Klør mellom puppene!!!

Muligens

Glad i forumet
Nå som jeg går gravid har jo puppene vokst, helt naturlig. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg klør sånn på huden mellom de? Klør av øverste  delen av hudlaget, hvis dere skjønner. Som om jeg flasser. 
Det er jo varmt og sånn der, men likevel? Er utrolig frustrerende og irriterende..

Skal høre med lege neste gang jeg skal på kontroll, men tenkte bare å høre om noen andre her inne også har det slik og hva evt. dere gjør med saken? 

Det er sikkert på grunn av fukt/varme.  Vet ikke hva man kan gjøre med det annet enn å ha god hygiene og bytte bh oftere enn vanlig.

ludine skrev:
Det er sikkert på grunn av fukt/varme.  Vet ikke hva man kan gjøre med det annet enn å ha god hygiene og bytte bh oftere enn vanlig.

Takk for svar.
Jeg gjør  det du skriver over her, så det er nok bare varmen og derav fukten. 
Er bare utrolig  irriterende og til tider ubehagelig da det kan begynne å svi pga kløingen. 
Har prøvd  litt forskjellige kremer, uten hell. 

sopp?

bruk talkum mellom for å absorbere fuktighet.. evt canesten om det ikke gir seg med kløen..

Dollface skrev:
sopp?

bruk talkum mellom for å absorbere fuktighet.. evt canesten om det ikke gir seg med kløen..

Det hørtes ekkelt ut! Men har googlet litt og kan se ut som det er det. 

Får finne frem talkummen og gi det en sjanse da. 

Muligens skrev:

Dollface skrev:
sopp?

Det hørtes ekkelt ut! Men har googlet litt og kan se ut som det er det. 

Får finne frem talkummen og gi det en sjanse da. 

kan bruke potetmel også hvis du ikke har talkum :)

Hvis det er sopp så kan du bruke Fungural shampo (mot hårproblemer jada jeg vet det ;-)) og smøre det der det klør og la det virke noe minutter før du skyller det bort. Gjenta det noen ganger og så bør det virke.
En av hudlegene der jeg jobber ga meg det rådet da jeg hadde stort sopputslett på magen etter graviditeten med snuppa. Måtte gjøre det noen ganger før soppen var borte, og så måtte jeg gjenta det en gang eller to siden det kom igjen. Men det er bare fordi jeg ikke var flink nok den første gangen til å smøre på.

I perioder klør jeg mye under og mellom puppene, tror rett og slett det har å gjøre med at det blir så klamt. Da får jeg slike merker som flasser litt. Ofte blir det litt rar lukt også, er vel samme årsak, altså at det blir så tett. Selv når jeg ligger flat ut på rygg er det jo deler at huden som bestandig er brettet under puppen.

Prøv å luft godt, ligg uten bh om du ikke gjør det fra før, tørk godt når du har dusjet og slikt. 
La være å klø så godt du klarer.

Hvis det er veldig ille kan det jo være sopp tror jeg, mamma var plaget med soppinfeksjon i foldene hun hadde i magen før hun fikk bukplastikk. Det kan man jo også få under puppene. 

På gamlehjemmet jeg hadde sommerjobb for tusen år siden brukte vi potetmel og hadde et lommetørkle mellom og under puppa på noen av de eldre fruene for å forhindre sopp ;)

Jeg har det også sånn.Det er rett og slett varmeutslett, og det kløøøør. Det blir fort klamt mellom to store pupper de dagene jeg ikke bruker en god bh som holder puppeme delt. 

Jeg ammer ennå gutten min på 7 mnd mage ganger i døgnet, og trives best med ammetopper. Holder meg langt unna talkum, men potetmel er supert både til svett kløft og til babystumpen ;)

Back
Topp