Klør og Canesten

Mamma til N ♡

Forelsket i forumet
Hei!
I går kveld begynte jeg å klø så veldig nedentil. Aldri gjort det før. Dette har fortsatt utover dagen i dagen. Fikk samboer til å kjøre på apoteket og kjøpe canesten da jeg har lest at dette kan brukes under graviditet og ved kløe i underlivet. Noen som har erfaringer? Er det trygt? Det stor jeg burde snakke med lege før oppstart, men jeg vil gjerne begynne med en gang og legen er ikke åpen før tirsdag ...

Nå er jeg førstegangs selv, men har hørt at det er alltid lurt å sjekke for urinveisinfeksjoner først pga det oppføre seg anderledes enn når du ikke er gravid. Om det er pga det klør istedet for vondt aner jeg ikke. Hehe

Jeg smører når jeg begynner å klø. Skjer litt nå og da denne graviditeten som forrige :) så lenge du ikke bruker oppi skjeden, skal det være ok! :) bør gi virkning ganske kjapt!

Jeg spurte hos gynekolog om jeg kunne det da jeg fikk kløe etter crinone. Fikk beskjed om at det ikke var skadelig, men at det er mulig og bruke sinksalve også. Det er litt mildere for bruk over tid.

Jeg hadde kløe tidlig i svangerskapet. Gikk på en canestenkur og det forsvant etter kuren heldigvis. Den svei litt, men tok soppen [emoji4][emoji111]

Takk for svarene! Jeg har bare brukt kremen og tenkte å vente med pillen til jeg har snakket med legen.. Håper det blir bedre snart. Har smurt tre ganger i dag men kjenner ikke store forskjellen [emoji57][emoji57]

Jeg fikk kløe og gul utflod for noen uker siden. Snakket med jordmor om det og hun mente det sannsynligvis var sopp. Det er ikke farlig for fostrene, men kan være ubehagelig for mor.
Det var ikke noe problem å bruke canesten krem på utsiden, og det virket også som det var greit å bruke stikkpille også men dropp applikatoren. Hun sa følg oppskriften på tuben. Så jeg smører 3-4 ganger daglig, og det begynner å bli litt bedre [emoji5] God bedring!

Jeg fikk kløe og gul utflod for noen uker siden. Snakket med jordmor om det og hun mente det sannsynligvis var sopp. Det er ikke farlig for fostrene, men kan være ubehagelig for mor.
Det var ikke noe problem å bruke canesten krem på utsiden, og det virket også som det var greit å bruke stikkpille også men dropp applikatoren. Hun sa følg oppskriften på tuben. Så jeg smører 3-4 ganger daglig, og det begynner å bli litt bedre [emoji5] God bedring!
Tok det flere uker før du ble bedre? [emoji50][emoji50][emoji54][emoji54] Jeg holder ikke ut dette greiene i flere uker....

Tok det flere uker før du ble bedre? [emoji50][emoji50][emoji54][emoji54] Jeg holder ikke ut dette greiene i flere uker....

Ja.... [emoji17] Men det klødde en stund før jeg begynte med canesten. Er 2,5 uke siden jeg var hos jm nå. Bare smør hver gang du har vært på toalettet, så demper det kløen ganske godt [emoji1360]

Eller bestill time hos legen. Kanskje h*n kan gi deg medisiner. Jeg skal snakke med legen min om dette på torsdag.

Som de andre sier ikke farlig men man skal ikke bruke den innføringsapplikatoren

Ja.... [emoji17] Men det klødde en stund før jeg begynte med canesten. Er 2,5 uke siden jeg var hos jm nå. Bare smør hver gang du har vært på toalettet, så demper det kløen ganske godt [emoji1360]

Eller bestill time hos legen. Kanskje h*n kan gi deg medisiner. Jeg skal snakke med legen min om dette på torsdag.
Okei.. Håper det går over raskt!! Jeg kjente det først i går og fikk kjøpt meg krem i dag.
Tusen takk for svaret! [emoji8]

Back
Topp