Klær til baby

pedagogen95

Andre møte med forumet
Hei dere!
Jeg er gravid for første gang, og er helt lost i denne verdenen av babyklær og utstyr. Jeg hører så mange si forskjellig om hvor mye klær babyen trenger. Kan noen av dere kanskje hjelpe meg? Hvor mye av forskjellige klesplagg, og forskjellige størrelser er det greit å ha liggende når babyen kommer? Og hva med ull?
Takk for tips :)
 
Vi fikk en gulpebaby - hun gulpet masse fram til hun var et halvt år, og i tillegg til tisse/bæsjeuhell var det greit å ha minst 5 av hvert plagg i hver størrelse. Body og strømpebukse + nattdrakter ble mest brukt de første månedene. Bukser og kjoler ble mest pynteklær når vi skulle noe spesielt. :)

Vi hadde klær fra str 50-74 klart, noe jeg var glad for fordi jenta vår vokste fort og lå litt over gjennomsnittet så vi suste gjennom størrelser. Månedene går uansett fort, så kan være greit å ha flere størrelser i skapet.

Vi hadde sånne myke, varme drakter med glidelås i starten (usikker på hva det var laget av, men ull er flott for det puster!) til trilleturer ute i kulda. Hun lå jo i vognpose også. Det var så lett å kle på drakt på en nyfødt. Vi fikk også en del ullklær av familie som var kjekt på kalde dager.
 
Jeg har to barn fra før og tenker at man trenger mye mindre enn det man ofte kjøper inn. Vanskelig å begrense seg med alle de søte små plaggene Jeg skal finne frem/kjøpe noen sett med ull og tynne ullsokker + heldress, lue, tøfler i myk ullfleece eller lignende. Også 4-5 pysjer med glidelås (uten fot). Man kan jo dra å kjøpe inn litt ekstra etterhvert om man får gulpebaby eller mange bleieuhell som setter flekker. Litt lett blanding av str. 50/56 og 62 i starten kanskje. Ofte får man litt gaver eller arvegods fra kjente også Jeg er veldig fan av ull men kommer sikkert til å ha noen sett i bomull til hjemmedager også.
 
Back
Topp