Klær

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Har du mye klær til den lille?
Kjøper du alt nytt eller arver barnet noe?
 
Har ingenting foreløpig. Håper på å få tak i endel brukt/på salg / arvet når jeg er i Norge neste gang, og at folk kommer innom med ting her nede etterhvert :p Vi får alltids tak i klær tenker jeg :D Viktigere å få på plass bilstol +++
 
Har ingenting foreløpig. Håper på å få tak i endel brukt/på salg / arvet når jeg er i Norge neste gang, og at folk kommer innom med ting her nede etterhvert :p Vi får alltids tak i klær tenker jeg :D Viktigere å få på plass bilstol +++
Ja, det er jo et godt poeng. Hvordan er prisene på bilstol, vogn osv der? Var det Belgia?
 
Ja, det er jo et godt poeng. Hvordan er prisene på bilstol, vogn osv der? Var det Belgia?
Tyskland. Stokke tripp trapp er litt dyrere. Bilstol og vogn ser ut til å være litt billigere. Men må sjekke bruktmarkedet nærmere her nede, virker som folk vil ha minst 80% av nypris for brukte ting, og det er ikke aktuelt
 
Har det meste. Skal kjøpe noen ulldresser i de minste størrelsene bare, ellers har vi mer enn nok klær. Mye av det er arvetøy. Arva så mhe ay jeg har gitt bort halvparten og har fortsatt alt for mye. Selv med gulpebaby. :hilarious:
 
Har ikke kjøpt noe enda, og er første barnebarn på begge sider så er ikke så mye å arve heller. Men mamma begynner å få en god samling med babyklær allerede, så skal nok ikke mangle klær hvert fall :p
 
Ikke kjøpt noe, og ingen planer om det. Tenker å sy litt, ellers arve :)
 
Har enormt etter to gutter om lille skulle vise seg være gutt, så da blir det mye å arve :) Ikke kjøpt noe enda, venter til etter OUL. Blir vel mest å handle ullklær typ bodyer, strømpebukser, ullsett, ulldress og lue, votter. Håper mamma kan strikke litt, ullpledd og små tøfler o.l
 
Blir nok å sy endel, ullklær får man også sydd mye billigere å mer personlig enn bodyene til 299 kr stk på diverse nettsiden :D ellers har jeg endel dersom det blir gutt
 
Mye arve klær pluss fra frøkna på 1 år, men blir det gutt så må vi ut å sjekke brukt og litt nytt markedet:happy:
Får mye hjemme strikka også:happy:
 
Har desemberbarn fra før så har en del ull og sånt tøy, men det er til en gutt. Så hvis det viser seg å være jente så får jeg heller kjøpe inn litt mer jentete klær. Håper å arve og/eller kjøpe brukt. Tenker dessuten at når babyen er nyfødt er det begrenset hvor mye klær de trenger. Blir mer etter hvert...
 
Har en del basic klær som body, strømpebukse og bukser. Av erfaring er det det vi bruker stort sett. En deilig heldress er på pinnene til min strikkeglade venninne. Ellers satser vi på å kjøpe brukt etterhvert i større størrelser kombinert med å kjøpe litt selv. Men har nok nå så vi klarer oss i begynnelsen. I nøytrale farger siden kjønnet ikke skal vite før fødsel.
 
Jeg har nøyaktig 2 bodyer vi har fått i gave + en nattdrakt jeg har kjøpt selv. Må nok kjøpe ALT. Alle søskenbarna er over 4 år så der er visst alle klær allerede gitt bort :(
 
Tyskland. Stokke tripp trapp er litt dyrere. Bilstol og vogn ser ut til å være

litt billigere. Men må sjekke bruktmarkedet nærmere her nede, virker som folk vil ha minst 80% av nypris for brukte ting, og det er ikke aktuelt
Har enormt etter to gutter om lille skulle vise seg være gutt, så da blir det mye å arve :) Ikke kjøpt noe enda, venter til etter OUL. Blir vel mest å handle ullklær typ bodyer, strømpebukser, ullsett, ulldress og lue, votter. Håper mamma kan strikke litt, ullpledd og små tøfler o.l
noen grunn til at du ga meg negativ rating her? :D


Og ja, ulltøy får jeg handle/arve/finne brukt i Norge tror jeg :p Her nede brukes mest akryl, også til strikking :(
 
Jeg bestilte noen klær på Kappahl nå klarte ikke dy meg. Har og endel etter frøkna men trenger mye. Så skal selge hennes og kjøpe nytt/brukt for det jeg selger. Så blir det vinn vinn liksom.
 
Har det som trengs om det er jente, må nok supplere litt om det er gutt. Får på samme årstid, så burde være greit med størrelser osv. Handler stort sett brukt til storesøster, og fortsetter nok i samme spor til lille også. Men noe nytt må nok til. :happy: mest fordi det er kjekt :)
 
Har litt klær til ulik alder fra før. Tenker jeg handler inn litt mer nyfødt klær i str 50 siden babyen sikkert blir litt mindre enn brødrene var da det blir KS 3 uker før termin. Har så å si alt av utstyr som vogn (2 stk), vippestol, elektrisk gyngestol, lekegrind, next 2 me krybbe, babynest, bryst pumper, bæresjal, bæresele, sovesekk ++ Har lyst til å kjøpe Stokke tripp trapp stol med nyfødt sete og så må vi ha ny bilsete. Er en baby gruppe her nede (Belgia) som gir bort eller selger billig babyklær og utstyr, så mulig jeg prøver å få tak i litt klær der hvis det er passende. Hadde også kanskje lyst til å prøve meg på tøybleier.
 
Hva bør man ha av klær helt fra starten av egentlig? Noen som har en bombesikker og enkel liste?

Jeg skal strikke noen jakker, tepper, en bukse eller to, pluss litt luer og sokker. Trenger jeg noe mer enn bodyer og pysjamaser da? Hvor kaldt skal det være for at man trenger ulldress?
 
Hva bør man ha av klær helt fra starten av egentlig? Noen som har en bombesikker og enkel liste?

Jeg skal strikke noen jakker, tepper, en bukse eller to, pluss litt luer og sokker. Trenger jeg noe mer enn bodyer og pysjamaser da? Hvor kaldt skal det være for at man trenger ulldress?

Godt det er flere enn meg som lurer på dette! Synes også de listene jeg har sett før har vært uendelig lange da.... :eek:
 
Vanskelig å gi noe godt råd om antall, for det avhenger så av om det er gulpebaby. Her ble det minst to klesbytter pr dag, i tillegg var det enkelte ganger lekkasje fra bleien i tillegg til gulp så fikk da rullert på klærne de første månedene.

Min var gjennomsnittlig stor og fulgte snittkurven, allikevel brukte vi størrelse 50 såpass lenge at jeg var glad vi hadde mange av det.

Jeg syns babyverden sin liste er ganske grei, ut fra min erfaring, sånn mtp antall plagg. Jeg ville gått for høyeste antallet på lista. Slipper en å vaske klær hele tiden. :p
 
Back
Topp