Klør under føttene og gravid!

Agnete

Forumet er livet
Jeg er straks 12 uker på vei og klør enormt under fotsålen. Hele natten og hele dagen, har smurt beina, prøvd med alovera og er nå desperat!
Hva kan grunnen være og hva kan jeg gjøre?

Svangerskapskløe? Tror ikke det et noe å gjøre, men kan være greit å ta d opp med lege for de kan sjekke alvorlighetsgraden, om det går ut over baby eller ikke å sånn.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Svangerskapskløe? Tror ikke det et noe å gjøre, men kan være greit å ta d opp med lege for de kan sjekke alvorlighetsgraden, om det går ut over baby eller ikke å sånn.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Men er ikke det mer kløe på magen? Jeg klør kun under føttene mine..
Må ha noe som lindrer, blir små rar av dette :p

Jeg er straks 12 uker på vei og klør enormt under fotsålen. Hele natten og hele dagen, har smurt beina, prøvd med alovera og er nå desperat!
Hva kan grunnen være og hva kan jeg gjøre?
Sopp? Man får det lettere som gravid. Prøv med lamisil morgen og kveld og se om det hjelper - hvis det er sopp hjelper det etter et par-tre smurninger

Sent from my iPhone using BV Forum

Sopp? Man får det lettere som gravid. Prøv med lamisil morgen og kveld og se om det hjelper - hvis det er sopp hjelper det etter et par-tre smurninger

Bør man ikke se det da? Har ikke utslett eller noe som tyder på hudforandringer. Huden er ikke tørr engang..
Men kan jo prøve, alt som kan hjelpe blir jeg glad for :)

Bør man ikke se det da? Har ikke utslett eller noe som tyder på hudforandringer. Huden er ikke tørr engang..
Men kan jo prøve, alt som kan hjelpe blir jeg glad for :)
Jeg har ikke kunne sett det når jeg fikk det.

Høres ut som svangerskapskløe.
E fikk beskjed av lege og jordmor om at hvis det begynte å klø under føttene/inni håndflatene måtte e ta kontakt snarest!
Hadde kun kløe på magen mot slutten, men det va pga underhuden sprakk nå enormt.

Men er ikke det mer kløe på magen? Jeg klør kun under føttene mine..
Må ha noe som lindrer, blir små rar av dette :p

Kløe på magen under et sv.skap er pga huden som strekker seg og er helt normalt og ufarlig.
Kløe inni håndflaten og under føttene kan være tegn på svangerskapskløe og kan i noe tilfeller påvirke leverfunksjonen. Oppstår som regel i siste trimester, men ville tatt det opp med legen.

Du bør ta kontakt med lege bare for å væe på den sikre siden. Mest sannsynlig er det jo bare svangerskapskløe, men jeg fikk heftig kløe i håndflatene og under føttene forrige svangerskap, og ble henvist til sykehuset for å sjekke leververdiene mtp gallesyreopphopning i leveren.

Back
Topp