Klør etter å fortelle

Molly28

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Har dere delt den store nyheten med noen?

Jeg klør etter å fortelle, samtidig som at jeg er livredd for å miste. Vi hadde en sa I høst og da var alt hemmelig, vi fortalte den nærmeste familie hvorfor vi har vært litt utafor etter saen.

Fortalt det til to venninner, bare for å ha noen å prate med. Hu ene er gravid. Ellers så vet ingen det, utenom mannen selvfølgelig :P redd for å miste, så vil vente litt til. Tenker kanskje uke 8? Vet det fortsatt er sjangse for å miste, men er så vanskelig å holde det for oss selv ;)

Samma her! Har lyst å sei da te alle!!:p Te no veit mamma og søstrene mine da og gubben såklart :p men han veit ikkje at dei veit da.. hehe. :p to av søstrene tippa da sjøl,og eg so e den dårligaste løgnaren klarte jo klart ikkje å holda da skjult... :p då syntes eg ho sista søsto og burde få veta da ;) mamma snakka eg me når eg fekk første test me dobbel strek grunna røntgen og da. . Blei so stressa i håve av da,måtte ha ho te å roa meg ner.. :p

Ellers kjem me nok te å fortella da te nermaste familie itte ul 17.2 :)

Måtte si det på den ene jobben tidlig for å lære opp noen... Trenger god tid på å lære alle arbeidsoppgavene jeg har... Tror jeg har gjort meg uunnværlig, de var glad jeg sa ifra allerede.. ;-) noen gjetta på den andre jobben, men de vil ikke si det videre såsant jeg ikke vil det... Syns virkelig de neste 7 ukene kan gå fort, og knirkefritt...!

Nærmeste venninner og eldste datteren min siden hun har resgert på st jeg har forandret meg.

Siden jeg nylig er sleeve- operert, vet kirurgen det. Ellers har jeg ikke tenkt til å si det til en sjel før vi har vært på ordinær ultralyd. (Bortsett fra en venninne i starten av mars, da er jeg snart 12 uker likevel)

Dette er mitt 6 svangerskap, men har bare to barn, så har nok erfaring med sa/ma. Orker ikke den runden en gang til med at alle vet.

Hvilken måte mener de du har forandret deg da?:p
Sovner ofte på sofaen og er litt hormonell :-D :-D
Har en del energi og sitter så sk aldri stille så dette er noe ukjent for di hehe

jeg fortalte det ganske tidlig. jeg orket ikke vente. Ville heler dele sorgen om den skulle oppstå, etter å ha gått igjennom mange tap de siste årene i all hemmelighet..

Jeg har fortalt til ganske mange. Har generelt vært veldig åpen om ivf og funnet god støtte i å "lære" andre:) Er derfor blitt naturlig for meg å inkludere en hel del mennesker i hele reisen og tror nok jeg vil få god støtte hvis det går galt. Har laget noen koder for "galt" slik at folk forstår og vet:p

Har bare sagt det til jordmora på Hausken. Måtte jo fortelle at vi ikke kom til å hente ut resepten på ivf sprøytene denne gangen. Vi klarte det jammen helt selv!! Lenge til vi forteller andre. Sa i sommer. Denne gangen holder vi på hemmeligheten som vi gjorde den gangen storesøster ble født.

Fekk kommentar på at eg ikkje måtte løfta tungt i dag.. "for du venta vel små? "... gaaah! Greit nok å ha litt kosemage,men an tar heilt av for tio!:o eg ville ikkje at ho sku vera den første so fekk veta da på jobb,so måtte bare ta ei kvit løgn i dag.. :p "neida,berre gla i sjoolade"... :p i feel fat! >.<

Skulle egentlig ikke si det til noen etter avtale med samboeren. Meen tja, jeg er verdens verste til å holde slike nyheter for meg selv såpass lenge. Fant ut av graviditeten på lørdag, sa det til pappa på mandag og til søsteren min idag.:angelic:
Samboeren vet selvfølgelig ikke at jeg har sagt det videre da, haha.

Ringte bestevenninnen min med en gang jeg fikk positiv i dag, så skal forloveden få vite det når jeg kommer hjem etter jobb i kveld :-D

Fekk kommentar på at eg ikkje måtte løfta tungt i dag.. "for du venta vel små? "... gaaah! Greit nok å ha litt kosemage,men an tar heilt av for tio!:o eg ville ikkje at ho sku vera den første so fekk veta da på jobb,so måtte bare ta ei kvit løgn i dag.. :p "neida,berre gla i sjoolade"... :p i feel fat! >.<
:O frekt sagt! Sist jeg gikk gravid var det en kollega som nesten ukentlig spurte om jeg var sikker på at det ikke var to inni der... Syns ikke det er greit med sånne kommentarer :(

Skulle egentlig ikke si det til noen etter avtale med samboeren. Meen tja, jeg er verdens verste til å holde slike nyheter for meg selv såpass lenge. Fant ut av graviditeten på lørdag, sa det til pappa på mandag og til søsteren min idag.:angelic:
Samboeren vet selvfølgelig ikke at jeg har sagt det videre da, haha.

Hehe.. veit korleis da e!:p

:O frekt sagt! Sist jeg gikk gravid var det en kollega som nesten ukentlig spurte om jeg var sikker på at det ikke var to inni der... Syns ikke det er greit med sånne kommentarer :(

Ja,ho unnskylda seg fleire gonga då.. :p men eg tenke at ein fortelle sånt når ein e klar for da sjøl! Å spør om sånt e egentli berre frekt.. :p

Tenk at noen turte å kommentere magen din
Jeg selv er veldig oppblåst. Er overvektig ellers også. Føler det er så synlig på meg at jeg er gravid. Men er bare i femte uke enda, så prøver å vente litt til.
Føler magen min har blitt stoooor, folk lurer vel når de ser meg

Ja, da e tydeligvis nåke folk føle seg trygg på å gjer.. har skjedd før og.. kjekt me litt ekstra rondt magen ..:p versta va den gongen eg blei spurt om eg va gravid,og når eg sa nei fekk eg oppfølgingsspørsmål : e du sikker? .. :o e da mulig?!..:p
Ja, eg og e ganske oppblåst.. so eg syntes sjøl da vise på meg!:p men magen pleie vel roa seg ner litt eit par veke.. før an vokse endo meir!;) Men uansett, folk veit og at graviditet e sånt so ein kan få fortella når ein e klar (12 veker eller ved ønskelig tidspunkt)! .. :)

Her vet bare kommende pappan og bestevenninna mi det :) om jeg klarer og maven ikke kommet tidlig ønsker jeg å ikke si no før OUL. men tipper maven kommer før den tid..

Back
Topp