Klær til fødsel?

Margrethe

Gift med forumet
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Det er ingen tvil om at algoritmene vet jeg er gravid og at jeg har brukt litt tid på å se på mammaklær. Men så kommer jeg over disse «fødselskjolene», først på amerikansk side - greit nok, tenker jeg, de er jo litt annerledes over there, men nå også på Seraphine.

Siden jeg ennå ikke er tørr bak ørene:: Hva er vanlig bekledning under fødsel, om noe? xsmile14

Sykehusskjorter er ypperlige til det formålet. Med andremann fødte jeg i egen singlet. Mest fordi fødsel gikk fort og jeg tenkte ikke på å skifte.

Sykehusskjorte :Heartred Helst uten bh for min del. Jeg rakk ikke å skifte med tredjemann, så fødte med bh, singlet og genser.. det ble veldig upraktisk når babyen kom og skulle opp på brystet :joyful:

Jeg ville ikke hatt noe så langt som en kjole :angelic:

Sykehusskjorte :Heartred Helst uten bh for min del. Jeg rakk ikke å skifte med tredjemann, så fødte med bh, singlet og genser.. det ble veldig upraktisk når babyen kom og skulle opp på brystet :joyful:

Jeg ville ikke hatt noe så langt som en kjole :angelic:
Disse kjolene, i alle fall den jeg har sett, har åpning foran (sånn som sykehusskjorter?) sånn at man lett skal kunne legge babyen på brystet.

Du kan se en HER.

Har også sett disse, og har vært inne på tanken. Mulig det er helt bortkastet, men for meg, som hater nye situasjoner, nye steder og nye mennesker, så kan kanskje det å ha på seg mine egne klær være til litt hjelp tenker jeg.

Disse kjolene, i alle fall den jeg har sett, har åpning foran (sånn som sykehusskjorter?) sånn at man lett skal kunne legge babyen på brystet.

Du kan se en HER.
Ja, det er lengden som ville ha plaget meg. Nå ser den du linket til kort ut, så den kunne gått. Men de typisk amerikanske jeg har sett har vært lange. Jeg ligger aldri rolig i senga(og klarer ikke å stå eller sitte på det verste), så jeg tror at kjolen bare ville satt seg fast under meg til slutt. Måtte ha løftet på rompa og dratt den hit og dit :wacky:

Med all gørr, svette og yuuuck som kommer går jeg for sykehusets hvis jeg får føde normalt denne gangen :p

Det er ingen tvil om at algoritmene vet jeg er gravid og at jeg har brukt litt tid på å se på mammaklær. Men så kommer jeg over disse «fødselskjolene», først på amerikansk side - greit nok, tenker jeg, de er jo litt annerledes over there, men nå også på Seraphine.

Siden jeg ennå ikke er tørr bak ørene:: Hva er vanlig bekledning under fødsel, om noe? xsmile14
Som de fleste andre sier, sykehusskjorte

Sykehusskjorte er helt ypperlig :) Kan ha den lukket og nedenfor rumpa med truse på så lenge du vil. Når det nærmer seg, så tar du av truse og så kan du fortsatt ha skjorta ned om du vil. Selv ble jeg veldig varm, så kneppet litt opp, brettet opp på armene og så luftet mannen og jordmor litt med skjorta for å få inn luft på huden mens jeg hadde riepause.

Har også sett disse, og har vært inne på tanken. Mulig det er helt bortkastet, men for meg, som hater nye situasjoner, nye steder og nye mennesker, så kan kanskje det å ha på seg mine egne klær være til litt hjelp tenker jeg.
Det er så mye blod, guff, svette, melk og lukter som kommer ut av kroppen de første ukene.. det siste du vil er å ha på kjole :hilarious: (Mulig du vil altså, ikke ment personlig♥️)

Men det beste er sykehusskjorte, ei skikkelig bleie og nettingtruse :joyful:

Det er så mye blod, guff, svette, melk og lukter som kommer ut av kroppen de første ukene.. det siste du vil er å ha på kjole :hilarious: (Mulig du vil altså, ikke ment personlig♥️)

Men det beste er sykehusskjorte, ei skikkelig bleie og nettingtruse :joyful:
:joyful:

Eg såg nok ut som eit takras når eg kom vaggande inn på føden, iført joggebukse og ei stor og god (men gammal og slitt) t-skjorte. Det gikk eg i, heilt til eg skulle i badekaret. Satt i karet i kun bh og fødte i det.
Men hadde lett valgt sjukehusskjorte om eg ikkje skulle i badekaret. Budde vel nesten i sjukehusskjorta til vi fikk reise heim :hilarious:

Noen som vet hvor lange sykehusskjortene pleier å være? Hørt fra ei venninne at hennes knapt dekket rumpa, og hun er noen cm lavere enn meg... :rolleyes:

Lurer på om jeg bør ta med ei pysbukse/joggebukse/kjole som det ikke er så nøye med. Forstår at man kanskje ikke bryr seg så hardt når man har vonde rier, men jeg har ikke så lyst til å gå omkring med rumpa bar mer enn nødvendig... :hilarious:

Noen som vet hvor lange sykehusskjortene pleier å være? Hørt fra ei venninne at hennes knapt dekket rumpa, og hun er noen cm lavere enn meg... :rolleyes:

Lurer på om jeg bør ta med ei pysbukse/joggebukse/kjole som det ikke er så nøye med. Forstår at man kanskje ikke bryr seg så hardt når man har vonde rier, men jeg har ikke så lyst til å gå omkring med rumpa bar mer enn nødvendig... :hilarious:

Jeg hadde med to svarte løse joggebukser som jeg også brukte en del Åå slutten av svangerskapet, ville ikke gått med skjorta ut på matsalen uten noe under. Og svarte bukser er greit mtp eventuel blodlekkasje, blør jo endel sånn de første to dagene. Jeg kjøpte mine Åå Cubus i en størrelse større enn jeg ville hatt før svangerskap. De var myke og behagelige. Sykehusskjorte er mest skjorte ja, ikke kjole, så kan stemme at den for noen ikke dekker så mye. De har ulike på ulike sykehus også. Min gikk vel til midt rett over kneet, jeg er 160.
Men under fødsel brukte jeg bare skjorte altså, pg ullsokker siden jeg har født på vinteren. Når vannet vel er gått har det sildret konstant så bukse ville ikke ha vært noe poeng inne på fødestua :) lå litt i senga under dyna en stund da.

Jeg er litt over 170 og skjorta rakk meg til litt over kneet. Følte ikke behov for noe annet før jeg kom på flermannsrom på barsel. Da var det greit å ha ei løs svart bukse

Under fødsel brukte jeg bare sykehus skjorte, den rakk godt nedfor rompa. Da hadde jordmor lett tilgang når hun skulle sjekke meg og var heller ikke så interessert i å ha en bukse full av fostervann. Hadde bukse under på barsel.

Brukte kun sykehusskjorte under fødselen. Ble flytta fra lokalsykehus til regionsykehus pgr komplikasjoner hos barnet noen timer etter fødsel, så da skifta jeg til noen av mine gene klær. Fødte i januar, og hadde pakka med meg ALTFOR mye ull. Vi ble liggende tre uker på nyfødtintensiv, og måtte få foreldra mine til å komme innom med noen bomullsklær. Myke bukser og ammetopper gikk jeg stort sett i.

Back
Topp