Klær til vinterbaby

lillemoor92

Andre møte med forumet
Har vært på tidlig UL og funnet ut at det er en liten jente i magen min som forventes ankommet rundt nyttår! Siden jeg er førstegangsfødene klør det i fingrene etter å handle søte små babyklær! Va anbefales det for en vinterbaby? Og er strl 50 noe jeg bør fylle skuffene med? Ser for meg at det blir nok å gå i en del ull i de kalde vintermnd vi har i nord.

Jeg skal kjøpe noe 50 cm i ull body, ull strømpebukser, bomullsklær.
Men av erfaring så blir det mest 56 cm.

Min første fødte kom ut 52 cm og 50 cm ble fort knapt. Krymper litt i vask også.

Jeg dropper str 50. Bortkastet hvis barnet er litt langt (mitt var 54cm).

Med førstemann (jente) brukte vi 50 i minst 6 uker, så veldig glad vi hadde en del bodyer/bukser i den str :)

Vi hadde noen sett i str. 50 til Oliver. Han var 52cm og det var litt stort. Jeg elsket de flettestrømpebuksene til janus, de satt som ett skudd og vokste med han en god stund. Brukte nye reflexbodyer men opplevde de liten i størrelsen. Janus sommerullbodyer var gode og romslige og vi brukte str 60 på han med en gang og brettet opp på armene. Ikke lenge siden vi sluttet med de og han er 8 mnd nå. Heldress fra janus eller tom og trine er også gull verdt. Strønpebukse, body og sånn heldress var det eneste vi brukte de første 4-5mnd med Oliver [emoji4]

Av erfaring kan det være lurt å ha NOE i 50.. men mest 56.. og hvis man ser man blir å bruke 50 så heller kjøpe litt underveis.. så slipper man å sløse mye penger på klær som feks ikke passer

Vanskelig å si, da de er jo så forskjellige.
Jeg fikk høre ofte at jeg måtte styre unna str 50 når jeg skulle ha første, men det var ikke et godt tips, da vi brukte str 50 i tre måneder likevel om hun kom på termindato. Måtte fort ut å handle, da hun druknet i 56/62 :p

Jeg tenker at man kan handle litt, i 50,56,62 og heller handle mer når du ser hva du faktisk trenger. Vi hoppet feks direkte fra 50 til 62, brukte aldri 56 :-)

Jeg fikk også vinterbaby sist gang, å det beste tipset jeg har er klær i 100% merino, og bambus. Merino er pustende, samt skånsomt for sensitiv hud. Ull er gull for vinterbarna :Heartred

Back
Topp