Klær ute nå

I vogna har vi ullskinn i bunn, der ligger guttene kledd i body, bukse, ull sokker, tynn ulljakke og strikka ull-lue. Har et tynt ullteppe rundt føttene og et ullteppe bretta dobbelt over og rundt hele ungen, og så vogn-vindtrekket som hører til baggen over :) gooodt og varmt. Når høsten/vinteren kommer skal vi ha ullfleecedress fra nøstebarna i stedet for tynn ulljakke, og når vi bytter til sportsdel midt på vinteren blir det ullfleecedress oppi voksipose.

Hjemme her i går var det over 20 grader så i vogna har han bare body og et helseteppe. Vi gikk tur med bæresæle i går og da hadde han body, bukser, sokker og sommerlue/solhatt. Men når det blir kaldere ute, fra 15 grader og litt ned så blir det bukse, body, sokker (evt ullsokker) og sommerlue, Samt ullteppe i vogna :) etterhvert blir det nok å bruke mer ull :) i bilen nå så bruker han vanlige klær og har helseteppe evt over seg. Tar det litt som det kommer. Men lille her er ganske varm av seg da :)

Temperaturen er varierer sånn så det er også veldig varierende hva vi har på, men den siste tiden har det vært kaldt, vind og dårlig vær og da har vi brukt et og to lag ull... Gjerne en tynn ullbody og ull longs og så hjemmestrikk over... Ikke skinn i vogna enda, men har hatt ullpledd nederst. Bruker dundyne og har et vognteppe i ull over dyna. Når graderstokken kryper enda litt nedover vil vi nok ha skinn Nederst i vogna og etterhvert også lammeskinnspose om vi får plass. Min lille blir lett klam, men med ull unngår vi det :)

Her varierer det veldig fra dag til dag. Noen dager ullteppe, andre dager dyne og vogntrekk.

I går hadde vi på tynn ulldress innerst og ei lue, i bæreselen. Fint vær. Varmt.

En annen dag hadde jeg på tykk ulldress utapå en bomullsdress. Og stormtrekk utenpå sælen.

Det er fortsatt litt sommertemperaturer her, så på varme dager (15 grader og oppover) har han body, bukse og sokker med dyne eller ullteppe over (helseteppe hvis det er 22+ ute). Har sjeldent lue i vogna - er jo null trekk/vind oppi der. På kaldere dager har han en ulljakke i tillegg og ligger på lammeskinn med dyne over. Er det mye vind har jeg på vindtrekket. Er alltid varm og god - ikke svett og ikke kald. Gutten min er varm av seg også da..

Det er fortsatt litt sommertemperaturer her, så på varme dager (15 grader og oppover) har han body, bukse og sokker med dyne eller ullteppe over (helseteppe hvis det er 22+ ute). Har sjeldent lue i vogna - er jo null trekk/vind oppi der. På kaldere dager har han en ulljakke i tillegg og ligger på lammeskinn med dyne over. Er det mye vind har jeg på vindtrekket. Er alltid varm og god - ikke svett og ikke kald. Gutten min er varm av seg også da..

Edit: har alltid lue på når han ikke er i vogna - sommerlue med solfaktor på varme dager og ull-lue ellers :)

Vært i Nord-Norge i helga, med 5 grader og iskald vind. Da har han hatt bambusull innerst, bomullsgenser over, ullsokker, votter og lue i vogn med dundyne. Da sov han leeenge og godt:) Skal fly hjem imorgen og da skal vi bruke bæresela. Tenker det blir body, heldrakt (den newbie med luftballonger), lue, votter og ullsokker

Back
Topp