Kløe i hendene og under beina

Desembertvillinger

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Da har jeg fått påvist kolestase:/ Har klødd masse de siste dagene, og hadde mistanke om det selv. Dro først til legevakten der jeg traff på en dust av en lege som såvidt så på meg, og sendte meg hjem med beskjed om å dusje i kaldt vann og ta allergipiller. Kløen ble bare verre så jeg dro på føden der de tok meg på alvor med en gang og tok blodprøver. Jeg hadde kjempehøye verdier, og har fått ursofalk tabletter som må tas frem til fødselen. Det som irriterer meg mest er at hvis jeg hadde hørt på den første legen så kunne babyene vært i fare siden en av komplikasjonene med kolestase er fosterdød. Blir skikkelig sint! Bare vil si til alle dere andre, stol på instinktene deres!!

Da har jeg fått påvist kolestase:/ Har klødd masse de siste dagene, og hadde mistanke om det selv. Dro først til legevakten der jeg traff på en dust av en lege som såvidt så på meg, og sendte meg hjem med beskjed om å dusje i kaldt vann og ta allergipiller. Kløen ble bare verre så jeg dro på føden der de tok meg på alvor med en gang og tok blodprøver. Jeg hadde kjempehøye verdier, og har fått ursofalk tabletter som må tas frem til fødselen. Det som irriterer meg mest er at hvis jeg hadde hørt på den første legen så kunne babyene vært i fare siden en av komplikasjonene med kolestase er fosterdød. Blir skikkelig sint! Bare vil si til alle dere andre, stol på instinktene deres!!

Oi! Blir redd for uvitenhenten her. Jeg ville på en eller anna måte formidlet dette videre til denne legen, for ene og alene la han/hun få vite hva følgene kunne ha blitt. Bra du ikke ga deg der :)

Oi! Blir redd for uvitenhenten her. Jeg ville på en eller anna måte formidlet dette videre til denne legen, for ene og alene la han/hun få vite hva følgene kunne ha blitt. Bra du ikke ga deg der :)
Ja, skikkelig skummelt! Har faktisk sendt inn klage til legevakten fordi det er et privatsykehus som skal være av topp standard. Tenker på de gravide som ikke har hørt om det før og bare lar tiden gå:(

Man kan ikke vite alt her i verden, og leger er også mennesker. Jeg tenker det er viktig å sende inn en "klage" slik at legen kan ta dette til etteretning til en annen gang. Man vil jo alltids bare bli bedre :) Så superbra om du har sendt inn en liten notis *tommel opp*
Hilsen ei som jobber på Legevakt

Man kan ikke vite alt her i verden, og leger er også mennesker. Jeg tenker det er viktig å sende inn en "klage" slik at legen kan ta dette til etteretning til en annen gang. Man vil jo alltids bare bli bedre :) Så superbra om du har sendt inn en liten notis *tommel opp*
Hilsen ei som jobber på Legevakt
Ja, det viktigste er at han ikke gjør det samme igjen! Problemet med han her var at han ikke ville høre på meg, jeg følte meg helt overkjørt, og han tok faktisk feil.

Bra at du stolte på instinktene dine!
Klart leger kan gjøre feil, men en ting er å være ydmyk og innrømme at man har begrenset erfaring, en annen ting er å være bastant overfor pasienten hvis man ikke har stålkontroll over svangerskapssykdommer.
Min tidligere fastlege mente hardnakket at jeg ikke trengte begynne med folat før jeg hadde positiv test i hånda. Men alle anbefalinger sier at man skal begynne når man bestemmer seg for å prøve. Hadde ikke kostet han/henne mange kalorier å dobbeltsjekke, før han/hun fnøs av meg og ga meg beskjeden ;)

Ja følg magefølelsen. Vet de bare er mennesker som jobber på legevakten. Men er så kjør med syke på samlebånd at det av og til går ut over kvaliteten. Kom inn med store magesmerter grunnet en cyste og endo og ble fortalt at jeg bare kunne fortsette å knaske smertestillende, ja også prøvde han å sprekke cysta med å klemme på magen, det greide han heldigvis ikke og det ble operasjon asap etter jeg kom meg til gyn på sykehuset.

Ja, det viktigste er at han ikke gjør det samme igjen! Problemet med han her var at han ikke ville høre på meg, jeg følte meg helt overkjørt, og han tok faktisk feil.
Det er derfor fint at han får tilbakemld på det :) Både når det kommer til kommunikasjon og det faglige! Jeg er stor fan av avvik og "klager".. Konstruktive sådan, og det tror jeg din er. Det gjør oss som jobber innen helse bedre! Samt tall å klaske i bordet til kommune/stat for å få mer ressurser å rutte med :)

Back
Topp