Klør

Dunja

Forelsket i forumet
jeg blir snart gal. Har fått utslett i form av rød prikker på kroppen og det klør veldig! Armene er verst, for de er så tilgjengelige for kløing. Jo mer jeg klør, jo mer klør det, men jeg klarer ikke la være.

Legen sier det er normalt og at jeg helst bør klare meg uten medikamenter.

Noen andre som har opplevd og kanskje har tips?

Hvitvask på apoteket eller lage selv av potetmel og vann [emoji4] brukte det på sønnen min da han hadde vannkopper og det hjalp han. Da hjelper det sikkert på svangerskapskløe også [emoji4]

Apoteket har forskjellige ting og kan helt sikkert anbefale deg noe som er reseptfritt og ufarlig :) jeg har også brukt hvitvask mot kløe.

Legen min mente man ikke fikk svangerskapskløe så tidlig. Jeg bytta derfor ut dusjsåpe med parfyme. Nå bruker jeg en som egentlig er tilpasset underlivet med lav PH, å smører meg med apobase, det er en veldig feit krem uten parfyme. Helt annen verden for meg :)

Jeg har begynt å klø sinnssykt på puppene mine :dead: klør å klør. Gir seg ikke uansett.

Er det tørre prikker, litt som eksem?
I tilfelle ville jeg prøvd en fet krem eller salve feks locobase, la roche posay AP+, decubal, unguentum merck osv. Decubal tror jeg også skal ha en kløestillende krem, men har ingen erfaring med den.

Kan hjelpe bittelitt å tilføre fuktighet både uten på og inni, altså sørge for å drikke rikelig. Ta korte dusjer så sjeldent som du klarer og kutt ut alt av parfyme.

Håper det gir seg!!

På meg så har psoriasisen min skutt til værs på beina mine, utløst av svangerskaps kløe! Hørte med søstera mi for det starta veldig tidlig på meg, men kan hende jeg er utsatt for det i og med at jeg har psoriasis :/ hun startet det også tidlig på og hun har psoriasis også! :/

Klør jeg også, men har ikke noe utslett, så vet ikke om det er vinteren som har gjort huden tørr slik at den klør, eller om det er på grunn av svangerskapet. Har kjøpt lotion og dusjolje på apoteket uten parfyme, så nå satser jeg på det vil hjelpe.

Takk for gode tips. Skal prøve å kjøpe hvitvask og en fet og god fuktighetskrem. Forhåpentligvis kan det hjelpe.

Parfyme og parfymerte produkter er ikke noe problem. Har sensitiv hud i utgangspunktet, så det hører til sjeldenhetene.

Legen mente kløe var veldig normalt og at det ikke var rart at det var igang allerede. De rød prikkene var også normalt, men ikke like mange fikk dem. Det er forresten bitte små rød prikker. Nesten som små stikk, de var vist typiske. Og det var ikke sikkert det ble noe bedre før ungen var ute.

Bestill time hos hudlege(få henvisning eller bestill privat) eg holdt på å gå på veggene før eg var hos hudlegen som skreiv ut kremer til meg og viste akkorat kva det var!! Heilt ny verden!!
Verd kver ei krona!! (Eg var på volvat..)

Jeg også klødde som en gaal, men hjalp for meg å bare smøre meg med feit krem 2 ganger om dagen :)

Back
Topp