Kløe nedentil

Yucca1

Forelsket i forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Hei!
Har de siste 2-3 dagene kjent på litt kløe nedentil. Svir ikke når jeg tisser og har ikke noe endret utflod. Ikke lukter det heller. Merker at jeg er mer øm/sår enn vanlig når jeg dusjer. Har tenkt tanken om jeg har fått soppinfeksjon. Har hatt det tidligere, men det var mye verre og svidde mer + klumpete utflod.
Noen som har opplevd lignende? Er i uke 37. Bør jeg kontakte lege eller bare kjøpe canesten på apoteket? Er livredd for å ha sopp under fødsel da jeg har hørt at slimhinnene tåler mindre og at man lettere kan få rifter.
Ikke sex-relatert da vi ikke har hatt sex på noen måneder.
Samtidig så vet jeg at underlivet begynner å forberede seg på fødsel og at det kan oppleves litt hovent pga økt blodsirkulasjon. Kanskje det er det som gjør det?

Har opplevd det samme, har vært plaget med soppinfeksjon før graviditeten! Syns ikke symptomene var lik denne gangen! Har ikke samme den klumpete utfloden! Men er hvit i skjeden! :dead:

Jeg hadde d slik og. Gikk til legen og da var d sopp. Så gikk på canesten og det ble bra igjen:happy: skader ikke å prøve i noen dager med mindre du vil til legen da:happy:

Har også hatt det slik i tidligere graviditeter. Ikke noe uttalt utflod, men vanvittig kløe. Alltid funket med canesten :)

Jeg hadde d slik og. Gikk til legen og da var d sopp. Så gikk på canesten og det ble bra igjen:happy: skader ikke å prøve i noen dager med mindre du vil til legen da:happy:
Vil helst slippe å gå til legen, så gikk til innkjøp av krem og myk kapsel. Ser ikke helt behovet for kapselen da jeg ikke har klumpete utflod, så prøver med krem i første omgang:)

Vil helst slippe å gå til legen, så gikk til innkjøp av krem og myk kapsel. Ser ikke helt behovet for kapselen da jeg ikke har klumpete utflod, så prøver med krem i første omgang:)
Tok heller ikke kapsel, bare kremen:happy: krysser fingrene for at d hjelper:D

Anbefaler å bare kjøre på med kapselen også, for å være sikker på at du blir kvitt det. Siden du uansett har kjøpt den!

Du må bare huske på å ikke bruke applikatoren når du fører inn kapselen, da det kan irritere livmorhalsen under graviditet!

Kapsel er for innvendig bruk da man skjeldent klarer å smøre seg selv godt og langt nok inn. Krem for utvendig bruk.
Hvilke symptomer man har har ingenting å si for valg om kapsel eller ikke ;)

Ikke unormalt at symptomer ikke er like under graviditet som ellers.

(apotektekniker)

Back
Topp