Klær

Kny11

Blir kjent med forumet
Vi får jo vinterbaby, og jeg bor nordpå så det er kaldt her leeeenge :p Hvordan tenker dere å gjøre det med klær? Kjøper dere kun ullklær i starten eller kjøper dere også bomullsklær? Det finnes jo så mye fine klær i bomull men som jeg ikke får til å kjøpe enda, men igjen så er ull ekstremt dyrt :nailbiting:

Jeg har kjøpt en del bomull, som jeg har hørt er greit når babyen er inne. Hvis man har god temperatur inne, nå bor jeg riktig nok på Østlandet. Har vært litt forsiktig med ull-innkjøp da jeg ikke vet om babyen er allergisk eller ikke. Tenkte å kjøpe ullpysjamaser til nettene og har kjøpt noen ullbodyer med bomull innvendig og ull ytterst. Eller så tenkte jeg å kjøpe litt mer når jeg vet babyens behov. Foreløpig tør jeg bare å kjøpe den varianten med bomull innerst og ull ytterst. Tenkte også en ulldress enten hjemmestrikket eller lillelam.

Bor i Trøndelag og har januarbarn fra før. Erfaringen fra den gang er at det ble brukt bare ullklær og at bomullsklærne som var kjøpt inn ble liggende i skapet. Ull puster bedre, regulerer temperaturen bedre og er mykere å ha på. Bomull blir litt stivere og tykkere på liten kropp.

Men husk, ikke alle tåler ull, så greit å se an litt i starten

Jeg bor i Trondheim og har masse klær fra august baby(slutten av august da) så har miks av bomull og ull. Har ikke ull i minste størrelsen så skal kjøpe ull bodyer og skal strikke litt. Tipper at baby kommer til å bruke ull til mai :bag:

Vi får jo vinterbaby, og jeg bor nordpå så det er kaldt her leeeenge :p Hvordan tenker dere å gjøre det med klær? Kjøper dere kun ullklær i starten eller kjøper dere også bomullsklær? Det finnes jo så mye fine klær i bomull men som jeg ikke får til å kjøpe enda, men igjen så er ull ekstremt dyrt :nailbiting:
Jeg har i hovedsak kjøpt ull. Kjøpt ett par plagg i bomull i tilfelle babyen ikke tåler ull (allergi/eksem i familien).
Synes ull er mye mer behagelig enn bomull uansett jeg da, så kommer nok til å bruke det stort sett uansett ved mindre det er skikkelig sommervær.

Heia! Bor i Trøndelag og fødte sist i oktober 2020. Da hadde jeg kjøpt nesten bare ullklær fordi jeg forsto det slik at det var det som var anbefalt - nettopp av de grunner som blir nevnt ovenfor, men vi bor i et helt nytt hus som er godt isolert, så bomullsklær hadde vært helt ålreit. For baby, hadde det ikke vært noe problem åbruke bomullsklær, sålenge vi hadde brukt ull når vi skulle ut. Det var jo korona på denne tiden så vi var mye inne. Jeg nøler ikke med å kjøpe noe bomullsklær til denne januargutten.
Ellers så kjøpte jeg nesten bare ullklær på salg . Det er det masse av hele tiden :) vi har også arvet noe:)

Bruker en blanding. Bor på Vestlandet og her varierer det fra mildt til kaldt. Kan fint bruke bomull inne, og evnt bomull innerst og ull ytterst i dunposen de periodene det ikke er så alt for kaldt :-)

Men alltid de ytterste plaggene + lue, votter og sokker i ull

Jeg har mesteparten bomull, bare 2-3 ullbodyer i hver str. Bor i Oslo så pleier ikke være såå kaldt her. Tenker jeg ønsker meg ull til babayshower og sånn.​

Har to vinterbarn og har hatt en god blanding av ull og bomull. Tenker å gjøre det samme denne gangen, men jeg kjøper kun ull med bambus eller bomull innerst, da mine barn har reagert på ren ull rett på kroppen. Tenker å bruke hjemmestrikkede ullsokker og teppe i ull den første tiden. Så ulldress, lue og votter til å ha når vi skal ut av huset. :)

Jeg kommer til å bruke bomull inne og ull ellers, det har funket fint på de to andre når de var små. Men leter etter en søt sånn heldress i ull å trekke over når vi skal hjem fra barsel, de er det ikke mye utvalg på virker det som.

Jeg kommer til å bruke bomull inne og ull ellers, det har funket fint på de to andre når de var små. Men leter etter en søt sånn heldress i ull å trekke over når vi skal hjem fra barsel, de er det ikke mye utvalg på virker det som.
Kjøper litt av ull og bomull da. Og var gode tips med ullklær med bambus innerst og ull ytterst. Jeg sjekka lillelam.no nå. Der har de en hvit ulldress i str 44. Alle andre farger var ikke tilgjengelig.

Kjøper litt av ull og bomull da. Og var gode tips med ullklær med bambus innerst og ull ytterst. Jeg sjekka lillelam.no nå. Der har de en hvit ulldress i str 44. Alle andre farger var ikke tilgjengelig.
Var sikkert derfor jeg ikke fant, siden det var den rosa jeg kikka på. :hilarious:

Back
Topp