Kløe?

Pocolocoen

Flørter med forumet
Tilgangsansvarlig
Påskekyllingene 2020
Har fått merkelig utslett/kløe de siste dagene. Har aldri opplevd dette i de forrige svangerskapene og ikke hatt noe særlig problemer med dette før heller. Kan se ut som masse "stikk" og jeg klør meg ihjel. Startet først på siden av magen og albuen. Og nå bak begge knærne og oppover bak låra mot rumpa. Skal ringe legen i morgen for å sjekke opp. Veldig irriterende. Ingen andre som har opplevd dette før?
 
Det er noe som heter svangerskapskløe. Kan det være det? I så fall bør du til lege for å få medisiner.
 
Svangerskapskløe som i «sykdommen» som må behandles har ofte ikke utslett og er gjerne under føtter og i hender.

Når det skal sies fikk jeg svangerskapskløe i siste trimester forrige svangerskap. Måttet ikke behandles, men det var helt jævlig! Klødde spesielt i albuene og bak knærne. Brystet også.
Ingen behandling, men det finnes kløestillende kremer man kam bruke som gravid (ikke eurax) så jeg ville i allefall kjøpt det.

Jeg holdt på å bli gal, klødde spesielt på natta.

Kløing kommer av hudforandringer og hormoner.

Unner ikke mim verste fiende dette, kjapp deg til legen så de kan sjekke leververdiene dine!
 
Jeg hadde elveblest tidlig i svangerskapet forrige gang, og det høres jo veldig ut som det du beskriver. Det er antagelig ikke relatert til svangerskapet, og bare tilfeldig at jeg fikk det da. Husker ikke hvordan det ble behandlet, men det gikk i hvert fall over.
 
Sniker fra prøver(kanskje mai? :angelic:) jeg har hatt elveblest i tre dager nå, begynner å trekke seg tilbake. Sist jeg hadde det var sommeren jeg ble gravid med sønnen min så ikke vet jeg altså, men det virker nesten som om det kan være et tegn på graviditet? Er det noe med svangerskap som frigjør histaminer kanskje? o_O har googla meg ihjel på engelsk og norsk men finner ingen forklaring på det. Jeg håper igrunn det er det, har veldig lyst på en maibaby :dummy:
 
Var hos legen idag, han sa at det mest sannsynlig har kommet av hormonene som herjer i kroppen nå. Er ikke noe å gjøre med det, men han regnet med at det ville gi seg om noen dager :) så jeg får klø litt til - kan nok hende det bare er tilfeldig også da xsmile5
 
Back
Topp