Klær til fødselsbagen

HannaMarie

Forelsket i forumet
Holder endelig på med å få pakket den berømte fødselsbagen her... men blir så usikker på hva slags klær jeg skal ta med til meg selv. Hva har dere pakket ned?
Man vet jo aldri hvor mye mage som er igjen etter fødselen, så det er vel lurt å ha noe romslig...men bør det være mammabukser? Er det greit å "dasse" rundt i joggedress på sykehuset, eller bør man være mer pent kledd?

Jeg har pakket ned joggeklær..
Regner ikke med at noen bryr seg om vi har pynta oss eller ikke.

Jeg syns det var veldig godt og ha mammabuksene [:)]
De sitter godt på selv om magen forsvinner endel. Jeg syns de er så gode og gå med at jeg bare måtte ha de med.
Ellers er det ikke noe problem og gå i joggebukse. På SUS var det mange som gikk i morgenkåpe, så bare "dass" i joggebukse du [;)]  he he

Kan jo være greit og ha et fint antrekk, hvis du ønsker og ta deg litt  godt ut når du får besøk [:D]

Jeg har tatt med meg mammabukse og joggebukse.

Joggeklær, ullsokker og tøfler.
Ingen av tingene må man være redd for å få blod på...for man vet ikke hvor mye man blør etter fødsel. Det er ikke sånn litt eller masse mens...det kan også være suuuuuper voldsomt masse. (jeg hadde det sist....)

Blir vel mest type joggeklær... Ting som strammer og er vanskelig å ta en liten blund,  i eller er upraktiske ved begynnende amming+ brystspreng får ligge pent igjen i skapet...

Regner jo bare med max et par døgn....

Og så er en så høy på adrenalin etter fødselen at man føler seg flott uansett, hihihi... iallefall en stund... kanskje.

kun joggeklær!!!!!!!!!!!!

regner m at magen er litt dvassen ja...[8D]
har derfor tatt m meg tunikaer og joggebukser som er litt slappe(den ene er mammabukse) store gode hipster truser fra lindex[:D][:D][:D] i alle mulige farger[8D]

Jeg har pakket følgende klær til meg selv:

En sort kosedress (sånn i fløyel)
En sort gravidbukse
En sort piratbukse (i tilfelle jeg er like varm som sist)
3 ammesingletter
3 skjorter til å ha over singlettene
3 amme-BHer
mange boksere
en "slenge-på-seg-kjole" til å ha på rommet (stroppeløs og løs og ledig)
Slippers

Morgenkåpe, tskjorte & tøfler har jeg bare pakket. & ammebh selvfølgelig [:)]

Etter fødsel nr 1 fikk jeg infeksjon i kroppen & lå mye i senga. Og er du oppe & går så er du rimelig øm både i underetg + magen, at man mest går i disse sexy engangstrusene & de enorme bindene du får på sykehuset. & ja, som en annen skrev her så er det fare for å blø litt... endel... eller masse...

Men vil du ha med deg litt "penere" klær så kan du jo selvfølgelig det [:D]

Har ikke pakket den ennå, men tenkte å ta med et par joggebukser iallfall. I tillegg tar jeg med et par tights og tunikaer. Da blir man behagelig stellet når man får besøk. Er litt vanskelig å tenke hvor mange av hvert plagg igrunn... Kanskje mange truser iallfall??

Back
Topp