Klær

Babynummertre

Blir kjent med forumet
Dere som har handlet nytt tøy til baby, hvor har dere handlet og hvor mye i hver størrelse? Altså, her er jeg 30 uker på vei imorgen og har ikke en eneste ting i hus enda nesten. Har dog fikset babynest, vognpose og noen smokker. Ellers står jeg uten alt. Skal sies at vi heldigvis har vogn og bilstol hos oss innen to uker

Dere som har handlet nytt tøy til baby, hvor har dere handlet og hvor mye i hver størrelse? Altså, her er jeg 30 uker på vei imorgen og har ikke en eneste ting i hus enda nesten. Har dog fikset babynest, vognpose og noen smokker. Ellers står jeg uten alt. Skal sies at vi heldigvis har vogn og bilstol hos oss innen to uker
Jeg har kun kjøpt bilstol, så jeg er hakket bak deg!

Har litt liggande fra før i str 50, men mine barn hoppa nesten rett inn i str 56. Men så vokser de fort, så er ikkje så masse en trenger .. Og så får en jo en del. Men litt basic klær og ull er gull om vinteren. Så har handla 8-10 plagg i 56, og mest i str 68. Ullpysj og ullsokker :)

Har kjøpt litt brukt, og en bomullsbody fra kappahl i str 50. Mine barn passer 50 i en måneds tid, så tenker det er innafor.

Mengde
-2 luer, tynne
-1 lue tykk
-5-6 bodyer i bomull
- 2-3 bodyer I ull
-3 bukser
-5 pysjer (helst glidelås)
-1 ulldress
-1 ulljakke
- noen par ullsokker

Endel på lista, som luer, jakker og dress kan funke over flere størrelser.
Dette blir en slags minimum, med mulighet til å kjøpe mer om man har baby som gulper mye feks og sånn griser ut klær.

Av merker liker jeg godt reflex (ull), kappahl, Cubus, polarn og pyret.
Men ikke alle merker passer like godt til alle barn, så lurt å starte litt forsiktig og heller finne ut hva man liker etterhvert.

Eg treng ikkje kjøpe noko særleg no trur eg, har det meste etter 2021 barnet. Trur eg har typ 3 i 56 og kanskje 4-5 i 62. Eg droppa 50 sidan alle babyane i familien er lange :joyful:
Har alltid tatt i bruk plaggene når dei var litt store, for då å sleppe å ha mangen i kvar størrelse. Då får ein brukt dei lengre og.
Hadde dog ingen gulpebaby, så om denne skulle bli det så må eg nok kjøpa inn litt meir:bag:

Eg treng ikkje kjøpe noko særleg no trur eg, har det meste etter 2021 barnet. Trur eg har typ 3 i 56 og kanskje 4-5 i 62. Eg droppa 50 sidan alle babyane i familien er lange :joyful:
Har alltid tatt i bruk plaggene når dei var litt store, for då å sleppe å ha mangen i kvar størrelse. Då får ein brukt dei lengre og.
Hadde dog ingen gulpebaby, så om denne skulle bli det så må eg nok kjøpa inn litt meir:bag:
Her og, lange og smale er mine barn.
Heller ingen gulpebabyer (3) sålangt, rekna med at denna blir samme :)
Men har kjøpt litt mer ull da eldste gutten min kom i juli. Så hadde mest bomull etter han :p

Da hadde jeg er raid på finn i går! Jeg går for ull og tenker at dette holder i massevis.

Har kjøpt følgende i str 56:
6 bodyer i ull
4 jumpsuit i ull
4 bukser i ull
2 jakker/genser
5 pyjamas
1 ullsett jakke/bukse
1 tjukk ulldress + lue + votter + sko
3 strømpebukser i ull
5 par sokker
1 par tøffler

Alt dette betalte jeg bare 1750 kr for. Ulla var av gode merker som lillelam og nøstebarn, så jeg tenker det blir bra. Jeg mistenker jeg får en stor baby på grunn av slekt og arv, så jeg hopper over str 50! Tenker å kjøpe inn str 62 i desember/januar slik det ligger klart, også fra finn.no.

Back
Topp