Klær til sommerbaby?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Nå har ikke jeg noe sommerbarn fra før, så lurer litt på dette med klær.
Dette har jeg, som kan brukes også på sommeren:

- Langermede bodyer
- Kortermede bodyer
- Sparkebukser
- Todelt sett
- Bomullsluer
- Strømpebukser
- Sokker

Men, hva trenger de å sove i?
Trenger de pysj av noe slag, og med korte eller lange ermer?
Med, eller uten ben?

Og, når man tar på de sparkebukse med fot, trenger de da strømper under? Det blir jo veldig varmt.
Er det forøvrig best med body i ull, som transporterer vekk fuktighet, eller er det greit med bomull?
Jeg synes jo ull høres veldig varmt ut, men mener å ha hørt at det kan man bruke om sommeren også.

:confused004

Om det er varmt ''nok'' så kan nok babyen ligge i en tynn bomullspysj. Man få jo noen med halve ben og t-skjorte armer og knapper foran. Husker datteren min sov i en slik type pysj.
Ull synes jeg bare er tull om sommeren så lenge man ikke bor i en iskald dal eller har et kaldt hus.
Høst-ull er jeg med på og kanskje om sensommeren men utifra mitt blotte øyet synes jeg folk er ''fæle'' til å overkle babyen sin.
Husker da jeg var på kontroll på helsestasjonen med jenta mi - hun lå i bare bleie med et tynt helseteppe over og jordmoren utbrøt ''så godt å se at noen tør å kle av babyen sin!''.

Alle barn er jo forskjellig men hu forrige ble lett klam og varm, er jo bare å føle seg frem og bruke sunn fornuft. :)

Om det er varmt ''nok'' så kan nok babyen ligge i en tynn bomullspysj. Man få jo noen med halve ben og t-skjorte armer og knapper foran. Husker datteren min sov i en slik type pysj.
Ull synes jeg bare er tull om sommeren så lenge man ikke bor i en iskald dal eller har et kaldt hus.
Høst-ull er jeg med på og kanskje om sensommeren men utifra mitt blotte øyet synes jeg folk er ''fæle'' til å overkle babyen sin.
Husker da jeg var på kontroll på helsestasjonen med jenta mi - hun lå i bare bleie med et tynt helseteppe over og jordmoren utbrøt ''så godt å se at noen tør å kle av babyen sin!''.

Alle barn er jo forskjellig men hu forrige ble lett klam og varm, er jo bare å føle seg frem og bruke sunn fornuft. :)
Takk for svar! :)
Jeg er enig med deg i ull, så måtte liksom spørre her om det var noe jeg ikke visste om ull på sommeren. ;) Ville ikke gått med ull om sommeren selv heller, det må jo være veldig varmt. Tenker bare på bunaden 17. mai. Så varmt det var. :p Da holder jeg meg til bomull som jeg hadde tenkt! :)

Pysj med korte ben og armer er notert! :)
Kan de også ha lette, korte klær på vei hjem fra sykehuset? Eller må de ha lange ermer og bukser?

Min første ble født på tidlig høst, og hadde jo en lett dress utenpå siden det var litt kjølig da vi reiste hjem på kveld. Satser på at det er litt varmere når vi skal hjem med lillesøster. :)

Da jeg fødte for fem år siden i juli var d så varmt at jenta hadde bare en kortermet body og kort bukse på seg:)går helt fint d så lenge d er varmt nok:)hadde ett helseteppe for hånden i bilen hvis hun ble kald,men hadde ikke behov for d:)jenta vår sov også bare i kortermet body de dagene d var veldig varmt:)

Jeg køer barna mine som jeg kler meg selv. Er det varmt ville jeg Aldri drømt om å ta på meg ull uansett hvor bra andre sier det er. Både jeg å mannen min er varme typer og det er barna våre å.

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jeg køer barna mine som jeg kler meg selv. Er det varmt ville jeg Aldri drømt om å ta på meg ull uansett hvor bra andre sier det er. Både jeg å mannen min er varme typer og det er barna våre å.

Venter ei tulle 4. Juli 2013
Det høres fornuftig ut! :-)
Ja, man må jo tenke over hvordan man kler seg selv. Helt enig! :-)

Jeg husker ikke hvordan det var med første. Hun er født 22 juni, husker det var varmt den sommeren og hun hadde ikke så veldig mye klær på.
Jeg tenker så at alle barn er forskjellige, noen er frysepinner slik som moren mens andre er varmeovner som faren.
Tenker at vi alle må prøve oss frem til hva som passer best til akkurat vårt barn.
Og slik som været er her jeg bor så vet en virkelig ikke før en står opp hva en skal kle seg i.
Det kan være skikkelig sommer ene dagen, så er det plutselig høst dagen etter. Så her har vi litt av hvert å velge i klær ;)
Har vel like mange kortermede bodyer som langermede, oog begge deler i pysj også.
Litt forskjellige tykkelser på bukser og sokker og sparkebukser.
Så vi skal nok klare å finne noe som passer til været denne gangen også ;)

Jeg er uenig i bruk av ull på sommeren. Det kommer Helt an på ungen. Største mi blir mindre svett i ull enn bomull uansett årstid, så her brukes ull året rundt. Men bruker silkeull på sommeren som er luftigere. Ull skal jo regulere temperaturen.

Takk for svar! :)
Jeg er enig med deg i ull, så måtte liksom spørre her om det var noe jeg ikke visste om ull på sommeren. ;) Ville ikke gått med ull om sommeren selv heller, det må jo være veldig varmt. Tenker bare på bunaden 17. mai. Så varmt det var. :p Da holder jeg meg til bomull som jeg hadde tenkt! :)

Pysj med korte ben og armer er notert! :)
Kan de også ha lette, korte klær på vei hjem fra sykehuset? Eller må de ha lange ermer og bukser?

Min første ble født på tidlig høst, og hadde jo en lett dress utenpå siden det var litt kjølig da vi reiste hjem på kveld. Satser på at det er litt varmere når vi skal hjem med lillesøster. :)

Planlegger å ta med en tynn bomullsbukse + kortarmet body som hjemreise klær men tar i tillegg med en kort armet og sparkebukse med halve ben - i tilfelle den norske sommeren plutselig skulle kicke inn. ;)
Man har jo som regel med seg et pledd av noe slag som man kan dekke til babyen med om man feilberegner litt og ender opp med for lite klær. :)

Back
Topp