Kløøøøe!!

dilleba

Betatt av forumet
Jeg kløøøøøøør på hendene og på magen!!
Er det flere som har slik kløe???
Blir gaaal!![:@]

Jeg! Klør ikke på hendene da, men noe helt sinnsyykt på magen og puppene! Blir nesten gal av det...

[:D] Jeg og. Klør på magen, men ikke sånn at jeg blir gaaaaal liksom[;)]

Jeg blir snart steingal av det.. hele tiden og verst på natta... [:@][:@][:@] Må sjekke litt kremer for dette gidder jeg ikke i 22 uker til ;)[:)][:D]

Det er nok det som kalles svangerskapskløe :-)

Jeg klødde veldig med førstemann og da byttet jeg ut alt av billige dusjsåper og kremer med alt fra A Derma. Den grønne med havre, fikk tips fra jm og prøve det og det hjalp meg. Brukte dusj olje istedenfor såpe...

Eg og har kløe, på merkelige steder som fingrene og på nesen! Noen ganger på magen og andre steder [&:] Er grådig rart, men er bare noen dager..
Eg får ikkje noe utslett, blir bare litt rød.. Har dere utslett? Trodde svangerskapskløe var med utslett eller lignende..

15+5 i dag jeg jeg også slitter sinnsykt med kløe på leggene,hoftene.. Sist jeg gikk gravid klødde jeg ikke så mye men nå er det konstant hele dagen hvert dag nå i noen uker[:@] [&o]

Skal løøpe på apoteket imorgen å kjøpe meg en god krem og dusjcreme/olje.. Noe må da hjelpe[:)][:)]

ORIGINAL: Netta87

Jeg! Klør ikke på hendene da, men noe helt sinnsyykt på magen og puppene! Blir nesten gal av det...

Som om jeg skulle sagt det selv!![:D]

Oi, jeg må bare slenge meg på her, selv om jeg kommer utenfra... Må bare si: ta en blodprøve for sikkerhets skyld!

Da jeg var gravid klødde jeg også i litt her og der, litt på leggene og litt på magen, det var ikke så ille, men jeg nevnte det allikevel til legen i forbifarten (jeg var nok rundt uke 28 et sted). Hun sa at det var sikkert ingenting, men hun skulle ta en ekstra blodprøve for sikkerhets skyld, og ringte dagen etter og sa at jeg hadde leverbetinget svangerskapskløe (hepatose er et annet navn, og på engelsk heter det cholestasis). Jeg måtte rett inn på sjukehus! Gaah!! Så moralen til alle som klør, uansett om det bare er litt, er: få legen til å ta blodprøve uansett!

Føler at det er litt viktig å informere om det. Det er så lite kunnskap om det blant helsepersonell (pga at er relativt nyoppdaga, sikkert), og de veit ofte ikke at kløe kan være symptom på noe mer skummelt enn tørr eller strukket hud. Det er fort gjort å ta en blodprøve & være på den sikre siden, men tror man ikke kan se noe før uke 28 eller seinere, om jeg husker riktig. Mer info her: http://www.itchymoms.com/ (men ta med en klype salt, det er mye krisemaksimering her...)

Og, en ting til: Det var først etter hvert at jeg begynte å klø i hender og føtter, men det er visst nok det mest typiske symtomet. Jeg klødde bare veldig lite før helt på slutten av graviditeten, og selv om symptomene "egentlig" skal være helt vill kløe, så hadde jeg hepatose i fullt mon allikevel...

No begynte eg iallefall ikkje å klø etter å ha lest denne tråden..! Men har elles ikkje vert så plaga;) Litt på puppane og hodebunnen som har blitt så grusomt tørr etter at eg blei gravid:)

På kanten av nesen, hele magen, puppene og yttersiden av lårene klær jeg. Noe å sykt!!!!! Var på kontroll for to uker siden og har ikke hørt noe om at prøvene var rare. Men fortsetter kløen så kommer jeg til å kreve ny blodprøve gitt....

Æææ, nå føler jeg d klør overalt! Jeg klør mye mer nå enn før jeg ble gravid, men jeg har d veldig på ryggen, leggene og litt på magen av en eller annen grunn [8D]. Hadde inni hendene før, men d er gått over.. Men skal være veldig obs på d når jeg er kommet over uke 28! Takk for tipset Katz! [:)]

Er det ikke så farlig om man ikke har kommet så langt på vei? Eg er bare 17 uker, skal til jm på onsdag, bør eg si det då? 

Ja, du bør si det.. Men jeg vet ikke om det er farlig når man ikke er veldig langt på vei...

Jeg klør litt på magen innimellom, men ikke noe mer. Håper det bedrer seg for dere som er plaget med det. [:)]

Klør på lårene jeg.. Og på leggene, men det gjør jeg hver høst :P

Back
Topp