lenge. Gi mannen fingeren ;)

Min første hadde KISS og kolikk, derav gråting. Se an situasjonen og kontakt evt noen som er kjent med problematikken. Fysio/kiro e.l.

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Har sliti med det samme, fikk også påpek ang raping av baby fra mannen. Da fikk han beskjed om å amme barnet selv, eller nebbe igjen.

Dette har funket for oss:
1. Miniform før hvert måltid (spesielt mme), men jeg orket ikke de gangene jeg ammet ila natten.
2. Kiropraktor. Viste seg at hun hadde to låsninger, ble lettere for henne å ligge i ro etter det.
3. 2kopper ammete hver dag.
4. Amme først, og avslutte med 60-90ml nan ved det som ble kveldens siste måltid før senga.
5. Amme/mate et mørkt, rolig og lett temperert sted. Altså ikke med tv på.
6. Ved veldig magevondt: bære barnet i armene, men slikt at det ser ned i gulvet og har magen mot armene dine (vanskelig å forklare, se bilde http://www.babycalming.com/uploads/cms/classes.jpg ) Dette pleier vi å gjøre på badet der det er varmt og kan dimme lyset.
7. For å sove: Whitenoise! Enten kjøkkenvifte eller http://open.spotify.com/artist/3isyZmZLDZ3ZFFvPHdr2eK
8. For å sove: Et bestemt grep som holder barnet i ro, og samtidig "sammler" kroppen og gir tryggehet. Evt en slik body:
http://lilleprinsen.no/epages/Lille...insen/Products/454545/SubProducts/454545-0008
9. Tid! Og et lass med tålmodighet! 4 uker brukte vi på å få hode over vannet. Vi har kranglet, bannet og revudert alt. Det er lov å ta seg 5min der barnet skriker, og du/ dere trekker pusten et annet sted. Legg barnet i sengen, lukk døra, og hent dere inn på badet eller terassen eller hva nå muligheten er.

Håper du får det til! Masse sympati og beste ønsker sendes deres vei!

Forresten må DU spise og drikke! Det hjelper på morsmelken din! Og glad mamma gir glad baby. De blir veldig lett preget av ditt humør.

Huff, skjønner deg godt. Vi har hatt to slike kvelder, og Mamma hjertet blør. Eneste trøsten er at det går over.

Men du MÅ spise. Blir lite melk og lite næring i melka om du ikke spiser.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Oppdaget i går kveld at jeg har fått sopp i munnen også, bye bye brødskiver. Nå er jeg helt infisert i hele kroppen, etter 2 uker med kur. Må prøve å finne mat uten sukker, gjær og melk. Samt minus de tingene lillegutt reagerer på.

Men jeg skal prøve å gi han mer mat rundt 20-20.30. Håper det kan være et sultanfall, det kan i det minste mammaen gjøre noe med :)

Høres ut som du trenger Diflucan. Stopp middel som tas i tablettform.

Høres ut som du trenger Diflucan. Stopp middel som tas i tablettform.

Høres ut som om det er noe jeg skal be om ja. Takk for tipset :)

I dag har jeg ikke spist melkeprodukter (osten min :( ) og i kveld har jeg massert magen forebyggende og tilbydd puppen oftere. Vi er nå et kvarter på "overtid" uten skriking. Håper vi er på rett spor - krysser fingrene

8. For å sove: Et bestemt grep som holder barnet i ro, og samtidig "sammler" kroppen og gir tryggehet. Evt en slik body:
http://lilleprinsen.no/epages/Lille...insen/Products/454545/SubProducts/454545-0008i!
Finner ikke den bodyen.

Men noe som hjelper oss til tider er svøping, enkelt og effektivt. Legg babyen på et firkanta teppe, legg den ene siden godt over, legg over hjørnet ved bena (pass på at de er bøyde), og deretter den andre siden, der du dytter enden godt under, så alt sitter godt.

Føler med deg!!!!
Har samme greia her. Kl 21 tiden starter detmæ. I går natt holdt vi det gående 6 timer i strekk.. ingen ting fungerte. I dag derimot brukte vi ca 3 timer. Sukkervann (2 ml) samt kosepupp var det som skulle til i dag.. slitsomt å ha det slik. Gjør vondt i mammahjertet og tolmodigheten sliter litt. I morgen skal vi ringe manuellterapeut. Det burde du også. Det er gratis :)

Back
Topp