Klær til nyfødt på sommeren

Spire_ønske

Elsker forumet
Hei dere. Termin er ikke langt unna og jeg lurer på hva i all verden jeg skal kle på babyen, både til hjemreise og ellers i vogna, ved stranda, I bilstolen osv. Første er født på vinteren, så der var det bare å pøse på med ullklær

Supert med litt tips
 
Kommer an på temperaturene. Om det er under 15°C så synes jeg det er helt supert med tynn ull, også om sommeren. Ellers bomull, bambus og lin passer fint for høye temperaturer. :)
 
Er på barselhotell nå og tiltenkt hjemreise i morgen. Ganske varmt her i Oslo, så den litt tjukke sparkebuksa og strikkejakka som var tiltenkt som hjemreisetøy over en body blir byttet ut med tynn strømpebukse sammen med et tynt strikka bilstolteppe i bilen her:) Tror ellers det blir mye body og lett teppe i vogna framover!
I følge jordmor her så er vi førstegangsforeldre ofte litt for ivrige på å kle på, så viktig å kjenne temp i nakken på baby med eget håndledd:)
 
Kommer an på temperaturene. Om det er under 15°C så synes jeg det er helt supert med tynn ull, også om sommeren. Ellers bomull, bambus og lin passer fint for høye temperaturer. :)
Tskk for svar Her jeg bor er det veldig varmt om dagen, rundt 23-24 grader og er meldt opptil 30 grader fra neste uke.. Så da blir det vel litt for varmt med tynn ull også‍:scratch bomull, bambus og lin er nok bra da ja☺️
 
Last edited:
Er på barselhotell nå og tiltenkt hjemreise i morgen. Ganske varmt her i Oslo, så den litt tjukke sparkebuksa og strikkejakka som var tiltenkt som hjemreisetøy over en body blir byttet ut med tynn strømpebukse sammen med et tynt strikka bilstolteppe i bilen her:) Tror ellers det blir mye body og lett teppe i vogna framover!
I følge jordmor her så er vi førstegangsforeldre ofte litt for ivrige på å kle på, så viktig å kjenne temp i nakken på baby med eget håndledd:)
Gratulerer så mye med den nyfødte☺️
Bor ikke langt unna Oslo, og det er veldig varmt her også. Er meldt opptil 30 grader fra neste uke.. Hentesettet her er også av ull, så det tenker jeg også må byttes ut med bonull/bambus. Tynt strikka bomullsteppe har vi også☺️
 
Last edited:
Erfaringen min så langt er at babyen er bedre temperaturregulert med helt tynn merinoull enn med bomull. Blitt veldig glad i de helt tynne bodyene til Joha i merinoull og silke.
 
Erfaringen min så langt er at babyen er bedre temperaturregulert med helt tynn merinoull enn med bomull. Blitt veldig glad i de helt tynne bodyene til Joha i merinoull og silke.
Takk for råd☺️ Jeg er enig med deg. Første brukte ull hele veien fra nyfødt, men siden jeg ikke har erfaring med å få baby på sommeren, tenkte jeg at det kanskje ble litt for varmt med ull når det er så varmt som det er nå og blir. Joha har første brukt masse, og veldig fornøyd med de klærne. Får kjøpe noen med silkeblanding☺️
 
Har ei joha bukse med føtter i ull og silke, den er jo helt nydelig å bruke i varmt vær føler jeg! Brukte den første gang i dag. Må se om jeg får kjøpt en body eller to også:)
 
Back
Topp