Klør.

Februarprinsesse16

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Klør meg til blods på magen og leggene,.smører med hvit vask men klør over hele kroppen :/ Klør bak ørene,skuldrene,på hånden(ikke i håndflaten),på kinnene i ansiktet og tilogmed i hodet :s Vintertørr hud..... Noe tips ?

Last edited:
Klør meg til blods på magen og leggene,.smører med hvit vask men klør over hele kroppen :/ Klør bak ørene,skuldrene,på hånden(ikke i håndflaten),på kinnene i ansiktet og tilogmed i hodet :s Vintertørr hud..... Noe tips ?

Aderma eller canoderm er kremer som fungerer bra til min tørre hud i alle fall.

Har du snakket med legen? Kanskje du har svangerskapskløe? Jeg hadde det i mitt forrige svangerskap, og det var til å bli gal av. De siste ukene av svangerskapet måtte jeg ta blodprøver hver uke, grunnet svanerskapskløen å [emoji849] Måå bare spørre tilfelle det skulle være det, men såklart, denne vintertørre huden er fæl den å [emoji19] Klør meg ihjel på leggene selv nå, mest i søvne "heldigvis".

Har du snakket med legen? Kanskje du har svangerskapskløe? Jeg hadde det i mitt forrige svangerskap, og det var til å bli gal av. De siste ukene av svangerskapet måtte jeg ta blodprøver hver uke, grunnet svanerskapskløen å [emoji849] Måå bare spørre tilfelle det skulle være det, men såklart, denne vintertørre huden er fæl den å [emoji19] Klør meg ihjel på leggene selv nå, mest i søvne "heldigvis".
Har ikke nevnt det for lege men tenkte å ta det opp med jordmor neste uke. Hadde det også slik i mitt forrige svangerskap og husker at det ble kontrollert av legen, men han sa aldri hva det var så da tenker jeg at det er normalt. Klør også i søvne kan våkne med at det er bloddråper på lakenet :(

Takk! Skal sjekke ut det.. De jeg har nå gjør det bare enda værre :p
Hvis du smører canoderm på sår hud så vil det svi veldig på grunn av carbamiden i den bare så du er advart;) men på den andre siden; canoderm er noe av det beste mot tørr hud iom at det binder fuktighet i huden :)

Klør en del selv, men er nok pga tørrhud ;) men tenk på hva du bruker som dusjsåpe, milde produkter uten mye parfyme etc :)
Jeg glemmer å smøre meg jeg, så kan vel takke meg selv for at jeg klør :p

Har ikke nevnt det for lege men tenkte å ta det opp med jordmor neste uke. Hadde det også slik i mitt forrige svangerskap og husker at det ble kontrollert av legen, men han sa aldri hva det var så da tenker jeg at det er normalt. Klør også i søvne kan våkne med at det er bloddråper på lakenet :(

Huff! Lykke til, håper det gir seg snart [emoji21] Ikke deilig det der..

Føler med deg! Klør også veldig mye i svangerskapet.. Jeg fikk utskrevet allergitabletter av legen og det hjalp masse! :-) i tillegg smører jeg meg med en blanding av eurax og aderma exomega :-)

Rød decubal er veldig god og feit :) ellers kan du få legen til å skrive ut zyrtec feks, den kan gravide ta (originalpreparat og ikke synonym)

Man kan også ta cetrizin, et synonym til zyrtec :) jeg går på disse

Aderma hjalp ikke, fikk låne en krem av mor som hun har fått fra sykehuset og den hjalp litt! Takk for mange gode tips ❤

Back
Topp