klør sånn inni håndflaten og under føttene!!!

~Trine~

Glad i forumet
ÅÅÅÅÅååååå det klør sånn inni håndflatene og under føttene!! jeg blir gaaaal snart.[:'(][>:]
noen som har tips til noe kløe nedsettende????

jeg har hørt at om en klør masse i slutten av svangerskaapet, spess inni hendene og under føttene skal en kontakte lege...

ser noen har svart på det som kan mer enn meg.. [:)]

Oj dæven er det såppas å ja..![&:] kanskje ta en tlf til føden da!

Snakket med de nå. De ba meg skrive ned dette: Gallesyre og Alap, Gtalp total bilirubin.

Fikk beskjed om å møte fastende på mandag for å ta gallesyreprøver og noe mer.
[&:]

Åssn tar man gallesyreprøve da??? med gastroskopi?? Skal til fatlegen min da!

ORIGINAL: Gullet kommer i juni

ORIGINAL: ~Trine~

Snakket med de nå. De ba meg skrive ned dette: Gallesyre og Alap, Gtalp total bilirubin.

Fikk beskjed om å møte fastende på mandag for å ta gallesyreprøver og noe mer.
[&:]

Åssn tar man gallesyreprøve da??? med gastroskopi?? Skal til fatlegen min da!

skulle du møte på sykehuset, eller hos fastlegen din?? HATER å ringe for sånne små ting.. jeg er vel ei som tenker: Det er ikke så farlig osv[&:]

slik tenker jeg også!
Skal til fastlegen. Ville tatt kontakt med føden om jeg var deg.
Kanskje du får kommet inn å sjekket deg nå!

Her sitter jeg å anbefaler andre å ringe, å kvier meg for å ringe selv.. Flott gjort.. haha..

ringe å høre kanskje?

Jeg ringte, å da får du også ringe!!!
BASTA!!

Svangerskapskløe?????[&:]

Hehe..var litt kjapt ute med den ja..uten å ha lest dei andre svara..godt dåkke ringer og får det sjekka..=)

Søk på svangerskapskløe på google. les om det der.. Var til legen på fredag, fikk tabletter og salve for kløa. tok galleprøve, får svar på mandag. Litt nervøs. Av 1000 kvinner får 700 for tidlig fødsel.

ORIGINAL: lilli88

Søk på svangerskapskløe på google. les om det der.. Var til legen på fredag, fikk tabletter og salve for kløa. tok galleprøve, får svar på mandag. Litt nervøs. Av 1000 kvinner får 700 for tidlig fødsel.

Hvordan tok du den prøven??
Var du fastende?

De tørr ikke ta sjangser, så de setter igang med engang de får svar på prøvene om det viser seg å være farlig. Det er vanlig blodprøve, ja den var fastende. Prøve som skal taes på morgenen.

Ring legen kan være svangerskaps kløe. Fikk streng beskjed om å ringe hvis jeg begynte å klø i håndflate og under beina.

RING LEGE ELLER FØDEN!

Galle syre hvis det blir overproduksjon er ikke det bra for verken deg eller babyen og det for årsake kløe. Og er ikke bra.

Be dem å sjekke galle syre også! Det skal de gjør når du klør. Også må dere ha urinprøve også med.
Jeg ble sjekka for alt når jeg klødde ble sendt te hud spsialist og tok hud prøve. Men det var for at alle andre prøver var helt fine. Fikk en eller anna diganose med at det va kløe i forbinnelse med graviditet. Pupp heita det. hehe.

Kløe skal tas alvorlig det også..! Så få de til å sjekke alt de kan sjekke.

Er rett å slett jævlig å klø ville heller lugget å spydd de måndene jeg klødde, mye heller.
Hehe.

Har du prøvd å ta ein dusj og først bruke body skrubb? Grov klut funker også fint. Foe å få vekk dø hud.  Også peis på med baby olje etterpå;) Det kan hjelpe. Selv bruker jeg jeg en olje såpe når jeg dusjer som er for sensitiv hud og skrubber huden godt.[:)]

Kjenner frustrasjonen ja. Huff synes virkelig synd på deg[8|]

Ja. Prøv den kremen jeg viste deg på din tråd (ikke farlig for gravide) eller hvitvask;) Det skader ikke.;) Lykke te. Synes fryktelig synd på deg[&o] 

ORIGINAL: chuki

Ved kløe i tredje trimester skal man kontakte lege. Kan være uttrykk for sykdom i galleveier og lever. Og innebærer at galle hoper seg opp i leveren pga trange galleganger.
Symptomet er kløe, og kan også ha gulsot.
Kløen er gjerne lokalisert til håndflater og fotsåler, og er mest plagsom om natten. Tilstanden oppstår som oftest i løpet av tredje trimester. Det er ufarlig for deg, men kan føre til fortidlig fødsel, og i aller aller værste fall kan det være så farlig for babyen at den ikke greier seg. Men det er som sagt i de aller mest ekstreme tilfellene.
Ta kontakt med føden, og få sjekket det opp.

TULLER DU[8|][:-]
Har jeg ikke fått noe beskjed om eller hørt noe om.. jeg klør som f på leggene og litt på magen og i bakhodet..

det ligner veldig på svangerskapskløe. Jeg hadde det i forrige sv.skap. Veeeeeldig ubehagelig. Smør med eurax + fuktighetskrem innimellom. Eurax hjalp ikke særlig til meg så jeg måtte få betnovat salve (svak kortisonkrem)  Det ble også tatt leverprøver, da sv.skapskløe som regel er en opphopning av avfallsstoffer i levra (man kan å få lett gulsott) men som regel er sv.skapskløe ufarlig! Men det er bare vanlig rutine med de blodprøvene for å være på den sikre siden.

ORIGINAL: lilli88

skal ringe legen på mandag og be om time for å få det sjekket.. hvor fortidlig fødsel er det snakk om?[&:]

Jeg hadde sv.skapskløe i sterk grad og gikk 6 dager på overtid!! så tror nok du kan ta det veldig med ro!! :)

Trenger ikke å være noe annet enn vann som klemmer på nervene.
en svangerskapsvariant av carpal tunnel syndrom. Helt vandlig. Klør som bare det jeg og.

Jeg hadde høye galleverdier i sist svangerskap. Det resulterte i at de satt meg i gang 3 uker før tiden.
Har det samme denne gangen, og nå er det sjekk hver 2-3 uke på sykehuset med ultralyd.

De fleste leger har ikke kjennskap til denne formen for "farlig kløe" så her må dere stå på deres!!!

Lykke til, og forstår veldig godt hvordan dere har det. Bare å spørre om dere lurer på noe.

Back
Topp