Klær ved trilling

GonnaBee

Elsker forumet
Mailykke <3
Ser at antrekkene varierer om dagen. Har selv vært livredd for å få kald baby, så her har det gått i heldrakt gjennom hele heteslaget. Skjønte etterhvert at det kanskje var greit med bare body, eller til og med bleie innimellom :)

Men hva har dere på når dere triller. Da kjører jeg heldress, eller body og bukse med føtter eller sokker og lue...alltid lue! Er det rett og slett for mye?

Han har fått veldig mye småprikker i ansiktet, kviselignende. Lurer på om han rett og slett er varm i det klamme været. Men i nakken er han helt grei.

Her går det i body og lue på utendørsturer i vogn. Bruker et tynt bomullsteppe eller bare en stor gasklut hvis han virker ok. Lillegutt har også fått disse kviselignende feltene i ansiktet (hormonutslett) . varmeutslett er mer slik rødnuppete og forsvinner raskt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Jeg har også vært så redd for å ha for lite klær på. Så vi har body og en tynn bukse og er tynt helseteppe. Og ei tynn tynn lue.
Men ser jo at vi kanskje må ta frem enda tynnere klær..

det var 27 grader i syggen i går så da var det av med lua men har ikke turt å ta av sokkene ennå. jeg føle han er mer varm enn kald uansett om vi er inne eller ute

Siden jeg har en ufattelig varm unge, så kommer det helt ann på hvor varmt det er... Er det veldig varmt, så bruker jeg kun body og helseteppet i vogna :) Tar jeg på han lue, så svetter han som fy på hodet, så det kan jeg ikke bruke det :/ Og sokker har jeg gitt opp, siden han sparker dem av seg innen 5 minutter er gått :p

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Synes det er enklest å bare kjenne etter om han blir for varm eller kald. Og det ved å kjenne i nakke og rygg. I det siste har han ligget i tynne bomullsklær og lue. Har flere lag pledd som jeg tar av etter behov:)

Har en varm gutt som rask blir klam når det er varmt. På de varmeste dagene har han kun body og sokker. Det er lunt i vogna og lite trekk, så jeg er mest redd for at han blir overopphettet. Kjenner på nakke og rygg slik at han er passe varm.

Hun ligger stort sett i kortermet body og shorts. Uten lue og uten sokker.
Kun tynt pledd over seg og myggnetting over vogna:)

Var på 6 ukers kontrollen i dag, baby hadde på seg "singlet" og kort shorts, uten lue og sokker ( er 27grader i skyggen!) og helsesøsteren nærmet roset oss for riktig tøybekledning.
Hun sa også at folk pakker inn ungene sine alt for mye i denne varmen, og at mange barn ble overopphetet og syke av det.

Sist gang vi hadde lue på henne var på 17/mai og da svettet hun.
Bruker nå kun solhatt hvis det er litt sol der vi sitter.

Her er d uten lue i vogn og kun body eller noe kort...hu er så varm av seg.. Å d er bedre med for lite klær enn for mye:)

Hvis det er kjempevarmt som det var da vi var på rudskogen så lå han i kun en sommerbody! :) hadde med helseteppet selvfølgelig pluss at han ligger på et teppe strikket av alpakkagarn :) han var akk passe og er ikke blitt syk :)
Når det er varmt men blåser så har vi alltid med lue som vi tar på før vi tar ut av vognen, men i vognen så blir det for varmt. Men da har han på seg body, bukse og sokker. Må ofte ta han opp så da er det lue + helseteppe rundt kroppen hvis det blåser mye :)
Babyene skal holdes varme ja, men det må da finnes grenser.. Har sett folk pakke inn barna i vogna med masse klær og pledd på det varmeste , det blir helt sykt mener jeg.. De skal jo ikke koke heller! Jeg kjenner litt på hva jeg selv hadde orket å ha på av klær også (vet de små ikke regulerer temp som oss) så hvis det er varmt men jeg kan ha bukse, da har han mer klær på seg :)
Har alltid med ei tynn sommerjakke og en bukse, sokker og slik ekstra for msn vet jo aldri :)

Back
Topp