Klær til gravide...

Andrusse

Flørter med forumet
Juligull2021
I dag var jeg en tur på det lokale kjøpesenteret. Dette er et mellomstort kjøpesenter som har det meste.

Jeg var innom flere butikker å spurte etter mamma-klær, men det var dårlig stilt over hele flata. Sjekka Cubus, KappAhl, Lindex og hm.

De eneste som hadde bittelitt var hm, men jeg er 177 cm høy og buksene der er så korte i beina. De stopper 5 cm over ankelen og det er litt upraktisk i -10 grader :p til våren/sommeren er jo det helt greit og så kan jeg brette opp litt nederst så det ikke ser rart ut:p.

Men hva med nå? Føles ikke så bra å gå med joggedress på jobb hvor andre går i dress/skjørt og pensko :D:wacky:

Noen som har noen tips til litt langbente gravide som trenger et par olabukser?

Jeg har bestilt et lass på nett. Både zalando, hm, KappAhl osv har et greit utvalg. Bestilte flere modeller så får jeg finne den som sitter best og eventuelt bestille flere farger av den enkelte. Det er ikke mye mammaklær her heller så jeg har gitt opp å lete i butkkker selv om jeg gjerne ønsker å prøve da det ikke er like lett å vite passform og størrelse som ellers o_O

Handler på nett jeg også, vanligvis på zalando.no. Bestiller flere modeller og velger hjemme. Er 175 cm høy, og skjønner godt utfordringen :)

Jeg har kjøpt dressbukser med tøyelig strikk type under-belly på Mamalishous. De ser ut som vanlige dressbukser. Burde nok tatt en mindre størrelse, men ellers er de helt topp. Ser profesjonell ut og det strammer ingensteds.

Har bestilt mamma bukser fra Zalando, prøver å holde meg unna kjøpesentre pga pandemien. Så blir mye nettshopping :happy:.

Har faktisk kjøpt alt, bortsett fra to ting, brukt :) Totalt brukt ca. 1200-1300 kr. for en fin tunika, tre joggebukser, to shortser, 11 bukser, 3 kjoler, 7 t-skjorter og tre gensere (tror det var alt).
Fant en del fine ting på Finn, og det er jo ofte veldig lite brukt. Denne gangen så jeg etter ammevennlige topper/overdeler, for det husker jeg var litt stress forrige gang

Takk for tips :D da skal jeg sjekke litt rundt og se hva jeg finner :flower

Jeg har bestilt et lass på nett. Både zalando, hm, KappAhl osv har et greit utvalg. Bestilte flere modeller så får jeg finne den som sitter best og eventuelt bestille flere farger av den enkelte. Det er ikke mye mammaklær her heller så jeg har gitt opp å lete i butkkker selv om jeg gjerne ønsker å prøve da det ikke er like lett å vite passform og størrelse som ellers o_O

Takk for tips.
Zalando har ikke streifet tankene en gang så skal sjekke der. Det er jo litt tungvint ja, men må jo bare prøve å så sende tilbake om det ikke passer.

Har faktisk kjøpt alt, bortsett fra to ting, brukt :) Totalt brukt ca. 1200-1300 kr. for en fin tunika, tre joggebukser, to shortser, 11 bukser, 3 kjoler, 7 t-skjorter og tre gensere (tror det var alt).
Fant en del fine ting på Finn, og det er jo ofte veldig lite brukt. Denne gangen så jeg etter ammevennlige topper/overdeler, for det husker jeg var litt stress forrige gang

skal se om jeg finner noe på Finn :D:D

Jeg har ikke kjøpt så mye enda, har ikke turt for redd for å miste...mammabuksene fra forrige gang er nok for små nå....Så må få tak i nye:angelic:Men jeg husker jeg kjøpte noen gensere og topper fra boob,og de var geniale med tanke på amming,:happy:

Har bestilt fra Bonprix, har tidligere vært fornøyd med klær derfra.

Jeg endte opp der i går selv og bestilte 2 jeans og 2 amme-BH-er. Jeg har 2 BH-er som passer så tenkte at jeg like greit kunne kjøpe amme-bh å bruke :p

mye fint på bonprix, men jeg syns størrelsene der ofte er en mindre enn vanlig. At 42 der er som 40 andre steder. Men kanskje det bare er meg :p:p

Tights og kjole? Det burde jo passe selv om du er høy mener jeg. Er mye på hm på nettet iallfall. :cool: Jeg har motsatt problem, ikke gøy å tråkke på alt heller. :shifty:

Jeg hater å kjøpe klær på nett, og har kun funnet mammaklær på H&M butikk fysisk, så alt jeg har av gravid- og mammaklær er derfra :bag:

Heldigvis er det massevis av vanlige klær som også funker fint til gravide! Favorittene sist var bare vanlige, behagelige klær med stretch.

Har ikke kjøpt noe ennå, men blir nok på nettbutikkene som er nevnt. Har bare hjemmekontor nå, så sitter mye i treningsbukser :rolleyes: Bør vel ha nie i tilfelle jeg blir litt mer sosial igjen. Ellers krysser jeg fingrene for varm vår og passelig varm sommer, for da er jo vanlige, løse sommerkjoler ypperlig :D

På mamalicious så jeg flere bukser man kunne velge lengde 32 eller 34 i :)

Zalando.no har en del mammaklær ;)
Mamalicious.no selges det jo bare mammaklær ;) Her kan man vel velge lenge osv. Mener på Zalando har et merke jeg ikke kommer på navnet på nå, der de har egne "long" utgave av klærne ;) altså for de som er litt lange.
Selv har jeg motsatt problem å er bare 1,62. Men til og med til meg var HM sine bukser litt korte i forrige svangerskap! :confused:

Zalando.no har en del mammaklær ;)
Mamalicious.no selges det jo bare mammaklær ;) Her kan man vel velge lenge osv. Mener på Zalando har et merke jeg ikke kommer på navnet på nå, der de har egne "long" utgave av klærne ;) altså for de som er litt lange.
Selv har jeg motsatt problem å er bare 1,62. Men til og med til meg var HM sine bukser litt korte i forrige svangerskap! :confused:

jeg har lest litt på størreslestabellen til mamalicious og jeg tror det blir for smått. Jeg har noen ekstra kilo fra før av :p Men på bonprix fant jeg bukser som er 8-10 cm lengre i beina enn den fra hm. Så nå venter jeg på pakke derfra og håper at det passer :D er lei av å gå i joggebukse overalt :p:p:p

Back
Topp