Klær til den lille

Nyttårslykke

Gift med forumet
Hvor mye kjøper dere, og i hvilken størrelse?

Vet jo ikke om lillegutt kommer til å være for stor for 50 allerede når han er født [:)] Også trenger man jo ikke akkurat FULL garderobe i hver størrese heller [:)]

Så hva kjøper dere?

jeg kjøper en body i 50, så får vi se hva om den passer når vi kommer hjem. Gjør vi det så kjøper vi mer.
Ellers kjøper jeg 3-4 plagg i 56 og 62. Utedress kjøper jeg i 62 for å være helt sikker

Jeg har litt fra før da også har han arvet litt også har jeg kjøpt litt..
Jeg skal ha en del i str 50,begge mine brukte den str i over 1mnd..
Da tenker jeg mest på body og strømpebukse..er det det går mest av..
Og jeg har ikke mulighet til å vaske mange maskiner med tøy hver dag,vi blir jo en familie på 5,så jeg vil heller ha litt ekstra så jeg ikke går tom..

Men jeg vil tro at dere sikkert får litt også...

Og du Nyttårslykke...
Det kan være lurt å ha en tynn lue til å ha på babyen på sykehuset,ihvertfall nå som vi får om vinteren[:)]

Å ha på inne på sykehuset mener du? [:)] Eller når man reiser hjem?

inne på sykehuset tenker jeg. Er litt kaldt i gangene osv[:)]
ORIGINAL: Nyttårslykke

Tusen takk for tipset Mamsen og Badeand [:)]

Kjøper ingen ting enda, siden vi får jente får jeg masse klær av vennina mi. Men kjøper nokk litt ull undertøy til den lille etter hvert.

Jeg tok frem babyklærne til lillemor i går for å se om det var noe jeg kunne ha på lillegutt. Og det var jo masse! [:)] Jeg visste ikke at det var en jente før i uke 30 sist gang, så det ble kjøpt noe kjønnsnøytalt før den tid. [:)] Trenger faktisk bare noen ekstra bodyer så har jeg alt i str 50-56. Dette har jeg nå da, og det eneste jeg har kjøpt er en ulldress:
- 6 tynne luer.
- 2 fleece dresser.
- 1 bamse dress.
- 2 ulldresser.
- 3 vanlige bukser.
- 6 bodyer.
- 5 selebukser.
- Div. sokker og strømpebukser.
- 5 par votter.
- 4 gensere/trøyer.
- 2 innedresser.
- 6 pysjer.

Men fra str 62 er så og si ALT rosa. Så vi skal ønske oss klær i litt større størrelser.

Det jeg har kjøpt/fått til nå:
str. 50:
3 bodyer
2 pyjamaser
1 hel dress
2 sett med genser og bukse (ett tynt som kun kan brukes inne)
2 tøybukser
1 cordbukse
2 tynne luer til å ha inne

str. 56:
1 body
1 pyjamas
1 utedress

str. 60:
1 ullbody
1 ulllongs med føtter.

Begge mine nevøer veide over 4000 g når de ble født og var rundt 50 cm lange.
Han ene brukte 50 i 2 uker og han andre i litt over 3.
Derfor har jeg kjøpt en del i 50, for jeg får sannsynligvis ikke større unge enn de, siden både jeg og pappaen var ganske små da vi ble født.

ORIGINAL: Badeand*

inne på sykehuset tenker jeg. Er litt kaldt i gangene osv[:)]

Ja tenkte på inne på sykehuset[:)]

Hvor mye kjøper dere, og i hvilken størrelse?

Vet jo ikke om lillegutt kommer til å være for stor for 50 allerede når han er født [:)] Også trenger man jo ikke akkurat FULL garderobe i hver størrese heller [:)]

Så hva kjøper dere?

hei søta [:)]

jeg har selv kjøpt veldig lite i 50... (da vi selv har vært plugger på 4kg i min familie)
ellers har jeg fått masse fra 56-92 [;)]

har du lest siste PM fra meg?? [:D]

Kjøpte bare 56 til Ingrid, men hun var så lita at jeg måtte kjøpe 50. Til og med det måtte brettes opp! Kjøp 56 du, så supplerer du heller med 50 om du trenger det. [;)] Bedre det enn å kjøpe masse tøy man ikke får brukt.

ORIGINAL: Becky87

str. 50:
3 bodyer
2 pyjamaser
1 hel dress
2 tøybukser
1 cordbukse

str. 56:
1 body
1 pyjamas
1 utedress

str. 60:
1 ullbody
1 ulllongs med føtter.

Derfor har jeg kjøpt en del i 50, for jeg får sannsynligvis ikke større unge enn de, siden både jeg og pappaen var ganske små da vi ble født.

Hihi.. Og hvis dere får jente så har jeg endel søppelsekker som dere kan få til tante sitt lille gull![:D] Hvis dere vil ha?[;)][:D]

ORIGINAL: emilie_sin_mamma

ORIGINAL: Becky87

str. 50:
3 bodyer
2 pyjamaser
1 hel dress
2 tøybukser
1 cordbukse

str. 56:
1 body
1 pyjamas
1 utedress

str. 60:
1 ullbody
1 ulllongs med føtter.

Hihi.. Og hvis dere får jente så har jeg endel søppelsekker som dere kan få til tante sitt lille gull![:D] Hvis dere vil ha?[;)][:D]

Tar gladelig imot.
Har jo nesten bare gutter på min side, så er ikke så mye jenteklær å hente her iallefall[:)]

Har ikke handlet noe ennå. regner med jeg har litt som kan brukes på loftet. Men kommer noek til å skaffe meg endel i str 50, begge mine har brukt det hvertfall en mnd. Så går det jo mye bodyer i begynnelse. Vil ha endel bodyer og bomullsbukser.

Back
Topp