Klær til mini!

KriseKattaStrofe

Gift med forumet
Sensommerskattene 2023
Jeg har ikke peiling for jeg har februar barn fra før, nå blir det august så: hjelp!

Hvor mye trenger vi?
Pysj, body, bukser, luer, sokker?
Hva er lurt å tenke på med baby i august ang varme, klær og vogn? Tepper, dyne?
Hva skal mini ha på seg på hjemveien?

Jeg har julibarn fra før og da gikk det mye i kortermet og lang ermet bomull body tynne strømpebukser osv.. men var hetebølge sist så litt usikker. Nå har vi masse forskjellig fra første så får se hva vi får bruk for.

Har også fire/fem bomull tepper som jeg likte godt.

Jeg har ikke peiling for jeg har februar barn fra før, nå blir det august så: hjelp!

Hvor mye trenger vi?
Jeg fikk beskjed på føden om å ta med ulltøy til baby, også har jeg et teppe i merinoull som jeg skulle ta med. Så her er body og strømpebukse i ull pakket ned, både i str 50&56, et par av hver,lue,sokker, og et par pysjer :joyful: Hentesett i ull har vi ikke,vi kjøpte inn noe fint tøy så blir det å teppet hennes på veien hjemover. (Så sant jeg ikke strener ut å shoppe rundt ull hentesett til uka :p)

Jeg fikk beskjed på føden om å ta med ulltøy til baby, også har jeg et teppe i merinoull som jeg skulle ta med. Så her er body og strømpebukse i ull pakket ned, både i str 50&56, et par av hver,lue,sokker, og et par pysjer :joyful: Hentesett i ull har vi ikke,vi kjøpte inn noe fint tøy så blir det å teppet hennes på veien hjemover. (Så sant jeg ikke strener ut å shoppe rundt ull hentesett til uka :p)
Sniker fra september; jeg snakket med en ansatt på Newbie vedr hvor mye man trenger av klær til baby. Hun anbefalte å ikke skaffe for mye ull, for du kan få en varm baby som ikke kan bruke ull. Butikkene er jo åpne etter fødselen også, så er bedre å ikke kjøpe inn for mye, og at partner heller drar ut og kjøper inn litt mer når man har sett an hva man trenger :)

Har mai-baby fra før, og det året var det SÅ SJUKT varmt - ble korterma bodyer, rompere og shorts - flere ganger sov han i vogna i kun bleie og musselinpledd eller tynne bomullspledd. Innendørs ble litt annet, grunnet AC - da ble det strømpebukser og langerma body, hvis vi visste vi skulle være inne i en viss temperatur har litt av alt til frøkna, ettersom jeg ikke vet hvordan hun takler verken kulde eller varme, men er forberedt på nok en varm baby som krever mindre klær - og bare i tilfelle så har vi også litt klær med mer varme (bambus-ull miks, elsker det!) og strikketøy :)

Sniker fra september; jeg snakket med en ansatt på Newbie vedr hvor mye man trenger av klær til baby. Hun anbefalte å ikke skaffe for mye ull, for du kan få en varm baby som ikke kan bruke ull. Butikkene er jo åpne etter fødselen også, så er bedre å ikke kjøpe inn for mye, og at partner heller drar ut og kjøper inn litt mer når man har sett an hva man trenger :)
Helt enig med deg i den. Har bare kjøpt inn ull nok til å ha med i fødebagen, burde kanskje presisert det i svaret :facepalm: Resten drøyer vi med til vi vet om hun blir en varm baby :joyful:

Hvor mye trenger vi?
Edit; Det svaret mitt på hva vi burde ha av klær var utfra hva som var anbefalt i fødebagen, ikke hele garderoben til mini :facepalm: Her har jeg masse klær som overhodet ikke er ull, men kjøpt inn klær i ull til sykehuset da jeg ble anbefalt det av jordmor under innskriving samtalen

Jeg har 7 bodyer, 5 leggings (3 med fot), 6 par sokker, 2 cardigan, 1 pysj og 1 lue - og et kjempefint pledd :p kjøper mer når vi vet både behov og størrelse (tingene over har vi i str 50, det har også storebrødrene startet med selv om de var "store" babyer, men ulikt hvor nært de er å starte med neste størrelse da). Mellomste brukte bare et sett om dagen, men eldste hadde reflux og gulpet gjerne utover ovennevnt mengde klær på én dag. :dead: jeg har hittil hatt raske fødsler med lite plager etterpå og vært i god form, så sålenge ting går omtrent som tidligere kan jeg fint shoppe dagen etter hjemkomst omså, hvis vi trenger noe kjapt (mannen klarer det óg, men jeg har jo mer glede av det selv ;) ). :p

Back
Topp