Klær til baby

Huldra88

Elsker forumet
Så det var en tråd inne på oktober om hva som kjøpes inn av klær til babyen.
Tenkte vi kunne ha en her også :) Mulig det allerede er en, bare jeg som ikke har lett?!

Hva tenker dere å kjøpe inn fra begynnelsen av, og i hvilken str?

Jeg har liggi litt på latsiden, og venter vel egentlig litt på at høstkolleksjonen skal komme ut i butikkene.
Hittil har jeg kjøpt:
3 x body str. 50
4 x body str. 50/56
1 x pysj str. 50/56
1 x Sett med boddie, bukse og sikleskjerf (vet ikke hva det egentlig heter?! :p) str.56.
Alt i bomull. Tenker å kjøpe inn noe ull også, men ikke for mye i starten da jeg har hørt at noen babyer ikke tåler det så godt. Storebror er juni barn, så blir en helt annen garderobe å kjøpe inn denne gangen. Tips tas i mot med stor takk :D

Har en god del bodyer og myke bukser i bomull, str 50 og 56, som skal gjenbrukes etter den blivende storesøster. Ellers har jeg kjøpt to omslagsbodyer i ull, str 50 og 60. Og to stilongser i ull, str 50 og 56. Har også kjøpt en tynn ulllue i nyfødtstørrelse :)
Tror ikke jeg blir å kjøpe noe mere klær før fødselen. Kan jo hende man får litt i gave også, og så går det jo an å supplere etterhvert m det er noe man syns man trenger.

Ingen forskjell i garderoben til han vi fikk i mai og septemberbabyen nå, vi bruker mest ull eller ull/silke uansett. Det aller meste er i strl 56/62 (Nøstebarn har strl med stort spenn), litt stort i starten men varer lenge. Har vel kjøpt noen sett med body og bukse m/fot på HM og KappAhl i bomull i strl 50/56, det er det minste vi har.

Kjøpte en ikeapose full av knapt brukte klær i småstørrelser, alt fra sokker, bodyer,bukser,nattdrakter,ullbodyer, luer og gensere:-D så har vi fått noe fra slekt og venner i gaver. Kommer ikke til å kjøpe mer klær før etter fødselen.

Jeg har handla 8 sett med klær i str 56. En blanding av body-bukse, body-strømpebukse og heldrakter. Tenker at dette er en god begynnelse, og kjøper heller mer vist det er behov for det:) har ca halvparten ull/bomull;)

Jeg har ikke antall, men hvert fall dødsmange bukser i alt fra 50-62. Har litt buksedilla. Fått en del av kusina til samboer så nå har jeg ikke helt oversikt. Skal vaske alt når vi kommer fra ferien og sortere det. :) Kjøpte sommerklær til han for 2017 for mye var på salg i utlandet.

Vi har masse klær fra de andre barna. Har kjøpt inn noen ekstra omslagsbodyer.

Vi kjøper ikke noe ull! Begge barna har hatt atopisk eksem som har kommet etter vi har brukt ull på de. Var kjipt for vi hadde kjøpt en del :( Så vi kommer ikke til å ha noe ull til dette barnet :)

Jeg har mange sparkdresses og sparkebukser liggende. Greit å ha når man skal ut av huset :p
Men skal ha 5 bodyer hver av str 50/56 og ca samme i strømpebukser. Litt sokker, noen luer og hetteløse gensere har jeg også. Ull venter jeg litt med siden det ikke trengs i starten.

Back
Topp