Kløende sår hodebunn på 2-åring

Rara

Gift med forumet
Er det normalt? Noen som vet?
Jenta mi klør sånn i hodet. (det er ikke lus) Hun krafser og klør seg og har et slags belegg (gulaktig) på hodebunnen og  sår flere steder. Vi bruker bare allergivennlige vaskeprodukter både til vask av kropp/hår og klær..
Har vært på apoteket og spurt, men de mente det var flass..er det normalt for en 2-åring da? (jeg har ikke prøvd flasssjampoen de solgte meg på henne fordi mannen min prøvde den og sa den svei ganske ille..)

Kan være flass eller sørke...Prøv å smøre inn med olje...Vet at hvetekimoljen er fin til sånn...La det stå i litt før du bader henne...Mens hun bader bruker du en veldig fin kam og grer det forsiktig ut...

Men tror nesten du burde ta en tur til legen...Kan være noe annet...

Vanlig at barn har gulaktig stor skorpe i hodebunnen...Slik som babyr har, ofte kommer den tilbake senere.
Har nettopp fjernet på sønnen min igjen, og han er snart 4 år.

Men han klør ikke...Har aldri vært plagd av det.

Fjernet det ved å ha olje på, la det trekke litt inn. Deretter gre det ut med finkam/eventuelt lusekam[:)]

Tusen takk [:)] Ja ser nesten ut som melkeskorpa hun hadde da hun var baby, men dette klør..
Skal straks på 2års kontroll så tenkte å spørre da, men skal prøve med olje tenker jeg [:)]

Back
Topp