Klær til babyen

Bicka

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2016
Februarlykke 2016
Marsboerne 20 18
Hei

Har dere handlet inn mye?
Hvilken str burde man kjøpe inn i?

Har kjøpt noe i 50, og en del i 56.

Hvor mye ca trenger man i de forskjellige størrelsene? :-)

Har ikke kjøpt noe ennå jeg :-) kjøper noe i 56, men mesteparten i 62 av det jeg kjøper nå :) Har noen fåååå nøytrale bodyer i str 50 fra sist, de ble aldri brukt..

Har omtrent ikke kjøpt noe, men arva veldig mye ;)
Kjøpt en body i 50, og en i 56 :P
Til jenta mi kjøpte vi ingenting i 50.
Det første vi måtte gjøre da vi kom hjem fra sykehuset, var å handle tøy i 50! Hun brukte den str i 8 uker!
Det er veeeldig forskjellig og individuelt, etter hvor stor/lang bebisen er!
Mitt råd er vel å ha nok til noen dager i begge str, og så kan du heller handle mer i den aktuelle størrelsen når du vet hvor stor bebis er :)

Sist kjøpte jeg bare noen få plagg i str 50... Måtte ut å shoppe etter ei uke , frøkna veide 3620 og brukte 50 i nesten 2 mnd så denne gangen har jeg kjøpt inn en del, mest praktiske plagg som ull og omslagsbodyer :) har også kjøpt en del i str 56 :)

Vi kjøpte 6 esker brukt til 400kr på en kjøpe-selge side:) det er str 50-68 og bittelitt i str 74, også har vi kjøpt et par plagg ved siden av som vi syns var fine:) han har minst 10 av hvert plagg i hver str (body,strømpebukse, bukse, gensere/jakker) ++.

Har ingenting i 50. Hvor mye man trenger kommer jo an på hvor ofte man må bytte klær og hvor ofte man vil vaske klær ;) tror vi har ca 15 bodyer i str 56. En del strømpebukser :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har en god del i 50 siden førstemann var forholdsvis liten da han ble født. Brukte 50 ei god stund, men mange som hopper over denne størrelsen. Kjøp inn mer i små størrelser om du ser behovet etter fødselen.

Skal kjøpe å ha 2 plagg i 50 ... 2Bodyer og 2strømpebukser .... for å ha med p sykehuset... Må vell ha rundt 10-12 bodyer i str56 og en 5-7 strømpebukser... Mine bæsjet ofte ut klærne så kunne skifte 2-3 plagg om dagen... Blæh! Så kjekt å ha litt... Evnt kjøpe mer etter om nødvendig, men man får ofte litt i gave og noen kjøper 56:p

Har kjøpt noen bodyer og sparkebukser i 50 sånn tilfelle, men mest i 56 og 62, har også arvet en hel garderobe frem til 74 så har en god del nå

Er det bedre med stømpebukser eller sparkebukser? Blir det ikke for stramt med strømpebukser?
Ville hatt strømpebuksa under sparkebuksa, så ja takk begge deler :-) Synes ikke strømpebuksene har vært for stramme på forrige frøkna, og hun ble raskt en stor baby :-)

Skal skrive ned en liste på hva vi har og antall - så shoppe mer i januar tenker jeg (og litt frem til da og) :-)

Er det bedre med stømpebukser eller sparkebukser? Blir det ikke for stramt med strømpebukser?
Jeg foretrakk strømpebukser til vesla. Hun hadde som regel bare body og strømpebukse på, og hvis vi skulle på besøk eller noe, tok jeg bare på henne en kjole. :p

Vi hadde mye fra forrige gang, men har handlet litt ull pga sist var det sommerjente og nå blir det vinterjente :)

Vi vet ikke kjønn, så jeg skal kjøpe noen nøytrale omslagsbodyer i str 50. Kan jo handle etter babyen er født også :D

Har kjøpt 2 bodyer og noen bukser i strl 50 for å ha med på sykehuset. Men både barnefar og jeg var store ved fødsel, så satser på at hun glir rett inn i strl 56... har kjøpt en del i 62 også.
Tenker nok å ha minst 5 bukser og 8 bodyer + et par kjoler og gensere i strl 56. Regner med å få litt i barselgaver, men må ha noen skift sikret i tilfelle :)

Til første fikk vi så vanvittig mye gaver! Og arvet litt. Så jeg trengte ikke kjøpe noe (selv om det var veldig koselig å kjøpe litt). Men til nr.2 regner jeg ikke med like mye gaver. Har arvet en del i de minste størrelsene. Men har ingenting i str 62 og oppover.

Back
Topp