Klær

Babynummertre

Blir kjent med forumet
Dere som har handlet nytt tøy til baby, hvor har dere handlet og hvor mye i hver størrelse? Altså, her er jeg 30 uker på vei neste uke og har ikke en eneste ting i hus enda nesten :laughing002 Har dog fikset babynest, vognpose og noen smokker. Ellers står jeg uten alt. Skal sies at vi heldigvis har vogn og bilstol hos oss innen to uker
 
Vi har kjøpt noen ting på Lindex, de har mye bra babyklær. Mange av bodyene har også knapper så du kan gjøre den ett hakk større mens babyen vokser. Dyrere klær som ulldress fra lillelam har jeg kjøpt brukt til en mye billigere pris på finn :) er selv veldig usikker på antall man trenger av alt. De fleste foreldre jeg har spurt svarer med "det kommer an på om det er en gulpebaby eller ikke" og hvor mange uhell man har med bleie. Men vi har vel nå 3 ullpysjer, tre par Ullsokker, 3 bodyer, 1 sparkedress i ull, Strømpebukse i ull.
 
Vi har en del i 56, men bare litt i strl 50. Kanskje 3 bodyer og bukser;)
I 56 har vi 10 av hvert tenker jeg ;) bukser sokker pysjer bodyer osv :) ulldress lillelam kjøpte vi på Finn :)
 
Jeg handler en del fra nisjebutikker som Lilleprinsen og Torgunns barneklær. De har veldig mye fint. Elsker Konges sløjd, Ella&ill, Huttelihutt, Wheat, MarMar, men det er dyrere merker. Handler stort sett ull fra Hust&Claire eller Joha med bambus på innsiden. Bestiller ofte fra Colorwool.no. Er eneste ullen barna mine tåler og plaggene er utrolig god kvalitet. Basics kjøper jeg stort sett på Lindex eller Polarn O. Pyret. Ellers har vi stort sett bare yttertøy fra Polarn og pyret. Ikke så mye yttertøy til baby da - bare en vindfleecedress. Som mellomlag bruker vi ulldress fra Lillelam.

Har ca. 10 ullbodyer og 10 ullbukser, 5 bodyer i bomull og 5 bukser i bomull. 5 ullpysjer og sikkert 10 heldresser/pysjer i bomull, mange av de med fot. 5 par ullsokker, 2 ulljakker, 2 Lillelam heldresser (tykk og tynn), 3 ulluer til ute, 2 bomullsluer, ullvotter, tovede ullsokker/tøfler, vindfleecedress, vinterdress og fotposer. 10 gulpekluter. Jeg har nok litt for mye, men orker ikke vaske hver dag.
 
Jeg handler basics på HM, liker omslagsbodyene deres veldig godt. Man får en 5-pack fine omslagsbodyer der til 279! Handler også mye på KappAhl, spesielt pysj med glidelås :) Ull fra NameIt, Joha, Reflex og Hust&Claire. Helst med bambus/bomull på innsiden :) Nå har vi masse klær i 56, 10-15 av over- og underdeler. Vi har 5-6 sett i str 50. Dyrere plagg som tykke ullklær er kjøpt brukt på Finn. Om det ikke allerede er arveklær nr 4-5 i rekka ser brukte babyklær som nytt ut, så jeg anbefaler å saumfare Finn for klær!
 
Back
Topp