Klær til baby

Dette kommer litt an på hvor lenge man må være da, det vet man på en måte aldri. Men kan fortelle hva vi gjorde :) Vi hadde med 3 sett med klær, også hentet samboer mer da han var hjemom da vi måtte være en stund på sykehuset :) Hun brukte også bodyer fra sykehuset, men vi tok selv med ull da de ikke har dette :)

Trenger egentlig kun til hjemmreisr siden de har klær der. Men er nok greit å ha et sett i 50 og et i 56 til hjemreise.

Vi hentet også mere klær da vi ble liggende en uke sist. Klærne vi fikk låne på sykehuset var str 74 eller noe slikt så hun druknet jo i de.

Da tror jeg vi pakker med et par-tre sett i både 50 og 56. Også har vi jo hentesettet i tillegg som hun skal få reise hjem i :)

Er det nødvendig å ta med ull eller holder det med bomull for når vi er på sykehuset? Hun skal få på seg ull til hjemturen men tenker på når vi kun er inne på sykehuset...

Er det nødvendig å ta med ull eller holder det med bomull for når vi er på sykehuset? Hun skal få på seg ull til hjemturen men tenker på når vi kun er inne på sykehuset...
Sist husker jeg det var veldig varmt inne. Trenger stort sett ikke ull inne. Bomull er greit nok på sykehuset og ull eller fleece til hjemreise

vi hadde med ull på sykehuset og angret aldri... bomull ble bare gutten min klam i og uvel i... ullet puster bedre og han var langt mer fornøyd med å ligge med ullbody på og når han var utenfor teppet/dynen i sykehusvoggen så hadde han på strømpebukse også... i ull... Jeg hadde med 3-4 ullbodyer og 2-3 strømpebukser samt hente settet... :-)

Eg har pakka en del kle. Både ull og bomull. Vi kjem nok til å vere på sjukehuset lengre enn vanlig, så eg pakka litt ekstra og i 2 str (50-56).

Jeg hadde med én pysj i 50 og én i 56, pluss to sett med body+strømpebukse/bukse til bruk på sykehuset i str. 50 og 56, og et eget hentesett. Var på sykehuset 3 dager første gangen og 2 dager andre gangen, og det hadde egentlig holdt med én pysj, ett sett og hentesettet begge gangene, så det satser jeg på denne gangen. Om det skulle bli et lengre opphold vet mannen hvor han finner flere klær som han kan ta med.

Hva er egentlig spesielt med et "hentesett"? Er ikke det bare en sett med klær man tar med babyen hjem i, typ body, strømpebukse og evt jakke? Litt grønn her merker jeg [emoji85]

Hva er egentlig spesielt med et "hentesett"? Er ikke det bare en sett med klær man tar med babyen hjem i, typ body, strømpebukse og evt jakke? Litt grønn her merker jeg [emoji85]
Vet ikke helt hvor uttrykket hentesett kommer fra men det er vel noe fra gammelt av kanskje? Er de klærne som er tenk til hjemreise med babyen. Og mange ønsker kanskje at disse klærne er litt penere enn vanlig. Tror også det er vanlig med hjemmestrikket hentesett :)

Trenger ikke så mye. Sist hadde jeg med body, tights, tynn lue og en bomullsdress til å ha utenpå når vi skulle hjem. Synes det er skittent/ekkelt på sykehus, så tok med klær og utstyr som jeg ikke var redd for og som tålte kokvask etterpå. Men.. jeg er nok litt sær når det kommer til sånt

Hadde ikke hørt om det selv før jeg var gravid denne gangen: -) kommer uansett til å ha på en ute/kjøredress,så stresser ikke med noe spesielt hentesett.

ull regulerer temperatur. Da babyer selv ikke kan regulere temperatur er ull gunstig. Vi bruker ull hele høsten og vinteren. Sykehuset anbefaler også ull. Anbefaler å omtrent kun kjøpe ull :) jeg fødte i mai. Hadde med tre sett med klær og en pysjamas pluss hentesett.

Back
Topp