Kløe under foten - stresset baby

Meena

Flørter med forumet
Heihei ☺️
Ligger her lørdagskvelden, med kløe i kroppen og det som føles som en stress-aktiv baby i magen.... uke 26...
de siste dagene har keg klødd veldig på et punkt midt på ryggraden - så idag begynte det å klø akutt under foten....
og nå på kvelden kom det en ilende hodepine... men forsvant raskt igjen....
Føler meg ikke veldig dårlig - men energinivået har allerede vært lavt i flere uker pga lav blodprosent og jernmangel....

Men kløen under foten, pluss litt ellers på ryggen og kroppen - og småstresset babybevegelser i alle retninger - er d noe dere kjenner til?

Vil ikke bekymre meg unødig

Har ikke opplevd noe spesielt mye kløe sjøl, men er helt sikkert på at det er innafor å ta en tlf til føden og høre hva de tenker om det kroppen din finner på, heller enn å sitte og bekymre seg. :)

Sniker, men kløe inni hendene og under føttene kan være alvorlig (husker ikke hva, noe med gallen(?)) Ring føden og snakk med dem!

Sniker, men kløe inni hendene og under føttene kan være alvorlig (husker ikke hva, noe med gallen(?)) Ring føden og snakk med dem!

Ja jeg ser an natten og ringer evt i morgen tidlig - det hverken intenst eller langvarig, men såpass at jeg bare ble litt oppmerksom på d —- takk❤️

Ja jeg ser an natten og ringer evt i morgen tidlig - det hverken intenst eller langvarig, men såpass at jeg bare ble litt oppmerksom på d —- takk❤️

Hvordan går det?

Svangerskapskløe er som regel ufarlig, men i noen tilfeller kan det være tegn på sykdom i lever og galle, noe som er farlig for fosteret. Ville så absolutt vært obs på det og nevne det for lege eller jordmor så fort som mulig, just in case. :)

Kløen gikk faktisk over! Kan fortsatt merke kløe midt på ryggraden, men ikke ellers... fortsatt et par ganger med ilende hodesmerter i bakhodet som varer noen sekunder og forsvinner igjen... aner ikke hva d er, bare to av mange ting i graviditeten

Kløen gikk faktisk over! Kan fortsatt merke kløe midt på ryggraden, men ikke ellers... fortsatt et par ganger med ilende hodesmerter i bakhodet som varer noen sekunder og forsvinner igjen... aner ikke hva d er, bare to av mange ting i graviditeten
Så bra at det har gitt seg :) Ville tatt opp hodesmertene på neste kontroll, bare for å høre hva de mener det kan være :)

Jeg har svangerskapskløe og det er veldig vanlig. Bruk en fet, god krem på utsatte områder så lindrer det ubehaget. Bruker en fra A-derma som lindrer kløe og rød hud, den kan brukes mot atopisk og meget tørr hud.

Skal sies at min venninne har sånn leversykdom og fikk sånn kløe som de snakker om lengre opp. Deeet hadde du merket!! Hun var ille plaget og klarte ikke å sove, ligge iro osv. Fikk medisiner mot det, og det holdt det i sjakk! Men det var intens og virkelig ubehagelig kløe [emoji45]

Back
Topp