Klør i fingrene - album?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Er det noen som har begynt med å lage album til den lille?
Jeg kikket tilfeldigvis i fotoalbumet som mor laget fra graviditeten og fødselen for å finne ut fødselsvekten min. Jeg setter mer og mer pris på disse minnene jo eldre jeg blir og vil gjerne lage det samme til min sønn.

Er det flere som har begynt/skal lage fotoalbum eller er det bare slike digitale saker for tiden?
:)
(Får man tak i slike albumbøker med papirark lenger eller er jeg helt steinalder? :p )

Det finnes på bokbutikker :-)
Tror de er litt utdatert, for i den ene står det "telegrammer og brev" eller noe sånn :p Hehe!
Jeg elsket å lese i min babybok - men har ikke vært så flink å fylle i til storesøster som jeg skulle ønske :/
Må ha en til lillebror og :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, jeg og har lyst til å fremkalle bilder og lage et ordentlig album med håndskrift og hele pakka. Sånt er så koselig, og ekstra stas når den lille vokser til.
Mange butikker selger fortsatt enkle albumbøker med papirark, f.eks notabene og ark, men også noen fotobutikker har sånt.

J har fått slik baby bok, kjempefin! Så j skal begynne å fylle inn i den og håper j klarer å bruke den aktivt:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile

Av erfaring så vet jeg at jeg er dårlig på å følge opp slike bøker. Men skal lage en liten minnebok til begge guttene. Også får resten bare bli slike nymotens fotobøker som man lager på nett. Det blir i allefall gjort når mor tar skippertak i bildene :)

Da er fremkalling av x-antall hundre bilder fikset og fotobutikken jeg skal hente bildene i selger slike oldies-album :)
Greit å begynne før den verste ammetåka kommer :p

Jeg har kjøpt inn fotoalbumsperm og ark til den, tenkte å lage en scrapbook/babyalbum til henne. Planen var å lage klart noen sider på forhånd, slik at jeg bare trengte å lime inn bilder, men kom ikke så langt, for nå er hun her ;) så får lage de til underveis ;)

Her blir det kun bildebok bestilt på nettet. Er så utrolig dårlig på å lage album på "gamlemåten" så da har vi funnet ut at det er bedre med ferdig bok enn at jeg fremkaller bilder som aldri finner veien inn i albumet...

Jeg har kjøpt denne. Den er veldig fin og jeg kan sette inn bilder, klistermerker, masse rom til å skrive fram mot barnet er 2-3 år. Gleder meg til å begynne med den.

Sent from my SPH-L710 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1399218467500.jpg
    1399218467500.jpg
    48,8 KB · Visninger: 19
  • 1399218478891.jpg
    1399218478891.jpg
    23 KB · Visninger: 20
Jeg har samme boken som nevnt ovenfor:)
Har skrevet uke for uke hele svangerskapet, limt inn bilder fra ultralyd,babyshower, 3D osv.

Neste nok jeg har kjøpt er om babyen, samme type bok hvor man kan lime inn bilder osv .

For meg er det er must med sånne bøker. Jeg synes det er så hyggelig å ta vare på minnene på denne måten, og jeg regner med barnet vil sette veldig pris på det den dagen de overtar den.

Vi fikk ett vanlig album i barselgave sist til storebror, så har det første året i bilder der sammen med kort og fødselsjournal og slike ting. Blir brukt mye om dagen for å vise han hvor liten han var og hvordan lillesøster kommer til å være. Han elsker å se i albumet.

Back
Topp