Klør i tissen - hva kan det være?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Datteren min på 4 år klør og klør.. Jeg har sett.. men kan ikke se noen verdens ting..

hva kan det være? Blærekatarr? Merker ikke noe spesielt der heller.. sånn tissemessig..
 
sopp?
 
Vet ikke om blærekatarr klør, det er vel mer at det svir når man tisser?
Det kan vel være sopp?
Eller kanskje hun har tørket seg/blitt tørket slik at det har kommet bakterier fra rompa fram mot tissen, og at hun klør pga det?
Ta en telefon til legen kanskje, må være skikkelig ubehagelig for henne. :S
 
Sopp? Småsår? Bare nytelse? Uvane? Kan jo være så mangt . Men er det plagsomt, så dra til lege med det.
 


toneany skrev:
Vet ikke om blærekatarr klør, det er vel mer at det svir når man tisser?
Det kan vel være sopp?
Eller kanskje hun har tørket seg/blitt tørket slik at det har kommet bakterier fra rompa fram mot tissen, og at hun klør pga det?
Ta en telefon til legen kanskje, må være skikkelig ubehagelig for henne. :S


Da tror jeg ikke det er blærekatarr..
Kanskje sopp da..

Bakterier fra stumpen tror jeg ikke det kan være.. for der er jeg veldig forsiktig.. men selvsagt.. kan jo ha skjedd.. men lite sannsynlig..

Men skal jeg ringe legevakten? De tar vel ikke imot noe sånt nå i helgen? Får sikkert beskjed om å vente til mandagen..
 


mammatileijente skrev:


toneany skrev:
Vet ikke om blærekatarr klør, det er vel mer at det svir når man tisser?
Det kan vel være sopp?
Eller kanskje hun har tørket seg/blitt tørket slik at det har kommet bakterier fra rompa fram mot tissen, og at hun klør pga det?
Ta en telefon til legen kanskje, må være skikkelig ubehagelig for henne. :S


Da tror jeg ikke det er blærekatarr..
Kanskje sopp da..

Bakterier fra stumpen tror jeg ikke det kan være.. for der er jeg veldig forsiktig.. men selvsagt.. kan jo ha skjedd.. men lite sannsynlig..

Men skal jeg ringe legevakten? De tar vel ikke imot noe sånt nå i helgen? Får sikkert beskjed om å vente til mandagen..


Jeg tror jeg nok at du får beskjed om. Men om hun f.eks. klør og ikke får sove, eller klør seg til blods, så er det jo litt mer akutt da, hvis du ikke har noe i huset som kan lindre nå.
Jeg vet ikke om man kan bruke canesten eller sånt på små barn? Det er jo reseptfritt da, og noe mange har i hus. Alternativt går det jo ann å prøve å spyle litt, legge på en kjølig klut, vaske med grønnsåpevann, eller smøre med sinksalve eller noe? Prøv å google litt, se om du finner noe som passer.
 


toneany skrev:


mammatileijente skrev:


toneany skrev:
Vet ikke om blærekatarr klør, det er vel mer at det svir når man tisser?
Det kan vel være sopp?
Eller kanskje hun har tørket seg/blitt tørket slik at det har kommet bakterier fra rompa fram mot tissen, og at hun klør pga det?
Ta en telefon til legen kanskje, må være skikkelig ubehagelig for henne. :S


Da tror jeg ikke det er blærekatarr..
Kanskje sopp da..

Bakterier fra stumpen tror jeg ikke det kan være.. for der er jeg veldig forsiktig.. men selvsagt.. kan jo ha skjedd.. men lite sannsynlig..

Men skal jeg ringe legevakten? De tar vel ikke imot noe sånt nå i helgen? Får sikkert beskjed om å vente til mandagen..


Jeg tror jeg nok at du får beskjed om. Men om hun f.eks. klør og ikke får sove, eller klør seg til blods, så er det jo litt mer akutt da, hvis du ikke har noe i huset som kan lindre nå.
Jeg vet ikke om man kan bruke canesten eller sånt på små barn? Det er jo reseptfritt da, og noe mange har i hus. Alternativt går det jo ann å prøve å spyle litt, legge på en kjølig klut, vaske med grønnsåpevann, eller smøre med sinksalve eller noe? Prøv å google litt, se om du finner noe som passer.


Takk for tips;)

Neida.. hun klør seg ikke til blods.. men tror hun synes det er ubehagelig.. og hun klarer liksom ikke å forklare hvorfor det klør heller..
 
Barnemark kanskje? Det kan klø både foran og bak, og gjerne på kveldstid, siden det er da markene "jobber" utenfor tarmen. Så på kveldstid kan man kanskje se noe i rompa, gjerne etter barnet er sovnet.

Hvis det er sopp, så tror jeg hun hadde vert sår og rød kanskje, men du kan smøre et tynt-tynt lag med canesten på. Se om det hjelper.
 


*Shining Star* skrev:
Barnemark kanskje? Det kan klø både foran og bak, og gjerne på kveldstid, siden det er da markene "jobber" utenfor tarmen. Så på kveldstid kan man kanskje se noe i rompa, gjerne etter barnet er sovnet.

Hvis det er sopp, så tror jeg hun hadde vert sår og rød kanskje, men du kan smøre et tynt-tynt lag med canesten på. Se om det hjelper.


Hun har klødd i hele dag..

Etter at dere sa sopp så tittet jeg en gang til.. og da ser hun litt rød ut.. litt irritert lissom..

Har desverre ikke noe cannesten her.. men tenkte å ringe legevakten for å høre om de hadde noen råd til meg... frem til mandagen..
 
Back
Topp