Klør meg ihjel :-)

Gullet

Blir kjent med forumet
Hva tenker dere?

(36+ 5)
For 1 uke siden begynte jeg å klø inni hendene, tenker at d var en reaksjon på hovne pølsefingre, som er vonde på bruke :)

Men natta for to dager siden fikk jeg IKKE sove pga kløe på armer, bryst, pupper. Kan kløe meg til blods om jeg ikke har litt selvkontroll :-/ har det på dagtid også, men blir verre på natten. Har ikke avtatt de siste dagene.

Har lest litt på nett, og der kan enten å tolke d som helt "normalt" som alt annet i svangerskapet . Eller begynnende tegn på svangerskapskløe, forgiftning, opphoping av galle og sånn fortsert det :p

E ikke av den hysteriske typen, men synes det begynner å bli noe irriterende.

Burde kanskje be om en sjekk? Blodprøve?

Gå til legen din i morgen du. Høres ut som svangerskapskløe. Må være fryktelig irriterende. :(

Uffda... Ville absolutt fått en time hos legen :/ håper det bare er vanlig sv.kløe da...

Hva tenker dere?

(36+ 5)
For 1 uke siden begynte jeg å klø inni hendene, tenker at d var en reaksjon på hovne pølsefingre, som er vonde på bruke :)

Men natta for to dager siden fikk jeg IKKE sove pga kløe på armer, bryst, pupper. Kan kløe meg til blods om jeg ikke har litt selvkontroll :-/ har det på dagtid også, men blir verre på natten. Har ikke avtatt de siste dagene.

Har lest litt på nett, og der kan enten å tolke d som helt "normalt" som alt annet i svangerskapet . Eller begynnende tegn på svangerskapskløe, forgiftning, opphoping av galle og sånn fortsert det :p

E ikke av den hysteriske typen, men synes det begynner å bli noe irriterende.

Burde kanskje be om en sjekk? Blodprøve?

Kom deg til legen!

Ja, kom deg til lege å få tatt leverprøver og gallesyre! :-) Godt å få da sjekka!

Jau, då va d bestillt legetime :-D

Alt e no så normalt når en e gravid at en veit jo nesten ikke når nokka e unormalt , og absolutte bør kontakte lege :-P

Jeg er akkurat like dan. Hver kveld klør jeg meg nesten til blods. Særlig armer her da. Har ikke vurdert å undersøke da jeg er frisk ellers men burde kanskje gjøre det ? Hold oss oppdatert på hva legen sa til deg .

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er akkurat like dan. Hver kveld klør jeg meg nesten til blods. Særlig armer her da. Har ikke vurdert å undersøke da jeg er frisk ellers men burde kanskje gjøre det ? Hold oss oppdatert på hva legen sa til deg .

Kløe er ikke unormalt i svangerskapet, og vanligvis helt ufarlig..jeg hadde en periode med ekstrem kløe på magen :p Men hvis man klør unormalt mye inni henda og under føttene skal man kontakte jordmor/lege...spesielt hvis man våkner av det på natta...da kan man ha forhøyede lever/galleverdier og skal følges opp med blodprøver :)

Last edited:
Klør ein god del eg også, men ikkje sånn som det du seier da. Ta kontakt med lege og rådfør deg er mitt råd :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Begynt å klø på magen men tror det er at det strekker seg . Men smører bare på krem og masserer rundt. Det hjelper

Kløe er ikke unormalt i svangerskapet, og vanligvis helt ufarlig..jeg hadde en periode med ekstrem kløe på magen :p Men hvis man klør unormalt mye inni henda og under føttene skal man kontakte jordmor/lege...spesielt hvis man våkner av det på natta...da kan man ha forhøyede lever/galleverdier og skal følges opp med blodprøver :)

Godt å høre. Hadde ikke tenkt å forhøre meg med lege før jeg leste denne tråden :-) klør ikke der du beskriver .

Har en venninne som fikk ekstrem svangeskapskløe og måtte settes i gang pga det (helt opp mot termin). Så lurt å få en sjekk :) Men da var det sikkert noe på de prøvene noen nevner over her. Lykke til!

Back
Topp