Klør på rumpa

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jenta mi klør på rumpa. Hun sitter på rompa og beveger seg framover som en hund med tette analkjertler til tider.
Er det noen her som har erfaring med hva dette kan være?
Det er ingenting levende i avføringen hennes. Hun får litt utslett av og til, men vi bruker Bepanthen og det fungerer veldig bra. Hun er også tidvis motvillig til å spre beina slik at jeg kan vaske henne nedentil. øfter jeg beina så går det helt fint å vaske rumpa.
Er det lite å gå til legen med? Jeg tenker jo mark, men både vi og barnehagen følger fodt med på bæsjen hennes og vi finner ingen mark. Avføringen er litt stripete av og til, men er det nok til at det kan være mark?
Hun har fått noen kloremerker på toppen av halebeinet nå. Jeg vet ikke om det er der det klør eller om det bare er der hun når fram til når hun står og klør seg.

:anyone

Hvor gammel er hun? Kan det være bleiene som klør? Uten at hun faktisk reagerer på dem, men at de klør? Eller kan det være lappen på trusene?

Hun er 20 måneder. Har brukt de samme bleien i over 1 år, men kan hun faktisk plutselig begynne å reagere på dem? Hvorfor skulle de begynne å klø nå? Jeg har ikke engang tenkt på at det kan være bleiene, men kanskje du har rett i det :O

Når det blir klamt så kan det klø, jeg gjør vertfall det, og husker fra jeg var lita at jeg holdt på å rive skinnet av rompa. Var for mye klær, for tett, så mer lufting og pudring og en god krem når det luftes.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

har du lyst med lommelykt i rompen på kveldstid? det er lettere å se om det er mark da. ikke alltid så lett å se i avføringen.

Om hun har småmark så vil dere mest sannsynlig ikke se de på avføringen. Småmark kommer frem om kvelden/natta for å legge egg i og rundt endetarmsåpningen. For å utelukke småmark bør du ta en sjekk en time eller to etter at hun har sovnet om kvelden.

Det første som slo meg var sopp.

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Når det blir klamt så kan det klø, jeg gjør vertfall det, og husker fra jeg var lita at jeg holdt på å rive skinnet av rompa. Var for mye klær, for tett, så mer lufting og pudring og en god krem når det luftes.

Helt enig!

Hun onanerer ikke bare da? Virker hun utilpass og irritabel pga kløe?

Hun onanerer ikke bare da? Virker hun utilpass og irritabel pga kløe?

Ja, hun virker veldig irritert. Men det er så rart for det går over og så kan det gå et par dager før hun gjør det igjen. Som sagt har vi og barnehagen fulgt med, men jeg trodde at det alltid ville vises på avføringen om hun har mark og der virker som at barnehagen har tenkt det samme.
Skal inn til henne og sjekke ståa i kveld, men uansett så blir det lege i morgen.

trenger ikke vises i avføringen om det er mark, nei.

se på kveld/natt som nevnt over.
er det mark er det stort sett kløe og ubehag på kveld og natt.

men sopp kan det være, eller eksem

Sjekket henne i går kveld, og ingen tegn til mark. Legen mente det ikke var akutt så vi fikk ikke komme inn. Så da bestiller jeg ordinær time. Hadde tenkt å gjøre det om vi ikke fikk komme inn i dag, men kunne visst ikke gjøre det slik :S
Uansett, noe er jo galt på en eller annen måte.
Tusen takk for all hjelpen :)

Back
Topp