Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: LinneyhNei, klør i perioder til ulike tider på døgnet, men mest om natten. Og ofte mest under føtter og i hendene, men også ellers på kroppen - mage, legger, bryst, rygg osv.
ORIGINAL: Athravil
Få lege/jm til å ta blodprøve av gallesyrene, om ikke annet så for å utelukke farlig svangerskapskløe.
Jeg venter forløsning i uke 37 pga av dette og kløen skal tas alvorlig.
Men er det sånn at du klør hele tiden??
ORIGINAL: LinneyhNei, klør i perioder til ulike tider på døgnet, men mest om natten. Og ofte mest under føtter og i hendene, men også ellers på kroppen - mage, legger, bryst, rygg osv.
Få lege/jm til å ta blodprøve av gallesyrene, om ikke annet så for å utelukke farlig svangerskapskløe.
Jeg venter forløsning i uke 37 pga av dette og kløen skal tas alvorlig.
Men er det sånn at du klør hele tiden??
Er faktisk lagt inn på Ahus nå pga av kløen og må ha ut babyen nå, medisinen virker ikke på meg. Så her ble det plutselig prematur, om enn sen prematur baby... Runder 36 uker over helga.
For all del, du trenger ikke å ha denne type kløe, kan være rett og slett tørr og strukket hud, ødem osv. men all kløe skal sjekkes om man ikke har en synlig årsak som eksem/utslett i et svangerskap. Legen din bør oppdatere seg!
http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/gallestase-i-svangerskap-29861.html
ORIGINAL: Dollysmurfen
Et av mine store problemer gjennom HELE svangerskapet har vært kløe! Har vært helt intenst, spesielt på leggene og lårene, men også litt på armene. Er fullstendig oppklort og arrete, kommer ikke til å se ut etterpå.
Har prøvd ALT reseptfritt på apotek men ingenting som hjelper. Fikk resept på Kortison hos legen, denne hjalp litt, men ikke fullstendig.
Det kan hjelpe å legge et vått håndkle i kjøleskapet og ta det ut å legge på der det klør når d begynner å klø. Dette lindrer der og da og virker kløestillende.. [:)]