Klær til baby på sykehuset.

jente-27

Blir kjent med forumet
Hva skal dere ha med av klær til babyen og hvilken str på sykehuset? Har kjøpt et par plagg i 50 for sikkerhets skyld. Er førstegangs og er veldig usikker siden det kan være kaldt i sept/okt.

Dette lurer eg også på! Har ikkje pakka noe enda men lurer på eit par omslagsbodyer i str 50 og kanskje noe ull i større str.. veldig usikker!

Jeg er også førstegangs, men har ikke pakket bag enda. Tenker å ta med et par bodyer i str 50 og et par i 56. Har to sparkebukser som er str 56 men litt små i strørrelsen, så tR med de også, i tillegg til hentesettet, pysjamas og tynn lue :)

Har pakket to omslagsbodyer i økologisk bomull str 50 og to tilhørende bukser med ben, en pysj, en lue og en heldress i ull til hjemturen.
Førstemann var liten (3100g/49cm), så 50 var til og med litt stort helt i begynnelsen, og på vekstestimerings-ULen ser det ut til at lillebror blir bare bittelittegrann større. Føler overhodet ikke at jeg trenger ullbody, bruker teppe til å regulere varmt/kaldt inne, og ulldress over når vi skal ut:)

Jeg tar med kun det som han skal ha på seg når vi skal dra hjem. Skal bruke klærne de har på sykehuset. Enkelt, praktisk og mindre klesvask når vi kommer hjem. Og mindre bagasje:)

Pakker med omslagsbodyer og strømpebukser/bukser med bein, hentesett og noen smekker (de kan gulpe fostervann første tiden og i tilfelle han skulle gulpe melk). Kanskje en body eller to ekstra. I tillegg pysjamas til nettene vi blir der. :) Synes det er stas med egne klær og hadde det sist også. ♡ Har et ullpledd jeg har strikket som jeg skal ha med også.

Tips hvis dere syns pysjene er store på babyen: bruk sokker utenpå beina! :) !

Jeg skal ha med både bomull og ull klær:-) så ser jeg hva som passer best. Er veldig glad i ull selv, så håper baby også er det:-)

Takk for tips "everlasting" om å ha med smekker, det var lurt;)

Jeg har hatt med tre-fire sett med omslagsbodyer og bukse eller strømpebukse i str 50 til guttene, og kommer nok til å ta med det samme til lillemor + lue, sokker, pysj og dressen mamma har strikket som hun skal ha på når vi drar hjem selvfølgelig... Jeg har brukt eget tøy fra første gangen jeg har bytta på dem. Det kjennes riktig for meg! Skal også ha med pledd og kosekluten.

Tar med: to omslagsbodyer og to bukser m/fot strl 50/56 i bomull, en ull-silke singletbody strl 56/62 som kan brukes innerst om det er guffent inne på sykehuset, en pysj i strl 56/62, et par tynne ullsokker, en tynn ull-silke lue, et tynt ullteppe.

I hentesettet ligger det en body i strl 50 (den eneste vi har i den strl), en strømpebukse i strl 50/56, og et strikkesett i tynn grå ull: seleshorts, tøfler, jakke og lue. Bruker pleddet oppå i bilstolen hvis det trengs.

Akkurat på sykehuset har jeg tatt med en del bomull, det blir mye tett kontakt og ikke akkurat kjølig der inne. Mesteparten av klærne ellers er i ull eller ull-silke, i strl 56/62 (litt stort i starten, men går helt fint).

Tror vi tar med bare hentesettet, klærne skiftes jo hyppige i starten og vi vet ikke hvilken størrelse det blir som passer. Så er det kjekt med mindre vask første dagen hjemme :)

Jeg tar med kun det som han skal ha på seg når vi skal dra hjem. Skal bruke klærne de har på sykehuset. Enkelt, praktisk og mindre klesvask når vi kommer hjem. Og mindre bagasje:)
Samme her :)

Tar kun med klær til hjemturen eventuelt ett iht bilde taking. Ellers bruker vi det som er på sykehuset:-)

Når vi er på sykehuset bruker vi nok bare klærne de har der. Tar bare med klær til hjemturen :)

Jeg spørr deg siden du tydligvis har født før, må man bruke sykehus tøy, eller kan vi putte frøkna vår rett inn i vårt tøy?
Har så lite lyst å bruke sykehusettøyet da jeg synes det er så upersonlig og trist :/

Jeg spørr deg siden du tydligvis har født før, må man bruke sykehus tøy, eller kan vi putte frøkna vår rett inn i vårt tøy?
Har så lite lyst å bruke sykehusettøyet da jeg synes det er så upersonlig og trist :/
Nå var det ikke meg du spurte, men svarer likevel jeg.... ;)

Jeg har to fra før og her har de ikledd dem en body og teppe på fødestua (sykehustøy), men jeg har brukt eget tøy fra første skiftet etter at vi har kommet på barsel. :) Ikke vært noe problem det og det blir jo ikke all verden bagasje eller klesvask av de små plaggene heller...

Du kan bruke eget tøy :) Kom en del puss fra navlen, så vi måtte skifte en del. Kan være greit å ha med litt ekstra tøy til babyen :)

Har så mye deilig babytøy og er kjempefristet til å pakke mye til å bruke på sykehuset! Men greit og spare seg for klesvasken og bruke klærne på sykehuset likvel. Så tar med body, strømpebukse,heldress og lue til hjemreise :)

Back
Topp