Kløe nedentil...

Oktober2020baby

Forelsket i forumet
Hei, vært sterkt plaget med sopp i denne graviditeten :inpain: Nå er de kløe igjen der nede og jeg skal føde i slutten av oktober. Behandle eller ei?

Hei, vært sterkt plaget med sopp i denne graviditeten :inpain: Nå er de kløe igjen der nede og jeg skal føde i slutten av oktober. Behandle eller ei?
Du bør behandle. Det kan være uheldig med sopp i underlivet under fødsel, da sår og irritert hud kan ha lettere for å få rifter, mener jeg å ha hørt. Men hør med jordmor, for sikkerhetsskyld.

Ville tatt en diflucan tablett. Fikk beskjed av jordmor&lege at det var greit og bruke om ikke krem og tablett opp i skjeden fungerer.

Har sjøl nettopp tatt en da sopp infeksjonen startet igjen og har termin imorgen.

Ville tatt en diflucan tablett. Fikk beskjed av jordmor&lege at det var greit og bruke om ikke krem og tablett opp i skjeden fungerer.

Har sjøl nettopp tatt en da sopp infeksjonen startet igjen og har termin imorgen.
Vært litt skeptisk til den tabletten selvom både gynekolog og jordmor sa det er helt greit. Har termin om ei uke... Så kan ikke se det skal skade. Så leeeei nå. Sopp schmopp

Finnes en side som jordmor anbefalte og lese og om en er usikker på hva en kan ta av medisin i graviditet. https://tryggmammamedisin.no/

eg tok tablett på mandag og allerede onsdag så var eg kvitt soppen. Ingen kløe, utflod og svie nedentil.

Back
Topp