Kløyvet kjønnsleppe

Annbis

Betatt av forumet
På onsdag kom endelig min overtidsgutt spontant ut. Det var en styrtfødsel på 45min fra 4 cm til han var ute[emoji106][emoji2] helt greit når jeg førstegang hadde verdens lengste fødsel[emoji17]

Men greie nå er: spurte fort etter fødsel om jeg revnet noe. Men hun kunne bare finne overfladiske rifter i de ytre kjønnslepper. Har ikke kjent så mye til dette på barsel, og det har heller ikke svidd under tissing. Men i dag, etter at vi kom hjem, gikk jeg på do og tisset, og da sviddedet noe intenst, mi det meg om første fødsel da jeg måtte tisse i dusjen hver gang pga klipp og revner overalt[emoji17] hadde ikke sett noe skikkelig etter der nede før i dag, og såg da at den ene ytre kjønnsleppa er helt revnet, rett og slett delt i to, slik at den delen nermest sjeden, bare he her der og dingler med noen sting i seg. Lurer egentlig på om dette nok har godt opp i stingene. For jeg tror jeg ville sett det før mens jeg var på barsel. Anyway, nå er det jo for sent og eventuelt sy om igjen uten å kutte opp og styre. Men jeg blir jo nødt ril å gjøre noe med dette senere uansett. Noen som har opplevd noe lignende?
 
Uff, hørtes ikke godt ut. Sjekket de stingene dine mens du var barsel? Vil tro det lureste er å ta kontakt med føden/fastlege så fort som mulig så de kan få fikset det før det gror ordentlig.

Håper det ordner seg! [emoji5]
 
Ikke akkurat det samme, men her er den indre kjønnsleppa mi "delt i to". Jeg ble klippet en del og tok meg over 1 uke etter fødsel å mote meg opp til å ta en titt der nede. Nå er det riktig nok ikke helt ferdig grodd enda, men fikk rett og slett helt sjokk over hvordan det så ut. Har litt store indre kjønnslepper (fin informasjon,sannt?:bag:) så det vises godt at den er klipt i to. Ser virkelig helt forferdelig ut..

Du kan jo be jordmor ta en titt eller bestille seg time hos lege/gynekolog for å høre hva dem sier om saken? Skal vel dra å sjekkes der nede rundt 6 uker etter fødsel, men det kan jo være litt lenge å vente.
Her sjekket jordmor da hun var på hjemmebesøk noen dager etter fødsel pga sterke smerter, men hun sa det så fint ut. Dette var riktig nok før jeg selv hadde tatt en titt så lite visste jeg hva hun så på!
 
Ikke akkurat det samme, men her er den indre kjønnsleppa mi "delt i to". Jeg ble klippet en del og tok meg over 1 uke etter fødsel å mote meg opp til å ta en titt der nede. Nå er det riktig nok ikke helt ferdig grodd enda, men fikk rett og slett helt sjokk over hvordan det så ut. Har litt store indre kjønnslepper (fin informasjon,sannt?:bag:) så det vises godt at den er klipt i to. Ser virkelig helt forferdelig ut..

Du kan jo be jordmor ta en titt eller bestille seg time hos lege/gynekolog for å høre hva dem sier om saken? Skal vel dra å sjekkes der nede rundt 6 uker etter fødsel, men det kan jo være litt lenge å vente.
Her sjekket jordmor da hun var på hjemmebesøk noen dager etter fødsel pga sterke smerter, men hun sa det så fint ut. Dette var riktig nok før jeg selv hadde tatt en titt så lite visste jeg hva hun så på!

Jeg ble klippet ved første fødsel, og husker det tok gooood tid før det ble bra. Er faktisk 4,5 år siden den gang, og jeg kjenner godt arret enda når jeg gjør knipeøvelser. Men selv om det ser jævlig ut lenge, så gror det nok veldig fint hos deg og;) jordmor kunne ikke se det vertfall, men jeg var jo heller ikke nybarbert[emoji85]

Jeg orker bare ikke tanken på å måtte ordne på det nå liksom, så jeg får bare se om kløyvet kjønnsleppe er levelig med tiden, ellers kan jeg jo alltids få den korrigert. Hadde ikke skadet om den var litt mindre heller[emoji23][emoji106]
 
Jeg ble klippet ved første fødsel, og husker det tok gooood tid før det ble bra. Er faktisk 4,5 år siden den gang, og jeg kjenner godt arret enda når jeg gjør knipeøvelser. Men selv om det ser jævlig ut lenge, så gror det nok veldig fint hos deg og;) jordmor kunne ikke se det vertfall, men jeg var jo heller ikke nybarbert[emoji85]

Jeg orker bare ikke tanken på å måtte ordne på det nå liksom, så jeg får bare se om kløyvet kjønnsleppe er levelig med tiden, ellers kan jeg jo alltids få den korrigert. Hadde ikke skadet om den var litt mindre heller[emoji23][emoji106]

Joda, det blir vel bedre etterhvert *håpe håpe*. Ikke er det så forferdelig mange som skal å titte oppi der uansett :angelic: Er på 5. året sammen med mannen nå så har vel mine tvil på at dette utgjør noen stor forskjell på ting. Går vel bare litt ut over egen selvtillit..

Forstår at det føles stress å skulle styre med det her akkurat nå, har vel andre ting å henge seg opp i med en nyfødt i hus:happy:
Hadde selv bestemt meg for å ta et lite inngrep der nede (får det dekt) etter mange år betenkningstid. Men under 1 mnd etter jeg tok avgjørelsen fant jeg ut at jeg var gravid og nå virker det merkelig nok ikke like "viktig" lengre:shy:
 
Min jordmor sa at typiske rifter i ytre kjønnslepper, som ikke gav andre problemer enn at det var synlig rift, ikke ble dekket seinere for å få fikset.
Pga det kun var kosmetisk skade. Jeg har fått fikset en rift tidligere privat og det kostet noen tusenlapper. Så sikkert lurt å ta d litt raskt nå så du får det fikset, om det gir plager eller ei.
 
Back
Topp