Kløøøøøøør!!!!!!!!!!!!!

Mamma til 2 snupper

Glad i forumet
Hei! Jeg klør så fælt, blir nesten litt sprø. Klør sinnsykt over hele kropp. Hodebunnen, ryggen, leggene.... Og i tillegg, så klør jeg mest på dåsa. [&:] Kan dette være svangerskapskløe? Så tidlig? Noen andre som har begynt å klø så tidlig?

Jeg klør noe jævlig om dagen jeg også!!
Men nå har jeg atopisk eksem, og legen min sa at det kan forverre seg når man er gravid...
Også er vi jo i den fine årstiden hvor man som regel får tørrere hud enn vanlig, kanskje det blir verre når man går gravid hos enkelte også....??

Jeg har også begynt å klø der nede, og det er helt JÆVLIG!!!!!!!!Vet ikke helt hva det kommer av...Jeg trodde kanskje jeg hadde sopp, så jeg har smurt meg litt med canesten...-er litt usikker på om det har hjulpet noe særlig......

Ga deg kanskje ikke noe gode svar på dette jeg [&:]

Lykke til ihvertfall [:)]

Kan høres ut som sv.skapskløe ja selv om det er tidlig. Hadde det med den mellomste og har som deg atopisk eksem i tillegg. Fikk henvisning til hudspesialist og fikk lysbehandling to ganger i uken og det hjalp. Ble dessuten litt brun på vinterstid og fikk mere overskudd av å stå i kammeret de få minuttene[:D] Hvis du bare klør utenpå nedentil er dte ikke sopp. Da klør du deg ihjel innvendig og klarer liksom ikke å fjerne kløen og det går over i svie etterhvert. Hvis dere ikke barberer dere kan dere jo prøve det og smøre med en mild kløestillende krem der. Eurax som brukes på insektstikk kan brukes og xylocain som er lokalbedøvende til å bruke på huden. Håper det bedrer seg jenter[:)]

Jeg har også atopisk eksem, som jeg har fått som voksen. Har faktisk bare hatt det i underkant av et år. Det hjelper vel ikke akkurat så mye og ha det i tillegg.... [8D] Håper jeg ikke kommer til å klø så sinnsykt hele svangerskapet, da tror jeg at jeg kan bli litt sprø egentlig... [:'(] Lykke til dere og [;)]

jeg får lysbehandling tre ganger i uka...Begynte for to uker siden, og har ikke merket forskjell ennå...Men jeg håper!!!!!!!!!!!!

Det viktigste når man har atopisk eksem er jo å smøre seg ofte!!!Er ikke flink til det selv, men....
Også kan det være lurt å ta seg oljebad i ny og ne..-men ikke med varmere vann enn 34 grader!

Jeg fant selv ut at jeg hadde atopisk eksem nå i september eller oktober, så er ikke helt inn i dette, men har lest endel inne på lommelegen og diverse brosjyrer..

Du skal heller ikke bruke ull rett på kroppen, ikke kunstfiber heller!!Bomull er det beste [:D]

Takk for hjelpen. Er ikke helt inn i dette med eksem, dessuten har jeg vært helt elendig på å smøre meg hele livet. Og må vel kanskje begynne å gå med bomullsbukser istedenfor. Klør veldig på bena om dagen, kanskje fordi buksa er kunstfiber. Takk for hjelpen ihvertfall [:)]

Bare hyggelig [:D]
Er absolutt ikke flink til å smøre meg selv, men prøver ihvertfall å gjøre det en gang om dagen...Og når jeg er på lysbehandling så må jeg gjøre det rett ette jeg kommer ut av boksen...

Jeg klør mest på ryggen om dagen, det er ganske jævlig for jeg kommer ikke til selv..Så jeg får hverken klødd meg eller smørt meg selv....

Lykke til videre [:D]

Tusen takk og det samme til deg også [;)]

Jeg har også klødd I hodebunnen, Nå er det mest på ryggen og på magen Også....

hehe,det er sikkert den berømte svangerskapskløa du har fått..[:D]

Tusen takk for tips [;)]

Jeg også klødde noe helt sinnsykt forige svangerskap.. Men tror det var midt i eller mot slutten. Klødde inni handflata og under føttene. Holdt på å bli gal!!! Men det gikk over...

Back
Topp