Klær til den lille

Blistex

Forelsket i forumet
Til dere med barn fra før - Hva og hvor mye klær trengs til den lille? Og hvor mye i de ulike str? Tenker i første omgang fra 50-62. Hvor raskt vokser de ut av 50 feks?

Så langt har vi:
3 langermede bodyer i 56
1 pyjamas i 56
1 strømpebukse i 50/56
3 luer (som sikkert holder i bøtter og spann de første par mnd)
1 par tynne ullvotter
1 par bamsetøfler :p

Dette er jo kjempe forskjell fra barn til barn. Min lille gutt brukte både 50 og 56 lenge. Jeg fikk beskjed av folk at jeg ikke skulle kjøpe så mye i 50. Men vi hadde alt før lite. Og det er lurt og ha flere bodyer i alle str. Mange babyer gulper. :)

Veldig enig med LucasNathaniel! Vi fikk beskjed om at strl 50 baree var tull og førstegangs som vi var kjøpte vi INGEN bodyer i denne strl, på sykehuset fikk vi masse i strl 62 med utsagnet: jeg tenkte dere hadde nok i strl 50/56! 
Heldigvis arvet vi noen bodyer i denne strl, som han brukte i godt to mnd. men er du veldig lang selv, eller mannen din eller begge(!) så er nok historien en annen. En annen dame i barselgruppa med den høyeste mannen kunne hoppe over på strl 62 etter bare noen uker med sin gutt... :P 

Og ja, babyer gulper myyye, og da må plagget fort av og vaskes i kaldt vann hvis ikke blir det jordslag på dem, så det gjelder og ha nok skift. 

kommer jo ann på str på babyen , og hvor fort den vokser .. men jeg har brukt 50/56 på barna mine lenge .. ihvetrfall 8-9 uker .. siste brukte den enda lengre .. ho bruker 62/68 nå , og er snart 10 mnd .. men vet også fler som nesten ikke har fått brukt for det i det hele tatt..
jeg ville kjøpt 4-5 av hver ting i str 50 , også sett ann når babyen er født , også får man gjerne mye gaver i den str

min hoppet over str.62, men brukte 56 lenge.....utrolig vanskelig å vite, spesielt med tanke på sommersesongen som etterhvert kommer

det er umulig å vite hvor mye man trenger av hver str. fordi man ikke vet størrelsen på babyen og hvor raskt babyen kommer til å vokse. Vi fikk ikke brukt alle klærne i de minste str. fordi han vokste i et enormt tempo og var på str med en 1 åring når han var 6 mnd mens andre er født små og vokser sakte og bruker de små str. veldig lenge

Vi har ingen oversikt, venter på første barn :P For mye klær er bedre enn for lite! :P Håper vi får masse til jul og etter babyen har kommet ut :)

Back
Topp