Klær til nyfødte

EndeligMinTur?

Flørter med forumet
Er førstegangsfødende og ser at mange anbefaler å kun bruke ull til baby, i bodyer.
Men dette koster jo kjempemasse!
Hva bruker dere?
Er det ikke like bra med økologisk bomull for eksempel? Tar imot alle tips da jeg er helt grønn på dette
 
Vi har brukt ull, men også vanlig bomull.. Vi har termin i mars så tenker igrunn at vi går mot varmere tider. Hadde lite ull til gutten min som ble født i slutten av februar. Mye ull til nr 2 som kom i januar.

Mange selger klespakker på finn og Fb. Som regel er man ikke så mye ute de første dagene. Har brukt strikketøy utrnpå bomull
 
Har brukt mer og mer ull for hvert barn egentlig. Uavhengig av når på året de blir født.

På vinterstid når de begynner i barnehage er det ofte bomull utenpå ulltøyet.
Bambus er også veldig behagelig og med mye av de samme egenskapene som ull.

Kjøper på salg og har brukt mye om igjen (arv). Det er også mye å få kjøpt brukt.
I utgangspunktet trenger ikke ull like ofte vasking som bomullsklær og om du ser f eksempel på
Nøstebarn sier vel de man ikke trenger så veldig stort antall av ting mener jeg å huske (lenge siden jeg har sett)


Jeg bor forøvrig i samme landsdel som deg
 
Spørs hvor i landet du bor såklart. Vi har mest bomull og så bruke vi bare ull som ytterplagg, lillelamdress. De ligger som regel i en varm vogn eller bare ute mellom hus og bil. :)
 
Ull hjelper å regulere temperaturen slik at babyen ikke blir for varm eller for kald. Hvis den blir våt blir heller ikke huden under kald som ved bruk av bomull.
Bomull regulerer heller ikke temperaturen.
 
Har kjøpt en klespakke i str 56-62 på FB med halvt om halvt ull og bomull, så har allefall en start der. Da har plaggene endt opp med en stk-pris på 20kr. Så kommer jeg sikkert til å kjøpe noen ullbodyer i helt nøytrale farger osv når det er på salg. Da har vi til en evt nr 2 eller flere hvis vi skulle være så heldige.
Men er så usikker på hvilke størrelser jeg skal kjøpe..
 
Vi har aldri brukt ull. Ull er tull her i hus. Har uber varme barn å tåler ikke ulla, de er å atopikere og får fort varme utslett. De er nå 5 og 8 år å d er bedre men bruker kun ull hvis d er mere enn 10minus grader ute.
 
Vi hadde litt ull til kommende storesøster, men mest bomull siden hun er sommerbarn. Hun tåler heller ikke ull, så jeg er glad vi ikke kjøpte masse som bare ble liggende. Til kommende lillebror har vi litt ull etter storesøster, og så har jeg kjøpt to nye ullbodyer i litt mer guttete stil, siden det meste vi har er rosa med sukkersøte motiver på:hilarious: satser ellers på å se an behovet, de vokser jo også så fort i starten at man plutselig er over på ny klesstørrelse og blir brennende inne med plagg man ikke rakk å bruke. Anbefaler å se etter klespakker på finn.no og fb o.l. Der kan man gjøre gode bruktkupp på ullklær:happy:
 
Sniker.

Jeg hadde termin i november med første barn. Hadde ullpysj til han fordi vi hadde kaldt soverom. Ellers brukte vi egentlig kun bomull hele vinteren, og vi syns det fungerte helt supert.
 
Sniker litt jeg og.
Har termin nå i nov, vi har ikke kjøpt særlig ull som skal rett inn på kroppen og vi bor helt i nord.
Vi vet ikke om barnet tåler det(Jeg har veldig sensitiv hud), eller om hun er varm av seg(mannen tusler fortsatt i t-skjorte og fleecejakke til tross for at det er sur vind og snø) og jeg orker ikke finne ut av det som det første vi gjør heller.
Vi har heller en god bilstolpose og noen ulldresser som skal utenpå bomull, og noen gode sett med lue/votter/tøfler.
 
Jeg er stor fan av ull og bruker mye ull selv. Har kjøpt en liten klespakke med brukte ullklær på finn til en hyggelig pris, og skal kjøpe et par omslagsbodyer i ull til bruk i starten :)
Det skal også sies at jeg bor i en veldig kald leilighet, og i de kaldeste månedene så greier jeg ikke å få opp temperaturen til en (for meg) behagelig innetemperatur, så jeg er avhengig av klær som varmer. Det har jo også endel å si for at jeg vil velge ull-klær i starten til mini :)
 
Min første bodde i ull. Hun var født på sommeren. Men selv da er jo tynn ull gull. Har mye igjen fra henne, men tenker at jeg sikkert finner noen ullkupp på januarsalget :)
 
Ull er gull!

Kjøper nesten bare ull. Litt brukt, varer på tilbud og så har jeg ønsket meg ullklær når folk har spurt hva jeg trenger
 
Ull er gull!

Kjøper nesten bare ull. Litt brukt, varer på tilbud og så har jeg ønsket meg ullklær når folk har spurt hva jeg trenger
Samme her. Har også fått mye etter kjente som er ferdige med unger. Ulla er litt sliten og kanskje ikke like pen, men varmer enda godt.
Vurderer å farge noe av den nå, har sett flere som har fresha den godt opp med farge! (dylon håndvaskfarge er egnet til ull og skal være trygg for småttiser)
 
Jeg har tidligere fått baby i februar og januar. Hadde mest bomull til begge, men noen få gode ullsett. Den første tiden er det mest amming inne alikevel. Litt er greit. I verste fall er butikkene åpne etter babyen er kommet også, så du kan få kjøpt mer om du synes du trenger
 
Her bruker vi ull nesten hele året på unga, fra starten av september til slutten av mai :smiley-angelic002 Så her er det litt ull innkjøpt allerede og endel har vi fra før :love017
 
Jeg har tidligere fått baby i februar og januar. Hadde mest bomull til begge, men noen få gode ullsett. Den første tiden er det mest amming inne alikevel. Litt er greit. I verste fall er butikkene åpne etter babyen er kommet også, så du kan få kjøpt mer om du synes du trenger
Så artig det er flere som har baby både i januar og februar :p
 
Jeg bestilte nettopp noen omslags-ullbodyer fra apotek1, de var på tilbud, tror de kostet 120 kr pr stk. Tror de har annet ulltøy også på salg. Vet ikke noe om hvordan kvaliteten er, eller noe sånt da jeg aldri har kjøpt fra dem tidligere, men tenkte jeg skulle tipse dere om det :)
 
Back
Topp