Kløe i 2 trimester

Solbæra

Forelsket i forumet
Jeg opplever noen ganger at det klør litt pp magen allerede nå i uke 16. Er dette normalt? Eller burde jeg bli bekymret?
Har lest litt om svangerskapsforgiftning og kløe, og kjenner jeg blir litt bekymret

Jeg klødde tidlig på magen sist, fra rundt uke 16 mener jeg. Jeg er usikker på dette med svangerskapsforgiftning, men det min jordmor sa til meg var at jeg måtte være obs på kløe inne i hendene. Er du usikker ville jeg tatt det opp med jordmor med det samme :)

Ja, det er vel heller kløe på hender og føtter en skal være obs på. Magen vokser jo nå, og kombinert med vinter og tørr luft kan det jo klø i huden. I mitt forrige svangerskap, som var på akkurat samme tid på året, syntes jeg det hjalp å smøre magen med vanlig fuktighetskrem på kvelden. Så jeg kommer nok til å gjøre det nå også, når jeg føler behov for det. Strekkmerker fikk jeg likevel, men det hjalp mot den ubehagelige kløen på magen. :)

Jeg har klødd i noen uker, men startet med utslett på ryggen.. Så skulder, bryst og hals og nå magen... Aldri klødd tidligere svangerskap, men har veldig sensitiv hud og allergi for parfyme osv.. Men får nesten høre med jm neste uke..

Jeg klør både på pupper og på magen. Er nok bare strekking av hud som gir litt kløe. Synes det kan lindre litt å klæsje på litt krem :happy:

Jeg klør alltid på magen når jeg er gravid. :happy:Puppene også, sånn i perioder. Det er helt vanlig, og er fordi huden strekker seg. Intens kløe på hender og føtter er noe annet, og det skal man tenke på.

Jeg klør også på magen og puppene! Men det kommer nok av at huden strekker seg og at det er kald, tørr luft. Smører meg med fuktighetskrem eller kokosolje morgen og kveld, og det hjelper :)

Jeg klør på puppene, men også og store deler av kroppen pga tørr hud, mer nå i svangerskapet enn vanligvis om vinteren. :bored:

Jeg har klødd i noen uker, men startet med utslett på ryggen.. Så skulder, bryst og hals og nå magen... Aldri klødd tidligere svangerskap, men har veldig sensitiv hud og allergi for parfyme osv.. Men får nesten høre med jm neste uke..

Jeg har også hatt ett tilfelle tidlig i graviditeten av utslett som kom raskt og spredde seg på armer og bein (legger og lår). Dette synes jeg var litt ekkelt, da jeg for mange år siden fikk kraftig elveblest over hele kroppen og begynte og hovne opp i munnen. Måtte ha kortisonsprøyte da. :nailbiting: Har ikke konstatert noen allergi, men får noen ganger utslett.
Jeg fikk noen allergitabletter hos legen dersom det plutselig skulle komme akutt utslett igjen. Disse kan jeg bruke som gravid, i motsetning til de allergimedisinene jeg tok før jeg ble gravid. Kan være lurt å ta det opp med legen, fordi det er visst normalt å få ekstra sensitiv hud i svangerskapet. ;)

Back
Topp