Kløøør!!!!

19mars2013

Andre møte med forumet
Hei jenter:-) Jeg har den siste uken slitt med mye kløe, overalt! Jeg har tenkt at dette kanskje er en eller annen allergi jeg har utviklet ifbm svangerskapet. Plutselig får jeg små prikker som klør noe voldsomt. Jeg klør og klør, og klør hull så jeg begynner å blø, akkurat så ille som små knottestikk liksom.. Det kommer hele tiden, blir gal snart! Nevnte dette for ei venninne idag, og hun mente at det er noe som heter svangerskapskløe. Noen flere som har samme plage?

hørt om svangerskapskløe, men ikke hørt man får noe utslett av det :S
det er ikke bare rett og slett et utslett da??

Det er på en måte ikke irritert utslett.. Mer små klumper/humper i huden, på størrelse med knottestikk. Så klør jeg, og side jeg har lange negler, så skraper jeg opp huden.

Jeg klødde sist jeg var gravid, så jeg ringte legen og fikk time. Måtte ta blodprøve for å sjekke om det var farlig eller ufarlig kløe. Jeg hadde heldigvis den ufarlige kløen, så fikk beskjed om å kjøpe hvitvask for å smøre på og så fikk jeg resept på allergitabletter.

Legger ved en link om svangerskapskløe, så kan du lese hvis du vil.

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article538349.ece

Ja jeg har også denne kløen. Hadde det sist gang også og den er utrolig irriterende. Til å bli gal av. Fikk resept på en kløedempende krem, og den hjalp vel litt. Jeg bruker uansett allergitabletter hele året fast og det hjalp ikke noe særlig.

Men når du snakker om utslett og små prikker.. Så får jeg mye mer av det når jeg er gravid.. og klær meg til blods. Ser helt prikkete ut på hele overkroppen nå. Men det er nesten som bittesmå talgklumper eller myggstikk eller noe som jeg klør til de blør. Så får jeg sår.. Veldig kjipt.. Aner ikke om det er noe vi kan gjøre med det.. Men hør med legen din, så kan du i alle fall prøve tabletter eller krem av noe slag..

Sylvia80 skrev:
Ja jeg har også denne kløen. Hadde det sist gang også og den er utrolig irriterende. Til å bli gal av. Fikk resept på en kløedempende krem, og den hjalp vel litt. Jeg bruker uansett allergitabletter hele året fast og det hjalp ikke noe særlig.

Men når du snakker om utslett og små prikker.. Så får jeg mye mer av det når jeg er gravid.. og klær meg til blods. Ser helt prikkete ut på hele overkroppen nå. Men det er nesten som bittesmå talgklumper eller myggstikk eller noe som jeg klør til de blør. Så får jeg sår.. Veldig kjipt.. Aner ikke om det er noe vi kan gjøre med det.. Men hør med legen din, så kan du i alle fall prøve tabletter eller krem av noe slag..

Åh, så utrolig godt å høre! Skal på første svangerskapskontroll på tirsdag, så får holde ut til da. Men deilig å vite at jeg ikke er alene:-) Det høres veldig ut som vi har det samme. Hold ut, så skal jeg oppdatere om legen min har en mirakelkur på det.

Back
Topp