Kløe

Veronica 1991

Brian Aleksander <3
Januarhula 2014
Hei [emoji4]
Igår tidlig våknet jeg med 2 prikker inni hånda som klødde veldig... så litt ut som myggestikk.. utover dagen ble de fler og fler og overalt på kroppen... nå er det helt forferdelig...
Er på legevakten nå og de er usikre på hva det kan være og de har gitt meg noen tabletter som ikke er så bra for fosteret, så de sa jeg må kontakte fastlegen for ultralyd og undersøkelser til tirsdag for å se om alt er bra..

De tablettene jeg fikk nå er de minst skadelige for fosteret men hvis ikke de hjelper må jeg få en annen type medisin som er 100% sikkert skadelig for fosteret...
nå sitter jeg på en seng inne på legevakten og venter....
Noen som har opplevd lignende før?

Last edited:
Jeg har ikke opplevd noe lignende selv.
Medfører disse prikkene/dette utslettet noen stor fare for din helse?
Hva er grunnen til at de vil gi medisin som er 100% skadelig for fosteret?
Det bør være en større grunn enn kløe?!
Håper det går bra med deg!

Høres ikke bra ut. Ikke hatt bor lignende selv, bortsett fra svangerskapskløe på leggene med Nr.2.
Rart de gir deg medisiner som er skadelig mot fosteret?
Jeg hadde nok valgt å ikke tatt de, siden de kan være til skade. Og heller sett om det går over av seg selv eller fått en hudlege på saken.

Huffda, ikje kjekt i det hele tatt. Kan det være svangerskapskløe du har fått? Eller såkalt icp eller Ka det heter? Det er når leververdiene blir forhøye og skiller stoff ut i kroppen - derav kløe? Håper i alle fall det går bra med deg! Og lykke til. Ville evt bedt dem om å konferere med overlege på gynekologi eg då! Hold oss oppdatert då <3

Sjekket etter veggdyr hjemme? Har ei venninne som flyttet inn på en hybel som var full av veggdyr. Etter ca 2 uker våknet hun av masse små røde prikker som klødde. Drog på legevakten og de skjønte ingenting. Ble bra igjen etter et par dager på overvåkning. Drog hjem og ble på nytt spist opp... Da sjønte de det på legevakten.
Håper virkelig at det ikke er veggdyr!

Hvilke tabletter har du fått da? De må jo ha en tanke om hva det er hvis de gir deg medisiner mot det.

Jeg ville uansett vært forsiktig med å ta medisiner de mener kan skade fosteret....

Hvordan er formen nå? Fortsatt mye prikker som klør?

Hei[emoji4]
Etter mye om og men fant de ut at det var en allergisk reaksjon på ett eller annet... ( ikke spist noe annet, ikke brukt annen såpe, vaskemiddel osv)
Den medisinen jeg fikk som hun legen mente kunne gi noe skade den er visst ikke så ille likevel.. Føler meg sint for at hun skremte meg! Hun dama på apoteket sa at de tablettene var godkjent for å gi til gravide men ikke forsket på så veldig mye.
Har tul på tirsdag så får se da om alt står bra til[emoji4]

Kan det være vannkopper?
Det er veldige dårlige/fatale prognoser om du har fått vannkopper.

Kan det være vannkopper?
Det er veldige dårlige/fatale prognoser om du har fått vannkopper.

Det var en allergisk reaksjon skrev hun rett over her [emoji1360]

Er dette bevist eller rett og slett et uheldig tilfelle? Jeg trodde ikke vannkopper var skummelt med mindre man fikk det rundt fødsel. Men at man blir dårlig ja.
Jeg vet at da vi hadde tilfelle av helvetesild på en av de eldre, fikk ikke jeg lov å gå inn da jeg var gravid pga jeg ikke har hatt vannkopper, så må vel være en grunn til det :) men enda godt det bare var en reaksjon på noe! Skjønner godt du ble sint siden hun skremte deg :Heartred

Er dette bevist eller rett og slett et uheldig tilfelle? Jeg trodde ikke vannkopper var skummelt med mindre man fikk det rundt fødsel. Men at man blir dårlig ja.
Fastlegen var den som hadde sagt at ved vannkopper var hennes erfaring at prognoser var veldig dårlig. Meget mulig det var ett uheldig tilfelle, men hvor mange er det som aldri hadde vannkopper som liten? Veldig få, mannen min var en av dem som fikk dette i voksen alder.
Om du googler det kan du lese at 2% får alvorlige skader om infeksjonen skjer i første trimester.

Jeg vet at da vi hadde tilfelle av helvetesild på en av de eldre, fikk ikke jeg lov å gå inn da jeg var gravid pga jeg ikke har hatt vannkopper, så må vel være en grunn til det :) men enda godt det bare var en reaksjon på noe! Skjønner godt du ble sint siden hun skremte deg [emoji813]red
Jeg er ikke sint :-) og beklager hvis det fremstilles slik. Jeg har bare lest flere plasser at det er så liten risiko for smitte til fosteret. Så da lurte jeg på om jeg kanskje har lest dårlige artikler og at det kanskje finnes bevis på at det får fatale følger.

Fastlegen var den som hadde sagt at ved vannkopper var hennes erfaring at prognoser var veldig dårlig. Meget mulig det var ett uheldig tilfelle, men hvor mange er det som aldri hadde vannkopper som liten? Veldig få, mannen min var en av dem som fikk dette i voksen alder.
Om du googler det kan du lese at 2% får alvorlige skader om infeksjonen skjer i første trimester.
Selv har jeg aldri hatt vannkopper, så er litt bekymret. Særlig siden mitt første barn går i bhg og jeg jobber selv på barneskole. Jeg får ta en prat med fastlegen om dette.
Beklager hvis jeg virket sint, for det er jeg ikke :-) bare leser så mye forskjellig og vet ikke hva man skal ta til seg eller ikke.

Jeg er ikke sint :) og beklager hvis det fremstilles slik. Jeg har bare lest flere plasser at det er så liten risiko for smitte til fosteret. Så da lurte jeg på om jeg kanskje har lest dårlige artikler og at det kanskje finnes bevis på at det får fatale følger.
Neineinei, var til trådstarter :p hun skrev at hun ble sint for de skremte henne ang medisinene ;)

Tenkte med en gang at det hørtes ut som en allergisk reaksjon. For når jeg har fått det er det masse små prikker som klør. Det er heldigvis stort sett ikke farlig, bare slitsomt.

Back
Topp